Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser på kjøkken - traust?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 23:37   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fliser på kjøkken - traust?

Vi starter husbygging nå, og er allerede igang med hvordan vi vil ha det innvendig. Har flyttet i ferdig prosjekterte boliger 3 ganger allerede, og vært med på interiørvalg til en viss grad. Nå skal alt velges helt fra eget hode, og det er vanskelig.
Syns kanskje fliser over kjøkkenbenk er litt traust og brukt opp. Selv om flisene er aldri så stilige. Har tenkt litt på tapet under glassplate, men er dette fryktelig upraktisk? Har sett det et sted. Glassplaten bør vel da være behandlet slik at det ikke fester seg alt mulig der..

Noen med kloke innspill??

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:47   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust??

Søsteren min har glassplate/frostet plate fra Ikea som er spesielt for kjøkken. Det kan jo være noe, de har bare hvitmalt bak da.
Ellers synes jeg ikke fliser er traust, så lenge flisevalget ikke er traust. Det finnes mange kule fliser. Kan jeg få spørre om hvor dere skal bygge? Du kan evnt sende meg prikk...:leiavgammeltoppussingsobjekt:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:04   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust??

Jepp kan sende deg en prikk
Fliser er kanske ikke ut enda, gjelder bare å finne rette flistypen. Har sett på frostet glass også, og det er jo fint i grunn. Bare vil ha noe litt koseligere kanskje.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:11   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust??

Vanlig glass vil jo ikke være noe vanskeligere å holde rent enn fliser og speil. Frostet glass kommer ikke til å se pent ut bak komfyren, eller andre steder den kan få fettsprut på seg. I og med at frostet glass ikke er glatt vil det være mye vanskeligere å holde rent. Vi har noen lamper i delvis frostet glass på kjøkkenet, og det er noe herk.

Jeg syns fliser er fint og jeg syns glass med tapet bak er fint. Det viktigste er at man finner et mønster man liker. Er man litt kreatvi er det ikke noe problem å legge fliser i mønster heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:23   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust??

Går det ikke an å ha frostet glass med "frostingen" inn, så det er glatt på utsiden?
Jeg syns fliser kan være fint, og det er veldig greit å holde rent.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:25   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust??

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Går det ikke an å ha frostet glass med "frostingen" inn, så det er glatt på utsiden?

Det har du jo rett i. :korttenkt-glitter:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 18:22   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust?

Hmm ja. Kanskje glass med tapet under, det er egentlig det jeg har hatt lyst til. Skal gruble litt på det.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 18:41   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust?

http://www.modena.no/?event=doLink&famId=1335

Modena har mye fine fliser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 19:36   #9
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust?

Takk for link

Vi bodde der dere ønsker å flytte Lykken, er ganske dyrt så det ble ikke husbygging der ihvertfall. Tomtene her er til halv pris, og jeg er herfra, så da var det ikke så mye annet å tenke på

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 19:14   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust?

Våtromstapet er jo på full fart tilbake over kjøkkenbenken. En litt solid kvalitet, så trenger du ikke glass over. Eller hva med linoleum eller vinylgulv? Det er utrolig hvilke mønstre som finnes.

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 13:59   #11
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken-traust?

Wææ nå fikk jeg småangst. Vinyl og linoleum er det værste jeg vet, men det er kanskje kommet noe mer moderne og penere enn hva som var før?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 14:26   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Vi har vinylgulv på kjøkkenet i sorte og hvite ruter. Det er veldig fint, og vi valgte det fordi det er vanntett. Det eneste som er dumt med vinyl er at det er veldig mykt, så vi kan se limstripene under. Linoelumsfliser kan være veldig lekkert, jeg har tenkt til å velge det neste gang. På vanlige fliser knuser jo alt som ramler ned.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 16:33   #13
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Åh jeg tror nok aldri jeg kommer dit hvor linoleum og vinyl er fint. Syns det er veldig grusomt, selv om noen er bedre enn andre. En venninne la slike fliser på kjøkkenet, og de så ut som ekte fliser, men var litt myke og rare å gå på. Da liker jeg bedre parkett.
Men smak og behag

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 19:42   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Fired Earth har masse lekkert.

Her kan du ta en titt

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:24   #15
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Ja der var det mye fint. Skal se litt Takk

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:27   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Må berre snike meg inn her og fortelle om mamma sine fliser.

Dei har fliser mellom benken og skap. Sidan resten av kjøkken veggane er i rødt, er flisane det og. Det spesielle er at ho har fått brent inn oppskrifter på nokon av dei. Er kjempe stiligt med raude fliser og svart skrift på enkelte av dei.
Er ein 6 oppskrifter ho har fått brent inn meiner eg. Oppskrifter som ho bruker ofte og som ho liker.

Noko som er litt utenom det vanlige

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:42   #17
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Ja det var jo en morsom vri. Kan jo gjøre det uansett farger også

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:35   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Fliser som ser ut som/eller er (?) hvit murstein synes jeg er stilig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:26   #19
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Fliser er ikke kjedelig - det er jo så endelig mange typer å velge mellom.

Dette er rett og slett stilig (avlange fliser er tøft).


Og dette.
Disse er av glass og helt gjennomsiktige.

Du må ta de en tur rundt i forskjellige flisebutikker. Der blir du garantert inspirert.....og kanskje litt oppgitt over prisene på de flisene du instinktivt faller for.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 19:35   #20
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fliser på kjøkken - traust?

Bisazza glassmoaikkfliser er kjempefine.
F.eks lys azurblå. Mosaikkfliser generelt egentlig.
Jeg har svartmix mosaikkfliser over min kjøkkenbenk.
Tapet med plexiglassover er også stilig. Stemmer for lys azurblå event der også. Lykke til med husbygging. Så spennende!

Jeg er også nysgjerrig på hvor dere bygger?
Får jeg ny nabo mon tro? Her bygges det i høyt tempo.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no