Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Tv og film = kjedelig

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 09:45   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tv og film = kjedelig

Jeg ser knapt på tv. Ser litt om jeg er sammen med noen og det er sånn "nå skal vi se en film" stemning. Da er man påkka nødt til å sitte der, og da får meg med meg en del. Ellers så gjør jeg aldri dette på egen intiativ fordi jeg ikke følger med nok til at det blir interessant ellers. Har prøvd å følge med på Lost og klarte vel se halvparten en sesong før jeg datt av lasset der og... Men det var det.

Er det flere som er som meg? Som rett og slett ikke klarer følge med? (Klarer i allefall IKKE å huske når programmene går... )

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 09:47   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv og film = kjedelig

Du har sikkert adhd.

Gammel 14-03-08, 09:49   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært en filmavhengig. Jeg var alltid oppdatert, gikk på festivaler og var veldig og oppriktig intreressert i filmer/tekniker/filmbudsjett og alt. Men VIPS! nå klarer jeg ikke sette meg ned å se en film for alt i verden. Skjønner ikke at slikt er mulig.
Kanskje det kan gå an med sjokoladeavhengigheten min også?

Og jeg ser ikke på TV. Jeg har bodd for meg selv i ca en mnd nå, og det eneste som har vært på på TV'en min er barneTV/Disney og slikt.

Men det går jo litt tid på nett da, så jeg vet ikke helt hva som er best/verst.

Gammel 14-03-08, 10:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger ikke med på TV, for jeg orker ikke å være bundet til tv-tider, og jeg HATER reklame. Så jeg ser bare nedlastede serier og filmer og ser det når JEG vil. Åh åh, i kveld er det jo LOST!

Gammel 14-03-08, 10:18   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde det sånn. Jeg er tv- og film junkie.

Gammel 14-03-08, 10:21   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ser masse film og TV-serier, men jeg har aldri greid å følge med på særlig mange serier på TV, fordi jeg aldri husker når og hvor de går. Nå ser vi så å si aldri på TV (vi var uten TV i fem uker nylig, og har hatt den igjen i nesten en uke nå, men ikke sett på), men vi kjøper TV-serier på DVD. Det er mange timers underholdning for lite penger, det, og man kan se episodene når man vil. Og slipper teit teksting, også.

Gammel 14-03-08, 10:26   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teksting er bra (engelsk altså, jeg hater norsk tekst). Da kan man hoste, nyse og spise potetgull uten å gå glipp av viktige poenger. Ja, og så kan skuespillerne ha merkelige dialekter uten at jeg trenger å sitte med ørene på stilk for å forstå hva de snakker om, sånn som feks. Brad Pitt i Snatch.

Gammel 14-03-08, 10:43   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har prøvd å følge med på Lost og klarte vel se halvparten en sesong før jeg datt av lasset der og... Men det var det.

)

Jeg blir lei Lost etter 2 episoder

Gammel 15-03-08, 19:05   #9
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi ser masse film og TV-serier, men jeg har aldri greid å følge med på særlig mange serier på TV, fordi jeg aldri husker når og hvor de går. Nå ser vi så å si aldri på TV (vi var uten TV i fem uker nylig, og har hatt den igjen i nesten en uke nå, men ikke sett på), men vi kjøper TV-serier på DVD. Det er mange timers underholdning for lite penger, det, og man kan se episodene når man vil. Og slipper teit teksting, også.

Gidder heller ikke laste ned eller kjøpe på DVD.
Syntes ikke serier er noe bedre selv om jeg kan slippe all reklamen og forholde meg til sendetider. Jeg leier knapt filmer (kanskje 2 ganger i året)...
Bare klarer ikke en hel film alene.

Gammel 15-03-08, 19:20   #10
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Jeg greier ikke lenger å se på tv uten laptop på fanget.

Men filmer kan jeg se. :filmjunkie:

Gammel 15-03-08, 19:24   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Gidder heller ikke laste ned eller kjøpe på DVD.
Syntes ikke serier er noe bedre selv om jeg kan slippe all reklamen og forholde meg til sendetider. Jeg leier knapt filmer (kanskje 2 ganger i året)...
Bare klarer ikke en hel film alene.

Men dette har vel med interesser å gjøre slik som med alt annet? Noen elsker å sy, andre vil heller sitte og stirre i veggen enn å ta i ei nål. Noen eeelsker å lage mat, andre er forelsket i Toro osv.

Gammel 15-03-08, 19:25   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lost sluttet jeg å se etter to sesonger.
Jeg ser ikke mye tv men tirsdager etter sporten på TV2 er MIN!! Uansett hva slags serie som går. Husker stort sett det. Ellers ser jeg ingenting fast. Setter meg aldri ned for å se tv før den tiden uansett.

Gammel 15-03-08, 19:29   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Lost ble ikke ordentlig bra før i sesong 3, den slo ALT, og nå er det helt utrolig bra.

Gammel 15-03-08, 19:33   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lost ble ikke ordentlig bra før i sesong 3, den slo ALT,

Ikke Prison Break.

Gammel 15-03-08, 19:34   #15
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kanskje det kan gå an med sjokoladeavhengigheten min også?

Du er jo håpefull og søt da....

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 19:41   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som deg. Jeg ser nesten ingenting på tv mer. Filmer på tv har jeg aldri sett. Mannen er superoppgitt. Jeg henger ikke med, synes det er kjedelig, skjønner ikke handlingen. Jeg liker forsåvidt kino, men vi er jo nesten aldri på det mer heller.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 19:54   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tv og film = kjedelig

Vi har ikke TV, vi ser aldri på det uansett så det er ingen vits.
Det hender jeg ser noe på web-tv, også har vi de tre første sesongene med House (de som hittil har kommet) på DVD, for det er den eneste serien jeg kan tenke meg å se. Den er jeg dog veldig glad i, og den ser jeg jo da akkurat når jeg vil. Orker aldri mer enn en episode i slengen. (Vi har en (altfor imh.) stor Mac-skjerm som brukes til slikt.)
Ungene får se litt på DVD på den også.
Så hender det nå og da at vi ser en film, men det skal være noe bra for at jeg skal klare å følge med på hele ja.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 20:03   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men dette har vel med interesser å gjøre slik som med alt annet? Noen elsker å sy, andre vil heller sitte og stirre i veggen enn å ta i ei nål. Noen eeelsker å lage mat, andre er forelsket i Toro osv.

Tja jeg vet ikke jeg. Liker det jo på en måte,.... men har ikke tålmodighet til å følge med, ikke ordenssans nok til å huske hvilke dager det går osv.
Det har nok litt med interesser å gjøre, men jeg kjenner ingen som er så lite engasjert i tv som meg selv. Og jeg har ikke noe "hatforhold" til det heller da.. kan bare ikke fatte at andre syntes det er så stas.
Ikke det at jeg depper altså, men stusser veldig over at det er mulig å bli tvslave.

Gammel 15-03-08, 20:50   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

TV-slave er jeg nok ikke, da hadde jeg vært som mamma og fulgt med på alt som gikk på tv og kunnet tv-guiden i hodet. Jeg ser jo aldri på tv omtrent, men ser kun nedlastede filmer og serier (ser dem på tven da). På kveldene når vesla er i seng, koser jeg og mannen min oss med en god film eller serie og noe god kvelds. Synes det er såå avslappende og herlig. I kveld skal vi se "Jumper", og ellers følger vi bla. med på Lost og Terminator-serien (nedlastet) og ser 1-2 episoder hver kveld.

Gammel 15-03-08, 20:52   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke Prison Break.

Hehe nei, PB har sannelig blitt fantastisk spennende i sesong 3. Jeg mente at Lost sesong 3 slo de to tidligere sesongene, hehe. Guuud jeg gleder meg til å se mer PB, nå er det jo slutt for en lang periode.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.