|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Enda mere barnebursdagHva gjør dere når barnet ikke vil gå i bursdag?
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdag.Nå har vi ikke vært i den situasjonen ennå, men jeg antar at om problemet skulle dukke opp, ville jeg ha trasset igjennom at poden gikk, ja. Storebror er nemlig uhyre flink til å leve i nuet og vil helst ikke ut av døra. Vi må hale og dra ham med oss - og når vi kommer fram storkoser han seg så inderlig at han slett ikke vl hjem igjen. Akk ja.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdag.Det har bare skjedd en gang tror jeg, og da fikk han bli hjemme. Det kunne ikke falle meg inn med "bursdagstvang", å gå i et selskap skal da være frivillig og lystbetont også for barn. Ville du gått i bursdagen til en kollega du hadde veldig dårlig kjemi med, eller som direkte plaget deg på jobben, for å ta et eksempel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda mere barnebursdagI alle de årene barna mine har blitt bedt i bursdag, så har jeg til gode å oppleve at de ikke vil gå. Barnebursdag er fest og moro. Noe de gleder seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
superbruker
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdag.Hvis jentene sier at de ikke vil, så presser jeg de litt. Det har aldri hendt at de har gått og ikke likt det. Eldstemann ser jeg litt ann. Han har en del spesielle behov å ta hensyn til. Så hvis han absolutt ikke vil gå så slipper han.
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdagJeg pleier å overtale dem til å gå, men akkurat nå er vi inne i en trasig periode med yngstejenta. Hun vil ikke gå noe sted, og dersom hun går, må en av oss være med henne. Jeg har derfor latt henne få være hjemme de to siste gangene, dette har vært til barn hun ikke kjenner så godt og der hun ikke kjenner de voksne. Argumentet med at hun selv hadde blitt lei seg om ingen kommer til henne preller av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdag
Sånn er det hos oss også akkurat nå. Vi har latt ham være hjemme.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda mere barnebursdagDet har ikke skjedd enda, så jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort. Men, jeg heller mot "jeg synes du skal gå, for tenk hvor lei deg du hadde blitt om noen bare ikke ville komme i din bursdag''. Da hadde i hvertfall eldstejenta sagt at hun ville gå likevel... Minstemann er klar til å gå hvor som helst, bare vi skal "gå bye-bye" ut utgangsdøren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda mere barnebursdagVi har også som en regel at man går i de bursdagsselskap man blir bedt i.
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdagJeg tar selvsagt utgangspunkt i at det gjelder der hvor det ikke er mobbing og andre ting til stede.
![]() |
#11 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Noe sånt hadde ikke vært aktuelt her i huset, nei.
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda mere barnebursdag.
Signerer denne.
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Enda mere barnebursdagJeg har ikke opplevd det, men jeg tror nok ikke jeg ville ha akseptert det, tidligere har jeg blitt med når hun ønsket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Enda mere barnebursdagKunne selvsagt ikke falle meg inn å tvinge ungene mine til å gå i bursdagsselskaper som de ikke har villet gå i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Enda mere barnebursdagTvang hadde vært fullstendig uaktuelt, jeg hadde pratet med dem om hvorfor de ikke ville gå, men respektert det hvis det var slik.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
Ja, altså, det høres jo ut som noe skikkelig surr. Jeg tenkte på tilfeller der barnet virkelig ikke hadde lyst til å gå, ikke at man skal tilpasse seg ethvert der-og-da-innfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Enda mere barnebursdagHar ikke opplevd dette. Vet egentlig ikke hva jeg ville gjort hvis de ikke ville gå. Regner med at jeg har latt de bestemme selv etter å ha presset litt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Enda mere barnebursdagVi hadde utøvd "press", det skal mye til for at de ikke skulle gå, men hvis det er mobbing eller tilsvarende inne i bildet ville jeg dannet meg et bilde av situasjonen og bestemt utifra det. I tilfeller der de ikke kjenner barnet veldig godt (f.eks to år yngre barn i barnehagen) hadde også vært et tvilstilfelle.
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Enda mere barnebursdagI en vanlig bursdag hadde jeg nok sagt de måtte gå. Nå er dette rent hypotetisk, da de så langt alltid har lyst.
![]() |
#20 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Enda mere barnebursdagVi har ikke vært borti den situasjonen enda.
![]() |
Emneord |
barnebursdag |
|
|