Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-08, 10:55   #1
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Fikk feilsendt en melding på mobilen min fra en kollega som er på ferie. Det handler om en ganske sterk melding som tydeligvis er adressert til datteren hennes. Dette var fryktelig ekkelt, og noe jeg absolutt ikke har ønske å få vite noe om. Burde jeg sende beskjed tilbake om at meldingen kom til feil mottaker, eller skal jeg bare overse hele greia? Tror absolutt ikke det er nødvendig for datteren å motta denne meldingen uansett, slik jeg ser det.

Finnes det noen normer for dette?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:56   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Vanligvis når jeg får feilsendte meldinger, så pleier jeg å sende melding tilbake om at vedkommende nok har sendt feil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:57   #3
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Æsj.. Jeg hadde ikke sendt den videre å heller ikke sagt noe.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:57   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Det er ikke ditt ansvar å se til at den kommer til rett mottaker, er det det da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:58   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg ville sendt melding om at "Dette er ting jeg ikke vil vite noe om...kanskje den ikke skulle til meg?"

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:58   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg ville sendt melding tilbake om at den var blitt feilsendt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:58   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg hadde trolig sendt en sms til avsender og fortalt at den ble feilsendt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:59   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ikke ditt ansvar å se til at den kommer til rett mottaker, er det det da?

Det er masse man bør gjøre selv om det ikke er ditt ansvar, vel?

Om man får en melding feil syns jeg man bør si ifra.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 10:59   #9
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ikke ditt ansvar å se til at den kommer til rett mottaker, er det det da?

Nei, det er det ikke. Jeg bruker jo gjerne gi beskjed hvis jeg er feil mottaker, men denne ble litt i drøyeste laget. Tror jeg bare later som om dette aldri skjedde. :trylletrylle: Nei, dette var ikke enkelt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:03   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Nei, det er det ikke. Jeg bruker jo gjerne gi beskjed hvis jeg er feil mottaker, men denne ble litt i drøyeste laget. Tror jeg bare later som om dette aldri skjedde. :trylletrylle: Nei, dette var ikke enkelt.

Men når hun merker at datteren ikke svarer, eller merker at datteren ikke har fått meldingen, vil hun jo sikkert sjekke meldingsloggen og finne ut at det var du som mottok den.
Det vil jo kanskje være eklere, eller?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:06   #11
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når hun merker at datteren ikke avarer, eller merker at datteren ikke har fått meldingen vil hun jo sikkert sjekke meldingsloggen og finne ut at det var du som mottok den da.
Det vil jo kanskje være eklere, eller?

Si det. Men tror neppe hun venter på svar. Det var ikke akkurat spørsmålsformulert for å si det slik. :tenker fortsatt:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:06   #12
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg får stadig feilsendt meldinger med ordlyden: "Takk for at du bytta vakt me mæ, det va supert." Da sender jeg alltid tilbake og sier at den var feilsendt. I din situasjon er det ikke like uproblematisk, siden du vet hvem avsenderen er og innholdet var ubehagelig. Men avsenderen vet ikke at meldingen ikke har kommet til riktig person og forventer kanskje et svar fra datteren. Tror du situasjonen kan tilspisse seg pga dette? Jeg ville nok sendt en mld tilbake om at sms-en var feilsendt. "Denne kom feil. God påske." e.l.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:07   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg ville definitivt gitt beskjed om at meldingen var feilsendt.

Hvis den var så sterk, så forventer hun vel en reaksjon fra datteren sin. Kanskje meldingen blir litt "koseligere" når hun får tenkt seg om? :tror alltid det beste om alle:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:08   #14
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

"Denne kom feil. God påske." e.l.

Den var jo enkelt og grei. Kanskje jeg skal bruke den. Men tror absolutt jeg stryker god påske. Æsj.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:20   #15
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Ikke lett når en blir "involvert" i en sak en ikke har noe med. Du får gjøre det du synes er best.
Jeg bruker å sende meld tilbake om at meld ble sendt til feil person, men da er innholdet et helt annet.
Håper du finner ut av det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:22   #16
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Jeg hadde nok også sendt en kort melding tilbake om at du har fått en sms som ikke skulle til deg. Da vet hun at du vet, og du slipper kanskje en forklaringsrunde fra hennes siden når dere kommer på jobb igjen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:37   #17
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Takk for alle innspill. Har sendt melding tilbake. Da har jeg min vei fri i alle fall.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:41   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.031
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Kanskje greit å vente et par time før du sier fra at du har fått feil melding? Så rekker hun å roe seg ned, og muligens bli flau når hun skjønner at du vet. Ad. "God Påske" så vil det vel virke litt underlig å droppe de ordene?

hilsen :haropplevddetsamme:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:42   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.031
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Og der så jeg at Frances handlet, mens jeg skrev.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 11:52   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk feilsendt melding på mobilen - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er masse man bør gjøre selv om det ikke er ditt ansvar, vel?

Om man får en melding feil syns jeg man bør si ifra.

Det er det, men om det er en melding som man egentlig ikke burde sett så vet jeg sannelig ikke hva som er best eller verst. Normalt ville jeg gjort som Lille Ru, sendt melding tilbake om at den nok var feilsendt, men om det er ubehagelig melding for mottaker og sender er jeg mer usikker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no