Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-08, 21:23   #1
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Har et arvet piano i blank mahogni heltre. Det passer egentlig ikke inn hos oss (ellers har bl.a vi eikebord, lys modulsofa, hvite Montanahyller, sorte stoler). Jeg har akkurat kjøpt et speil i svart og sølv som henger over pianoet. Men hva skal jeg ha stående oppå pianoet? Har prøvd mange variasjoner, men får det ikke helt til. Tips? Gjerne med bilder.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:24   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Må du ha noe oppå pianoet? Friske blomster?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:33   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Ingenting?

Veronal sitt forslag om friske blomster var bra.

Potteplanter og lamper minner for mye om mormor sin stil til at jeg ville foreslått det.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:40   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Jeg har mengder med stæsj, men så glir også mitt fantastiske piano rett inn i min ikke akkurat minimalistiske stil.

En innrammet reklameplakat med bilde av Scarlett Johansson står for eksempel oppå, et par orkideer (åh, at aksenttasten skal streike hele tiden, da?), noen fotoer i svart/hvitt, en glassengel som betyr masse for meg, en rosa porselenskatt, en lilla- og sølvfarget skål med prismer i og en liten trekiste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:53   #5
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

ja, jeg synes jeg må ha noe oppå. Men jeg må sikkert ikke ha noe over hele flata sånn som jeg har nå. Bruker ha en orkide, en lampe, et bilde, og noe stearinlys...men mulig less is more

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:54   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Neinei. More is more når det kommer til pianoer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:54   #7
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

En syngedame med lang, rød, paljettkjole. Eller.. Det er kanskje flygel forresten...

Ellers har jeg en lampe, to portrettbilder og en orkide. Men jeg sliter med det samme som deg. Problemet mitt er at overflaten på pianoet vårt er så stygt, så jeg føler jeg må dekke til de værste hullene. Da blir det litt overmøblert.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:55   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Enig med Veronal. En vase med friske blomster høres fint ut.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:55   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

ja, jeg synes jeg må ha noe oppå. Men jeg må sikkert ikke ha noe over hele flata sånn som jeg har nå. Bruker ha en orkide, en lampe, et bilde, og noe stearinlys...men mulig less is more

Hvis du synes du skal ha noe oppå, så skal du jo selvfølgelig ha det.

Hva er det du ikke føler passer med det du har oppå nå da?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:58   #10
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Jeg synes ting blir veldig på rekke og rad, også blir det fort for mørkt. Sølv er heller ikke så fint sammen med pianoet (funker bra på speilet over dog) - og det er mye sølv vi har ellers. Mulig jeg må ut og kjøpe noe hvitt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:00   #11
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Tja. Sex?
Men bilde får du ikke.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:03   #12
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Jeg hadde ikke satt en vase med friske blomster oppå, pianoet mitt er for dyrt til å utsettes for slike potensielle oversvømmelser. Men nå har jeg et nytt piano og en klatremus og badeløve av en sønn.

Jeg hadde egentlig tenkt å ikke ha noe oppå, men det kommer stadig noe, gitt. Jeg har en lyslykt i glass med kubbelys i, to sølv lysestaker (som jeg har lys i, men som sjelden tennes i frykt for sterarinkatastrofen) og et portrettbilde.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:05   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Ja, også noter, selvfølgelig. (og så har jeg selvfølgelig stearin sølt ut over pianoet også. Kanskje like så greit at jeg aldri har fått Steinwayet jeg ønsker meg. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:06   #14
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Tja. Sex?

Skeptisk!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:31   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Ting som ikke skramler når det blir spilt på.

Bilder, noter, sangbøker

Friske blomster krever vann - vann er lite forenelig med et piano - velter de, så er det lett å få fuktskader.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:33   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Friske blomster krever vann - vann er lite forenelig med et piano - velter de, så er det lett å få fuktskader.

Aaltovasen velter ei.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:34   #17
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Michelle Pheiffer i rød kjole?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:53   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Oppå pianoet har jeg en lampe, så jeg kan se notene. Til nød kan man ha en stabel noter, og en metronom hvis man bruker sånt.

Men blomster? Bilder? :fremmed tanke:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:54   #19
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Michelle Pheiffer i rød kjole?

Ja, det er sikkert det enkleste!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:56   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg ha oppå pianoet?

Jeg har en sort, diger bolle på mitt piano. Der havner alt som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av når jeg rydder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no