|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Hvordan kjennes tannverk ut?Har faktisk aldri hatt tannverk så er litt usikker på hva smertene er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Det kan høres slik ut. Tannverk kan være fryktelig vondt, og kan også gjøre at det kjennes ut som man har vondt i øret og skikkelig vondt i hodet.
![]() |
#3 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Når man har tannverk er man ikke i tvil. Da er det vondt, nesten til punktet at man gråter eller vurdere amputasjon.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Smertene du beskriver minner veldig om sånn jeg hadde det da jeg tok visdomstennene nede på to forskjellig tidspunkter. Det begynte som en litt diffus verk og jeg trodde kanskje det var et munnsår på gang eller noe, men så skjønte jeg at det var fra tennene etter et par dager med murring. Min visdomstenner var kommet halveis ut og begge hadde litt betennelse rundt seg da jeg kom til tannlegen.
![]() |
#6 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Tannverk er ikke noe du lurer på om du har... Du bare vet det.
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Takk for svar alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Jeg hadde helt panikk da det begynte å murre i den ene oppe tanna mi (visdomstann ja) og bestilte time til tannlege og fikk tatt den ut, men det blir visstnok sjelden noe mer enn murring oppe, mindre sjanse der for å få betennelse enn nede visstnok, men jeg har så utrolig dårlig erfaring med visdomstenner at jeg hadde kreket meg til en tannlege uansett bare for å få vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Jeg hadde ikke hatt tannverk før i sommer. Og believe me - man skjønner det når man får det. Men det kan også forveksles med en allestedsnærværende hodepine.
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Huff begynner å bli litt bekymret og kjenner jeg nesten får panikk om jeg må til en annen tannlege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Smertene (murringen) kommer og går og tiltar/avtar i styrke. Akkurat nå vurderer jeg en smertestillende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?
Den kan bruke ganske lang tid tror jeg, særlig om jekselen foran sitter i veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Går fint med verken. De siste dagene har jeg vært helt fin på dagene, men tatt en smertestillende på kvelden. Går fint, men skal uansett ta meg en tur til min faste tannlege på tirsdag.Utrolig glad jeg har sluppet å gå til en annen tannlege for det var "skrekken" på onsdag som var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?
![]() |
#16 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Krysser fingrene for at det lar seg ordne lett. Vet jeg må trekke den så det blir litt spennende å se om tannlegen opererer den bort eller om den må komme helt ut av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Oppdatering: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Litt sent, men det jeg ville si var at jeg hadde murringer og ullen smerte fra en tann, og jeg trodde det kom fra visdomstannen jeg nettopp hadde trukket. Det viste seg at det var et ganske stort hull i nabotannen, ikke helt inn til roten, men nesten. Det gjorde vondt i hele området, men det iset ikke. Så mitt råd ville ha vært: Kom deg til tannlegen!
![]() |
#19 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kjennes tannverk ut?Var til tannlegen tidligere denne uken. Det var han som sa at det var hull i visdomstannen som jeg skal trekke (har fått time). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|