|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tilpasser tittel
|
![]() Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...blir kalt inn på teppet av sjefen..
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Ved å fortelle sannheten. Også håpe at sjefen har nok tillit nok til deg og tror på det du sier.
![]() |
#3 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Men å fortelle sannheten.. Blir ikke det litt sytete og det å ikke ta ansvar? Litt sånn " det var ikke meg.. Det var h*n.. " når denne personen har nettopp beskyldt deg?
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...
Det kommer vel litt an på hvordan du ordlegger deg. Sier du fra på en tydelig måte noe sånt som at: "Dette har jeg en helt annen oppfatning av en deg. Mitt syn på saken er sånn og slik og min rolle var ditt og datt. Skal jeg ta kritikk på noe så måtte det være dette og hint. " Noe sånt, der du bare presenterer deg og ditt uten å legge skylden hverken her eller der. Du tar ansvar for det du mener er ditt bord og sier noe om hva du evnt. kan lære av det.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Jeg ville sagt noe sånn som:"Jeg kjenner meg ikke igjen i beskyldningene *.... kommer med og vi har ulikt syn på hva som har skjedd". Omtrent noe i den duren, sagt på en måte som kanskje ville fått sjefen til å skjønne at saken ikke var fullt så klart som det den som ropte først og høyest ville ha det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tilpasser tittel
|
Delvis. Så får man bare gjette seg til hva som er sant, og hva som er oppdiktet.
![]() |
#7 |
Come what may...
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Råtten gjort forresten av kolleagen din hvis dette gjelder deg!
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Vanskelig sak, jeg tror nok det kanskje er best å si til sjefen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Hold deg til fakta og ikke synk ned på den andre personens nivå. Fortell det som er skjedd, og ta selvkritikk på det du mener du burde ha gjort annerledes.
![]() |
#11 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Det er i alle fall dumt å ta på seg skyld hvis man ikke er skyld i noe.
![]() |
#12 |
Come what may...
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Men Maz hun har ikke gjort noe galt. Hvordan kan hun da bekrefte at hun har gjort noe når hun i første omgang ikke har gjort noe galt?
![]() |
#13 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Man er jo indirekte skyld i det, siden man er to som har ansvaret? Men man vet at man ikke gjorde akkurat det, men man er ikke unnskyldt egentlig.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Da leste vi hovedinnlegget forskjellig, jeg leste det som hun annerkjente noe ansvar og jeg tror det er bedre å innrømme det en føler kan legges på en selv, selv om det er indirekte. Jeg mener at den andres pekefinger da blir litt krokbøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Jeg ville brukt uttrykk som "jeg oppfattet det ikke sånn", "det var ihvertfall ikke min intensjon" osv. Fortalt sannheten slik jeg oppfattet den, men i nøkterne ordelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sliter med tastaturet
Først og fremst er det vel en klønete måte å håndtere situasjonen på fra sjefen sin side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tilpasser tittel
|
Ja, det kan man si. På hvilken måte synes du det var klønete? Om jeg kan få spørre.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Det avhenger sikkert av jobbsituasjonen og arbeidsforholdet, men å kalle inn to stykker på teppet samtidig virker ikke bra på meg. Skal man få kjeft, bør man kunne få det i enerom, og man bør også kunne få forklare seg uten at en kollega skal høre på.
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
Nettopp. En og en gjelder. Dessuten er det håpløst å kjefte før man har fått begge versjoner servert i ro og fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Du er indirekte skyld i noe på jobben, og ...Ja, helt klart det du sier, Skilpadda.
![]() |
|
|