Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og realityserier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-08, 20:33   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Barn og realityserier

Hva får barna se og hvor gamle er de?
Jenta mi på 9 år lurte i kveld på hvorfor hun ikke fikk se Farmen... for det ser visst bestevenninna på.
Mulig jeg er en "treg mor", men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun skulle se på. Skal hun lære om hvordan det var å leve for 100 år siden tror jeg ikke Farmen er det rette...
Er jeg helt på jordet?
Mulig det er min motvilje generelt mot realityserier, eneste jeg selv synes har vært noe å se på er 71 grader nord.

Gammel 27-03-08, 20:34   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og realityserier

Emma digger alt av reality. Og hun får se det. Vi har selvsagt tatt "realitypraten".

Gammel 27-03-08, 20:37   #3
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Her ser poden farmen.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:38   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

8 åringen min ser farmen. Det har jeg ingen problemer med.

Gammel 27-03-08, 20:39   #5
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste er 11, og jeg ser ingen grunn til at hun skal se alt av reality. Og jeg er megge-mor som heller ikke lar henne se på Hotel Cæsar. Om det kommer i reality-kategorien, så ser hun, Skal vi danse, talentjakten(?) og Idol.

Gammel 27-03-08, 20:39   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Deler av Farmen er opplysende om gårdsdrift i gamle dager. Det er et lærerikt program, og skiller seg ut fra andre realityserier.

Gammel 27-03-08, 20:52   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

OK, så jeg er litt rar da... men jeg syns fortsatt ikke det er noe serie hun skal "følge" fast. Jeg blir vel enda "teitere", så jeg får vel vende meg til det
Nå legges fortsatt mine unger til samme tid (de to eldste får ligge og lese en stund), så Farmen er midt i leggingen.
Nå ser de ellers knapt på annet enn barneTV og Newton. Og jeg er ikke særlig TV-titter heller.

Gammel 27-03-08, 20:45   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Mine på 10 og 12 ser Farmen. Syns det er helt greit. Syns faktisk det er mye søppel på tv som faktisk er beregna på barn...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:57   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Syns faktisk det er mye søppel på tv som faktisk er beregna på barn...

HELT enig, det er mye rart...

Gammel 27-03-08, 21:02   #10
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Her er det senga 9 for eldste.

Gammel 27-03-08, 21:16   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår åtteåring ser på Farmen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:24   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Min 98-gutt og 00-jente ser av og til på farmen men kun på lørdager. Farmen er ikke en ille realityserie. De liker å se på sykehuset også. Jeg sitter selvsagt sammen med de og forklarer hvis det er behov. Jeg syns at det er bedre at de ser på denne typen ting enn disse fæle tegneseriene.

Gammel 27-03-08, 21:33   #13
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg veit at mange i min datters klasse ser på Farmen. Min egen snart 9-åring ser ikke på det. Rett og slett fordi hun bruker å legge seg når det begyner. Men altså, når jeg tenker meg om, hadde det ikke gjort meg noe som helst om hun så på det. Hun har aldri ytret noe ønske om å se på det. I det hele tatt ser hun svært lite på tv.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:40   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke realityprogrammer som Farmen passer særlig godt for barn. Det er klippet slik at det skal se mest mulig intrikat og konfliktfylt ut, folk snakker åpenlyst stygt om hverandre bak hverandres rygg og lyver hverandre opp i fjeset dersom det er noe å vinne på det. Jeg syns ikke jeg er spesiell en gang som finner dette uegnet som underholdning for barn. Jeg syns det er elendig underholdning for voksne også, så jeg har for lengst sluttet å se sånt søppel. Hva andre gjør og tillater barna sine får være opp til dem. Jeg håper iallefall at jeg slipper å se sånt når Vesla blir stor nok til å legge seg etter halv åtte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:43   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna på 5,5 år får se Barne-TV på NRK til hverdags og NRK Super på lørdag og søndag. Punktum.

(Hun får se film i tillegg da. Jeg snakker om TV-programmer her.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:52   #16
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Synes det er helt greit att du hun ikke får se, man må ikke la barna gjøre det om alle andre gjør det. Sikkert flere enn barnet ditt som ikke får se. Her hjemme er det jeg som bestemmer hva barna skal se eller ikke, å jeg bryr meg lite om att andre får lov eller ikke.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:00   #17
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Synes det er helt greit att du hun ikke får se, man må ikke la barna gjøre det om alle andre gjør det. Sikkert flere enn barnet ditt som ikke får se. Her hjemme er det jeg som bestemmer hva barna skal se eller ikke, å jeg bryr meg lite om att andre får lov eller ikke.

At bestevenninna ser påvirker ikke meg slik nei. Lures ikke at "alle andre får lov"... Hun har også venninner med mobil, som får nugatti på skolematen eller har hull i ørene. Betyr ikke at hun får.
Bare nysgjerrig på om "alle" andre får se.

Ellers mye enig med Kasias innlegg.

Gammel 27-03-08, 22:05   #18
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Vel, poden har iallefall lært at Idas oppførsel er teit. Nå ser han hvor teit det ser ut å oppføre seg sånn. Pluss at han mente vi måtte kjøpe en sau så vi kunne lage såpe fra grunnen av.

Gammel 27-03-08, 22:09   #19
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Vel, poden har iallefall lært at Idas oppførsel er teit. Nå ser han hvor teit det ser ut å oppføre seg sånn. Pluss at han mente vi måtte kjøpe en sau så vi kunne lage såpe fra grunnen av.

hehe... Ikke vet jeg hvem Ida er, men kanskje ikke så dumt å se hvor dumme folk kan være mot hverandre...

Sau vil jeg ikke ha, så nei, jeg lar være

Gammel 28-03-08, 13:36   #20
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns ikke realityprogrammer som Farmen passer særlig godt for barn. Det er klippet slik at det skal se mest mulig intrikat og konfliktfylt ut, folk snakker åpenlyst stygt om hverandre bak hverandres rygg og lyver hverandre opp i fjeset dersom det er noe å vinne på det. Jeg syns ikke jeg er spesiell en gang som finner dette uegnet som underholdning for barn. Jeg syns det er elendig underholdning for voksne også, så jeg har for lengst sluttet å se sånt søppel. Hva andre gjør og tillater barna sine får være opp til dem. Jeg håper iallefall at jeg slipper å se sånt når Vesla blir stor nok til å legge seg etter halv åtte.

Her sier Kasia alt det jeg tenker. Min niåring får ikke se Farmen.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.