Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male seng, haster litt!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-08, 20:43   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Male seng, haster litt!

Hva slags maling er sterk nok, og er det noe annet jeg må ta hensyn til ? Gassing osv. ? Hun er så stor at hun ikke kommer til å gnage på den osv.
Planen er oljebasert heftgrunn og så oljebasert ineriørmaling for lister. Høres det fornuftig ut ?

Gammel 27-03-08, 20:53   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male seng, haster litt!

Jeg har malt sengene til ungene med vanlig oljemaling, Lady 40 tror jeg det var. Pent og slitesterkt, men jeg malte mens ungene var 14 dager med faren på sommerferie, så jeg tok ikke så mye hensyn til evt. dunster.

Gammel 27-03-08, 20:55   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fins jo nye typer vanntynnbar olje/akrylmaling som ikke lukter så mye. Jeg har gått helt over til å bruke det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 01:57   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det fins jo nye typer vanntynnbar olje/akrylmaling som ikke lukter så mye. Jeg har gått helt over til å bruke det.

Det har jeg også og det er det de anbefaler i malerbutikker. Selv til panel ol.

Susse: tror det er lurt å pusse litt på sengen før du maler den iom at den er lakkert.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:59   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det har jeg også og det er det de anbefaler i malerbutikker. Selv til panel ol.

Susse: tror det er lurt å pusse litt på sengen før du maler den iom at den er lakkert.

Det har jeg gjort, vasket med salmiakk, pusset og malt ett lag heftgrunn. I dag 1. lag interørmaling. Ett strøk til i morgen så er den ferdig. Den blir så fin Skal lage en stor prinsessekrone på også, i lilla.

Gammel 28-03-08, 09:46   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det at det ikke lukter, betyr ikke nødvendigvis at det ikke slippes ut avgasser.

Jeg ville brukt oljemaling til vinduskarmer o.l., den er ganske slitesterk, og så latt senga luftes et par uker før den tas i bruk igjen.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 09:53   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det at det ikke lukter, betyr ikke nødvendigvis at det ikke slippes ut avgasser.

Nei, det er klart, jeg ville uansett latt den stå ganske lenge. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye mindre skadelig den nye malingen er, men det er ihvertfall mye mer behagelig å male med enn med den gammeldagse oljemalingen som virkelig lukter forferdelig sterkt og gir hodepine og rennende øyne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:03   #8
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja, det må man vel? Er ikke den gamle oljemalingen ulovlig i Norge nå?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
male barneseng

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.