|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vask og tørk av lammeskinnDette har muligens vært oppe før, men finner ikke noe ved å søke...
![]() |
#3 |
thirtysomething
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnTusen takk for svar, Arken!
![]() |
#4 |
thirtysomething
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnNå fant jeg jammen posen til lammeskinnet, og der står det at det ikke skal i trommel, men drypptørke.
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnHvorfor vil du tørke det i trommel da? Jeg legger alltid skinnet flatt på et tørkestativ og det tørker på en dag eller to.
![]() |
#6 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnJeg har et lammeskinn fra Ikea, som jeg har drypptørket(i mangel av trommel). Det blir stivt, men myker fort opp igjen. Står på det også at det ikke skal i trommel, men jeg aner ikke jeg...
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnJeg pleier å snu badebaljen til poden oppned, og legge skinnet oppå der. Jeg strekker på det innimellom, og visstnok skal det være bra å smøre inn skinn-siden med f.eks. grønnsåpe, slik at det beholder mykheten.
![]() |
#8 |
thirtysomething
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnVil og vil...
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnJeg har vasket skinnene og tørket dem flatt på tørkestativ. Når skinnene er nesten tørre strekker jeg dem og børster. De blir like myke og fine som nye. Hvis skinnet inneholder lanolin ville jeg ikke hatt det i trommelen siden lanolin kan sette seg i veggene på trommelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnAlle skinnene (har tre typer) lar jeg bare tørke flatt. De blir stive når de er tørre men etter en natt i sengen eller en lur eller to i vogna, så er skinnet helt mykt igjen. Alle våre skinn har blitt vasket mye, men bruker kun ullshampoo.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnHar alltid tørka det flatt når eg har vaska det. Blir stivt med ein gong, men det forsvinn fort når det er i bruk igjen.
![]() |
#12 |
thirtysomething
![]() Sv: Vask og tørk av lammeskinnTakker og neier for svar!
![]() |
|
|