Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Brudekjoledilemma

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 13:40   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brudekjoledilemma

Jeg har en brudekjole. Den har jeg ikke tenkt til å bruke flere ganger. Hva gjør jeg med den, mon tro? Selge? Er ikke det veldig mye pes? Den er veldig klassisk, høyt, perlebesatt liv, skrår utover og har skikkelig prinsesselook i sånn kremhvitt opplegg, og er egentlig veldig pen og tidløs, men det er jo maaange sånne kjoler der ute?

Det jeg egentlig funderer litt på er om det hadde vært litt kult å sy den om, klippe noen meter stoff av skjørtet og laget en slags 50's type cocktailkjolesak? Er det mulig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:49   #2
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brudekjoledilemma

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har en brudekjole. Den har jeg ikke tenkt til å bruke flere ganger. Hva gjør jeg med den, mon tro? Selge? Er ikke det veldig mye pes? Den er veldig klassisk, høyt, perlebesatt liv, skrår utover og har skikkelig prinsesselook i sånn kremhvitt opplegg, og er egentlig veldig pen og tidløs, men det er jo maaange sånne kjoler der ute?

Det jeg egentlig funderer litt på er om det hadde vært litt kult å sy den om, klippe noen meter stoff av skjørtet og laget en slags 50's type cocktailkjolesak? Er det mulig?

Alt er mulig men veldig ofte vil en slik kjole kunne se litt omsydd-brudekjole-aktig.

En annen ting er at den alltid vil minne deg om bryllupet etc. Ønsker du det?

Tror heller jeg ville ha prøvd å selge den på Finn. Hvis du ikke får solgt den og fortsatt ønsker å ha den så kan du prøve å få sydd den om.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:53   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo ta ein Britney, og bruke den når du shoppar...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:53   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, LITT digert...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:56   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Muligens ikke noe godt alternativ men.... Min mor sydde i sin tid om sin brudekjole til dåpskjole. Jeg var førstemann som brukte den og mine barn er også døpt i den. Dåpskjolen er kjempeflott og det er utrolig artig å ha en dåpskjole som det ligger en historie bak.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:56   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat sånn som Britney jeg tenkte på.

Nå er jeg ikke spesielt mimrende av meg, så at det tilfeldigvis er kjolen jeg hadde på meg i bryllupet mitt er ikke så problematisk. :kald og kynisk:

Jeg tenkte å gjøre den kort og farge den mørklilla, eller noe. Kanskje legge ut en føler på Finn først. Penger er jo alltid stas.

Dåpskjole er uaktuelt.

Gammel 31-03-08, 14:05   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Var bare en ide

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:06   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jepp, og det hadde sikkert vært veldig lurt også hvis ikke jeg hadde vært en sånn kynisk agnostiker.

Gammel 31-03-08, 14:08   #9
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan sy gardiner av den

Gammel 31-03-08, 14:09   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg ut bilde da! Eller legg ut bilde av en som likner veldig? Jeg hadde nok valgt å sy den om jeg, kan bli skikkelig fint om kjolen egner seg til det!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:10   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Merkelig nok har alle bilder fra bryllupet forsvunnet. Skal se om jeg får sporet opp noe og scannet inn etterhvert.

Gammel 31-03-08, 14:14   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Er kjolen i et stoff som tar farge? Kan sikkert blir kult med en omsying, men kanskje litt kjedelig dersom du må ha den hvit, det kan bli for brudekjoleaktig selv i en annen fasong.

Gammel 31-03-08, 15:50   #13
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg solgte min brudekjole, og fikk masse penger til å shoppe for

Gammel 31-03-08, 16:19   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jaaa.. vil gjerne se bilder av den, AC.

Gammel 31-03-08, 16:29   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du kan jo få se den live, Superior. Bare å komme, det!

Gammel 31-03-08, 16:32   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad jeg leide kjole med tanke på at jeg skilte meg noen få år etter bryllupet. Jeg vil ikke bruke den kjolen igjen eller ha noe som minner meg om den mannen eller den perioden. Hvis du ikke får solgt den, så er kanskje trash the dress et alternativ?

Gammel 31-03-08, 16:34   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Siden den allerede var brukt et par, tre ganger da jeg kjøpte den gjetter jeg på at den ikke akkurat er hot shit på brudekjolemarkedet. Bridezillaer er vel fortsatt ganske sære? Trash the Dress er jo kult nok, men altså... Hm. Hvis det blir for dyrt å få sydd om eller noe, så er de kanskje interessert i sånt på en eller annen sømlinje på en eller annen moteskole?

Gammel 31-03-08, 19:26   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rituell brenning?

Gammel 31-03-08, 19:27   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hehe. Som sagt, nå har jeg ikke noe spesielt melankolsk forhold til dette stykket med tøy.

Gammel 31-03-08, 19:50   #20
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde solgt den hvis noen ville hatt den. Alle Bridezillas kan vel ikke være like sære? Eller spytter jeg i kirka nå?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.