Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Andre som har fått mail frå trendybaby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 17:45   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Andre som har fått mail frå trendybaby?

No er eg irritert

Fekk følgande mail fleire månader etter at eg mottok pakke derfra. Den første pakken mottok eg i desember, den andre i januar. No kjem dei med eit krav på totalt 560.- pga at dei har gløymt moms. Betyr dette at dei oppgitte prisane på trendybaby.no er utan moms? Har dei rett til å kome med eit sånt krav etter hhv. 4 og 5 mnd.?

Kjære kunde!

Beklageligvis har det skjedd en feil ved din forrige bestilling. Da du handlet hos oss har det oppstått en feil som har gjort at vi ikke har trukket moms på ditt kort og har derfor et beløp tilgode hos deg.

Dette er selvfølgelig våres egen feil, men vi ber deg om at vi kan få rettet denne feilen opp igjen. Dersom du klikker på linken under og betaler med ditt kreditt kort vil feilen bli rettet opp på en enkel og effektiv måte.

Vi har kr. 259,59 utestående hos deg på ditt faktura nr. 134355

Klikk på linken herunder for å betale beløpet:
http://www.trendybaby.no/product/Andre-tjenester/Betal-din-faktura

Har du spørgsmål send venligst en mail til kundeservice ved at klikke her

Vi beklager for det ubeleilige som har inntruffet.

Med vennlig hilsen

TrendyBaby Nordic A/S

Gammel 02-04-08, 18:04   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andre som har fått mail frå trendybaby?

Ja, jeg har fått en slik mail nå, flere måneder etter at jeg handlet der.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:05   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Har du betalt?

Gammel 02-04-08, 18:39   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke betalt. Det får være ris til egen ræv.

Gammel 02-04-08, 18:41   #5
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde heller ikke betalt, synes det høres litt suspekt ut.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:43   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke betalt. Merkelig opplegg!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 18:48   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Men Trendybaby holdes jo i Danmark. Det skal jo ikke betales moms av varer som er kjøpt i utlandet. Eller gjelder det andre regler innen skandinavia?

Gammel 02-04-08, 18:53   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Dei har norsk og dansk heimeside. Eg bestilte frå den norske, og forutsetter da at moms er oppgitt i prisen.

Eg har ikkje lyst til å betale, for dette er jo opplagt deira feil. Men kva kan konsekvensen vere? Kva rettar har eg? Inkasso? Betalingsanmerkning?

Lurer på om eg skal vidaresende mail til forbrukarrådet, eg...

Gammel 02-04-08, 19:01   #9
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes ingen foretak med navn TrendyBaby Nordic i Norge. Adressen deres er i Danmark.
Ble varen sendt i fra Norge? Det er jo rart da å ha butikk uten å være registert.

Gammel 02-04-08, 19:10   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Har du betalt?

Leste mailen rett før jeg logga meg på her, og leste innlegget ditt. Det får være måte på å være svimmel, og i tillegg forvente at kundene skal redde "ræva" (sitat Sitron) deres.

For meg er det bare snakk om et småbeløp (140), men jeg kjenner at jeg ikke har noen større lyst til å betale ...:slask:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:10   #11
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Høres veldig merkelig ut. Jeg hadde ikke betalt, men heller sendt en mail til forbrukerrådet.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:37   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Mail er sendt til forbrukarrådet.
Det står at det kan gå opptil 3 virkedagar før svar, så no ventar eg spent.

Gammel 02-04-08, 19:39   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det finnes ingen foretak med navn TrendyBaby Nordic i Norge. Adressen deres er i Danmark.
Ble varen sendt i fra Norge? Det er jo rart da å ha butikk uten å være registert.

Vel, nettsida heiter www.trendybaby.no
Da forutsetter eg at den er norsk. Særleg når prisane er oppgitt i NOK og det er brukt norsk i tekst.

Gammel 02-04-08, 19:57   #14
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Er prisene de samme nå som da dere bestilte? Står ingenting under kjøpsvilkår om moms... Da kan de heller ikke kreve det, skulle man tro. Om man ser nettsteder som ikke har inkludert moms, blir gjerne prisene "rare", altså 142,63 og sånt.

Gammel 02-04-08, 20:40   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Er prisene de samme nå som da dere bestilte? Står ingenting under kjøpsvilkår om moms... Da kan de heller ikke kreve det, skulle man tro. Om man ser nettsteder som ikke har inkludert moms, blir gjerne prisene "rare", altså 142,63 og sånt.

Jeg handlet på trendbaby i forigårs, og fikk i går en ordrebekreftelse. Der står det nøyaktig spesifisert pris, moms, frakt og totalpris. Der er tallen slik "rare" som du sier. 303,92 for jakken feks.

Fikk dere ikke en slik bekreftelse?

Jeg syns forøvrig ikke det er greit å komme med et slikt krav i ettertid. De får sørge for å opplyse om totalpris når man handler. Har de gjort feil får de stå for det selv.

Gammel 02-04-08, 20:43   #16
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok sjekket grundig før jeg lot være å betale.
Hadde garantert ikke betalt uten videre.

Aner ikke om de har lov til dette. Men jeg hadde reagert kraftig.. det høres jo helt absurd ut at dere skal få slike krav lenge etter når det er dem som har gjort feilen.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:18   #17
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg har ikke fått den mailen. Handlet der samtidig med at nettstedet ble lansert.

Gammel 02-04-08, 22:02   #18
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmm...handlet der for et par uker siden. Håper ikke jeg får en slik mail om noen mnd.

Gammel 02-04-08, 23:32   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Svindel forsøk ?

Gammel 02-04-08, 23:43   #20
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja ,jøss. Fått akkurat samme mail. Må jeg betale? Er ca halvannen mnd siden jeg fikk varene.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.