|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Lommepenger i BulgariaJeg er veldig grønn i forhold til å reise til sørligere breddegrader. Jeg lurer på hvor mye man bør ha med seg i lommepenger. Vi bor på hotell og frokost er inkl. Andre måltider må vi kjøpe. Vi er, meg og mine to tenåringer på 14 og 16 år. Hvor mange penger bør vi ha med for to uker? Er det reisesjekker som gjelder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaVisa kort er det som gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaMannen og jeg var Bulgaria for 5 år siden.Spiste ute 2 ganger om dagen, brukte 4000 på hele uka. Vi spiste bra og drakk litt. Det er billig der!Vi vekslet noe her, og resten der nede.
![]() |
#4 |
Glad
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaVi tok ut alt vi trengte i minibanker i Bulgaria
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaVi var i høst, 2 voksne og 3 barn. Spiste lunsj og middag ute hver dag. Handlet ikke noe særlig, men reiste til et par andre byer enn der vi bodde. Brukte ca 10 000 på en uke tror jeg. Det er minibanker hele veien på turiststedene så visa fungerer helt fint.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lommepenger i Bulgaria
Jeg kan ikke tenke meg at reisesjekker eksisterer. Jeg sluttet å jobbe i bank for 8 år siden og da var det knapt mulig å innløse reisesjekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaEn middag med et godt kjøttmåltid i Sunny Beach koster rundt 100kr med øl/brus sikkert vin. Går man på de litt finere ca 130 men da risikerer man at mafiaen sitter på bordet ved siden av |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaVi skal til Nessebar. Det ligger ikke langt unna Sunny Beach. God sjans for at det ikke er så dyrt i Nessebar kanskje da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaBurde kanskje holde, det. Vi bruker 10 -14 000 på 2 uker, to voksne og en baby. Men det er på Mallorca, som er relativt dyrt. Vi spiser alle måltider ute, og drikker vin og øl til maten. Dette inkluderer også aktiviteter og leie av bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaDu klarer deg fint med 5000 hvis tenåringene skal sørge for shoppingen med egne penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaJeg liker å skrive ned hva vi bruker penger på når vi er på ferie og fant frem boken jeg hadde notert ned i da vi var i Bulgaria. Vi var to voksne, et barn som spiser som en voksen og to barn som spiser som barn. Jeg har regnet sammen hvor mye vi brukte på mat og drikke iløpet av turen. Da har jeg ikke regnet med is og digg. Kom frem til 1068 som tilsvarer ca 4800 kr(hvis kursen er lik nå som i høst). Dette var for 8 dager.
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaNessebar er dyrere enn Sunny Beach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaEn ting vi brukte mye penger på var drikke. Er det varmt går det mye drikke. Det kan være lurt å handle inn store vannflasker på butikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaNå har ikke jeg vært i Bulgaria så kan ikke gi noe råd på akkurat det, men hvor mye penger som går med kommer mye ann på hva mann drikker til maten tror jeg. Drikker en øl og vin til maten til alle måltid vil jo dette koste endel selv om det er billigere i Bulgaria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaDet er også avhengig av hva dere øsnker å gjøre. Vi liker best å ta det rolig, ta noen bilturer, stoppe og bade etc. Men skal man på arrangerte turer, leie scootere, paraglide osv, bli det fort dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Lommepenger i BulgariaØl og brus koster det samme i Bulgaria. Men det var de 10 ekstra ølene de andre hadde som kosta hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Lommepenger i Bulgaria
Alle middager må vi spise ute. Lunsj kan nok være vi ordner oss med selv. Vi kan kjøpe rundstykker til lunsj. Frokosten er inkludert. Kan være jeg drikker ett glass vin til maten noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
bulgaria, lommepenger |
|
|