|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Størrelse på dyne?Hvilken størrelse har 1 1/2 åringene på dynene sine?
|
|
|
#2 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på dyne?Mi bruker 100x140 og har brukt det siden hun var ca 1 år. Godt å tulle rundt. 80x100 har hun aldri brukt.
|
|
|
#3 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på dyne?Jeg har akkurat byttet til juniordyne (100x140) nettopp fordi vi hadde samme problem som dere med at barnet havnet alle andre steder enn under dynen.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Størrelse på dyne?Vår gutt på 20 måneder bruker str. 100x140cm. Det gjorde han i fjor vinter også, for den i 80x100 lå bare og svevde på toppen så fort han løfta bena. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse på dyne?Vi har også juniordyne siden den andre bare forsvant i løpet av et kvarter. |
|
|
|
#7 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Størrelse på dyne?Vi skifta over til juniordyne då minste var rundt eit år (sånn omtrent, muligens litt før), og til vanleg stor dyne då ho var litt over 2 år. Då vart det slutt på å sparke av seg om natta. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Størrelse på dyne?Jeg har akkurat ringt svigermor og sagt at Bonus trenger dyne i full størrelse nå, selv om han ikke har fødselsdag før i september. Akkurat nå sover han i stor seng med liten dyne.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Sv: Størrelse på dyne?Vi byttet til voksendyne da barnet var 18 mnd og gikk over til stor seng.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse på dyne?Vi bytta til juniordyne da han var litt over året. Nettopp fordi han bare sparket den av seg. Nå er han 2, 5 snart og bruker stor dyne her, men har juniordyne hjemme. Fungerer like greit med stor dyne. Han åler rundt, under, oppå alt ettersom han vil |
|
|
|
#12 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Størrelse på dyne?Junior dyne, 100x140, 31/2 åringen vår bruker det enda, han får stor nå når han skal flytte inn i køyeseng.
|
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Størrelse på dyne?Mine har brukt 100x140 dyner siden de var tre måneder/flyttet i sprinkelseng. Lille E har sin som ekstradyne på madrassen dersom hun sover hos oss.
|
|
|
#15 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Størrelse på dyne?Stemmer i juniordynekoret jeg også. Guttungen (2) romsterer mindre med denne enn med den som er mindre.
|
|
|
#16 |
|
Javel
|
Sv: Størrelse på dyne?Minsten ligger fremdeles i sprinkelseng og bruker juniordyne. Den ligger godt på plass. De to eldste har voksendyner, men mellomste sin er stort sett alltid andre plasser en over ham.
|
|
|
|
#17 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Størrelse på dyne?Knotten fikk juniordyne da han var åtte måneder, og nå (straks ett år) finnes han sovende både under og oppå, men det er ikke aktuelt å bytte til noe større før han flytter ut av sprinkelsenga.
|
|
|
#18 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på dyne?A har 80x100 i sprinkelsenga si. Passe stor syns jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Størrelse på dyne?Liv bruker ikke dyne. Hun herjer så voldsomt med den og roterer i senga, så jeg synes det blir skummelt og er redd det blir for tett. Hun har et tynt, vattert teppe. Dyna er 80 X 100, men den er altså sjelden i bruk.
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Sv: Størrelse på dyne?Når mine barn 1 1/2 år hadde gått over til vanlig seng og hadde vanlig stor dyne, 140X200. I sprinkelsengen hadde de 100X140 dynen fra de ble født til de sluttet å sove i den.
|
![]() |
| Emneord |
| barnedyne |
|
|