Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 10:46   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Ja, er det noen som har tips om noen slike? Hva har dere valgt? Jeg har vært litt skeptisk til spiseplasstoler med fast pute og trekk, for jeg ser for meg at ungene søler og griser hemningsløst på dem.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:08   #2
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle ha syverenstoler, men så har jeg aldri helt hatt ork til å bruke så mye penger...

Hadde lenge tenkt å kjøpe stolen Gilbert fra Ikea, men synes den er litt "kort" i setet. Jeg har isteden funnet en veldig god stol som ligner på Gilbert, og som faktisk er fra Jysk. De er veldig gode å sitte på - samtidig som de er lette å vaske av. Bohus har også en lignende stol (Belina/Jolie), den var dyrere men hadde litt lekrere "ben".

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:09   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Du kan ikke bruke IMG-taggen til å sette inn bilder som ligger på C på din egen maskin, TBM. Prøv å legge det som vedlegg i stedet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:14   #4
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Skilpadda:

Jeg har vel egentlig erfart det før, men måtte bare prøve igjen om det virkelig ikke fungerte.

Erfaringen min nå nettopp var altså at det fungerte virkelig ikke.

Learning-by-doing-and-then-once-again-to-be-sure er en fin ting.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:15   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Learning-by-doing-and-then-once-again-to-be-sure er en fin ting.

Jeg har også hørt rykter om det, ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 12:17   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Vi har syveren, og de er fantastisk gode å sitte på.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 12:25   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi har syveren, og de er fantastisk gode å sitte på.

Også for oss bekkenløse?
(Ønsker meg!)

Vi har Henriksdal fra Ikea med naturhvitt sete. De er kjedelige å se på, men gode å sitte på. Stoffet er overflatebehandlet med "ett eller annet" slik at flekker ikke trekker inn i stoffet, og kan dermed tørkes av. I tillegg kan trekket enkelt tas av og vaskes på 60 grader. Har hatt våre stoler i snart 3 år, med tre barn i huset, og har til nå ikke opplevd en eneste flekk som ikke går bort. I tillegg er de billige!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:51   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Jeg har disse Pavia Cylinder stolene på kjøkkenet, de er fantastisk behagelige å sittet i (noe som forøvrig kommenteres av alle som sitter i de). Brukes forøvrig også av "ryggavdelingen" på Riksen ble det opplyst om da jeg kjøpte dem!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pavio.jpg (3,4 KB, 31 visninger)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:53   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Jeg har Ikea-stoler av Gilbert-typen (ikke Gilbert, men lignende), i lys bjerk. De var billige, og fungerer bra.

Har tidligere hatt stofftrukne stoler, og jeg er enig, det bør unngås med barn i huset.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:54   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

De Lisa viste fram var lekre! Ellers henger jeg meg på anbefalingen om syveren. De fåes med trekk også, faktisk. Og ikke kjøp de redselsfulle kopiene, de er både vonde å sitte på og fryktelig dårlige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:58   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og ikke kjøp de redselsfulle kopiene, de er både vonde å sitte på og fryktelig dårlige.


Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 14:06   #12
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Vi har hatt 7'eren i tenke.... rundt 4,5 år. De er gode å sitte på, men uværen bruk funker dårlig. De har fått maaaange riper. Om jeg skal kjøpe flere, skal jeg kjøpe trefarget, ikke malt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 17:50   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Også for oss bekkenløse?
(Ønsker meg!)

Ja, faktisk. Vi har noen andre, gamle spisestuestoler også, og sitter jeg en time i en av dem er jeg ødelagt for resten av dagen. Syverenstolene klarer jeg å sitte i i mange timer.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 17:54   #14
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Vi har disse og de er fantastisk gode, også for mitt dårlige bekken. Kjøpt hos Bolia.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:54   #15
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Det høres supert ut! Da er det bare å spare til nye stoler!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:43   #16
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Har også syvern, synes de er gode å sitte på.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:49   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Jeg sitter faktisk på syveren omtrent hele dagen på skolen, og bekkenet mitt tåler det fin-fint. Der har de både stoler i glatt finer og med stoff. De med stoff er varmere å sitte på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:55   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Vi har stoler fra BoConcept, dansk design som du finner på Skeidar.
Disse stolene, bare røde. Fant ikke navn eller pris. Veldig gode å sitte i for bekkendamer.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 19:03   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Har noen tips til gode stoler som ikke ser så moderne ut, dvs. ikke har stålbein? Vi har et gammelt spisebord i bjørk som vi vil beholde som spisebord på kjøkkenet, men stolene som hører til flytter vi inn til spisestua med et større langbord i tre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:02   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise/kjøkkenstoler som er behagelige å sitte på?

Hva med vanlige jærstoler?

Jeg har en dansk variant i såpevasket bøk med papirsete.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no