|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
...we have cookies
|
Snarveier til rene og pene flater?Vi bor i et område med veldig mye kalk i vannet. Jeg sliter derfor utrolig mye med å få dusjkabinettet til å se rent og pent ut - og holde seg slik en ukes tid i alle fall. Kalk og såpe fester seg skummelt fort - er det noen som har gode tips - utover å drukne meg og kabinettet i eddik? (Får litt pustevansker der gitt!) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Jeg angrer mitt valg på mye stålfronter på kjøkkenet. Det er noe dritt. Jeg har det ikke over kjøkkenbenken, men hadde jeg hatt det ville jeg vurdert å sette en glassplate foran. Er det fettflekker du sliter med? Prøvd sterkt salmiakkvann og skuresvamp? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Vi kjøpte noe greier når vi var i Sverige sist, rustfritt stål fronter ble som nye igjen.
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Oransje fettløser fra Lidl (lurer på om ikke de har en kalkløser også?). Den tar ALT.
|
|
|
#5 |
|
...we have cookies
|
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Takk for tips! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Jeg kjøpte en slik steinsåpesak. Den er utrolig bra. Aldri hatt så skinnende overflater før. http://www.stekepanner.no/productview/19980103/
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Sv: Snarveier til rene og pene flater?Installer et kalkfilter først som sist. Da slipper du problemet. Du slipper å få stygge flekker og du slipper at vaskemaskin, vannkoker og alt annet du har vann i blir ødelagt.
|
![]() |
|
|