Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Flisespikking i hverdagen

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-08, 10:28   #1
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flisespikking i hverdagen

Jeg har tatt bilder av noen hverdagslige "språkbrekk" (hvis jeg kan få kalle dem det):

Rettskriving er vanskelig:

Her er noe for orddelingsfantastene, tatt fra Stokkes Sleepy-brosjyre:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:29   #2
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Flisespikking i hverdagen

Gammel 11-04-08, 10:32   #3
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er noen flere:

Omtale av "Siderhusreglene", på coveret. Jeg finner i alle fall 3 feil i teksten:

Oslo Kino har problemer med å holde styr på både rettskriving og kalenderen. Fikk denne rett før påske, da jeg var på Babybio:

Glemte å snu bildet, men dere ser det nå da. Sparsomt med bindestreker i orddelingen her:

Og strengt tatt burde det være en k i ordet krem i stedet for c. Ser litt rart ut, synes jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:33   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sjekk gliset på han som har hodet fullt av bomull.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:34   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange gullkorn rundt omkring. Jeg så et visittkort her om dagen, der det under navnet sto interiør arkitekt. Jeg kjenner jo ikke dama, så det ville kanskje vært litt slemt å påpeke det? Samtidig så er det jo litt trist at hun går rundt og proklamerer at hun er noe som ikke finnes.

Gammel 12-04-08, 00:44   #6
Junta
Knæsj

Junta sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Junta har et hav av muligheter foran seg
Standard

På vei til jobb må jeg hver bidige dag passere en firmabil (anerkjent firma her i byen med store, prangende logoer og reklame) med følgende logo på døren:
Utfører bla. bla. bla......................og tv-rør innspeksjon!

Frykter snart for et aldri så lite sammenbrudd..........

Junta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:50   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Like ved barnehagen til poden står det ofte en varebil parkert. På den står det å lese følgende:
Betongskjæring
Betong-saging
Betong boring

Det kan hende jeg blander sammen hva som har mellomrom og bindestrek og slikt, men poenget blir det samme; De var ikke så god på orddelingsregler, så da tok de en av hver. Helgardering, rett og slett.

Gammel 16-04-08, 18:44   #8
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I barnehagen var det oppslag om foreldremøtet i dag, og der stod det hvilke saker de skal ta opp, blant annet dette:

OPP-PUSSING AV BARNEHAGEN

Gammel 16-04-08, 20:11   #9
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Litt dårlig mobilbilde, men jeg tror essensen kommer fram.
Bilde143.jpg

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 20:15   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opp-pussing

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 20:25   #11
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Jeg har også en:

Gammel 16-04-08, 20:45   #12
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 20:46   #13
Albertine
Passiv

Standard

På skolen til sønnen min har de en igjen glemt kasse.

Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:38   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

igjen?

Gammel 21-04-08, 09:43   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.