|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Som kjent får private og kommunale barnehage veldig ulike driftsvilkår. I Oslo betyr det 24 450 kroner mindre per år til store barn og 10 550 mindre per barn til mindre barn.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?De tar inn flere barn. Dessverre. |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vi betaler litt mer enn makspris, 2600 inkl. mat. Det tas opp hver høst på foreldremøte, fordi de ønsker å ha flere pedagoger enn minimum og ha vikarer når det trengs. De tar ikke inn flere barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Jeg mistenker vår barnehage for å ta inn dette på lønnsbudsjettene. Vi har pedagog kun én dag i uka, ellers er det 2 assistenter som tar seg av de 8 barna. De ansatte tjener helt elendig, noe som medfører en del gjennomtrekk. Vikarbudsjettet er sparsomt, og foreldre må stille som vikarer når det er oppbrukt eller de ikke greier å skaffe vikar. Vi betaler 2580 i måneden inkl. matpenger. Personlig skulle jeg gjerne ha betalt en god del hundrelapper mer for å slippe å jobbe i barnehagen.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Det vet jeg faktisk ikke. Begge barnehagene har god bemanning og pedagogiske ledere på hver avdeling. Vi betaler 2330 kr i mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vi betaler ikke mer enn makspris og det har vi aldri gjort. Men vår barnehage er en del av mange private barnehager, så mulig de har noe felles der.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Den private barnehagen eldste går i nå, tar makspris pluss kostpenger. Det er 8 barn, to assistenter, og førskolelærer en dag i uka. Stabile og gode assistenter, lite sykefravær på de, men jeg vet førskolelæreren har vært endel borte nå.
![]() |
#8 |
En som trener
|
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vår barnehage gjør det vel ganske nøyaktig likt deres, og det var en del protester på foreldremøtet her om dagen. Enig med deg, det er synd om bare de mest ressurssterke har råd til sende barna dit. Jeg er interessert i å se svarene i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vi betaler maksprisen (2330?) + 200 kr måneden i mat for 1 måltid mat for dagen. Vi har tre barn i samme barnehage, så vi betaler jo søskenmoderasjon for de to minste. Jeg aner ikke hvordan de får det til med budsjettene, men de har 1 førskolelærer og 1 pedagog på hver avdeling. De har hatt litt dårlig tilgang på pedagoger når de har søkt etter for vikariater, og har måttet bruke noen assistenter med dispensasjon. Jeg synes ikke de sparer inn på vikarer heller, men de har en del uerfarne vikarer. Hun som var ny i går hadde satt bleia bak frem på lillebror. Så vikarene burde nok hatt litt mere kompetanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Jeg aner faktisk ikke. Vi betaler makspris, pluss litt matpenger og turpenger. Og stort sett har de vikarer, hvis de får tak i. Nå har vi to ped.ledere på dispensasjon, men det er på grunn av en svangerskapspermisjon og en stilling de ikke får fyllt opp. Assistenene har lønn på linje med de kommunale, det vet jeg, og flere av dem har jobbet der i mange år. Jeg vet ikke hvor store utgifter barnehagen har på lokalene, og jeg har heller ikke fintelt hvor mange barn over og under 3 år per assistent.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vi har en bra bhg.
![]() |
#12 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Vi merker ikke noe til det. Vi betaler makspris+200,- pr mnd i kostpenger, men da er alle måltid dekket. Der er pedagoger på begge avdelingene, men kun styrer 60 %, men det er veldig greit det. Så det er nok der de dekker inn pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Jeg merker ikke noe, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan håndterer DIN private barnehage forskjellsbehandlingen mtp. tilskudd?Har dere oversikt over hvor stor forskjellbehandlingen er i deres kommuner? Det er jo ikke alle kommuner det er like ille i.
![]() |
|
|