|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Glitterbarnet trenger nytt regntøy og jeg trenger tips til et godt, mykt, litt tykt regnsett av god, slitesterk kvalitet. Ikke bare sånn enkelt HM-sett. Tidligere har han hatt Navigare som vi har vært veldig fornøyd med.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Reflex er bra. Det har ikke for, men har likevel et tynt-tynt innerlag. Jeg liker ikke fleecefor, blir fort for varmt. Med mindre det kan tas ut selvsagt.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Begge mine har hatt Reflex sitt, og det er finfint. Holdbart og bra. |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Jeg er veldig fornøyd med regnsettene fra Reflex. Tykke nok til at det ikke slites hull i (det kan sikkert skje, men det har ikke skjedd hos oss på 4 år), og myke nok til at de gir god bevegelse.
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Jeg liker også Reflex sitt regntøy. Vi kjøpte Ticket regntøy til jentene nå, men det var ikke billig. Lillesøster sitt er knallbra, storesøster sitt var litt tynnere kvalitet (for større barn) og det ble hull på buksa etter en uke. Anbefales ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Vi har kjøpt på www.sportmann.no Barn & Leker heter merket. Dtte har vi kjøpt i mange år og noen av de har nå gått gjennom en sesong med to barn. Nesten like fint enda. Du ser jo selvfølgelig at det er brukt. De går tross alt i barnehage begge to og regntøyet blir vasket en del. Er veldig fornøyd med dette.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Reflex er ikke mykt. Lillebror har et mykt som han er i ferd med å vokse ut av. Begynner på A...?? Nå skal han arve Reflex etter storebror og det er mye stivere...
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Abeko! Kjøpte det billig på fabrikkutsalg i Sverige. Storebror brukte det en sesong og lillebror har nå brukt det i to sesonger!
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?
Storebror har hatt Ticket sitt regntøy, først et lysblått sett som vi kjøpte brukt i sånn nylonkvalitet eller hva jeg skal kalle det. Ble dritstygt etter et kvarters bruk, men var vanntett og lett, fint å bevege seg i. Så har han hatt et tynt, vanlig regntøysett fra T2H, men uten seler - ikke bra. Regntøyet er ikke beregnet på så små som han tydeligvis, for det funket dårlig. |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
Abeco?
![]() |
#12 |
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Jeg synes heller ikke Reflex sitt regntøy er spesielt mykt. Slitesterkt er det nok, men det finnes absolutt mykere.
![]() |
#13 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Er også fornøyd med Reflex sitt. Det er mykere enn HH sine stive (gamle?) regntøy.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?vi har lindex, bamse-regntøy. årets modell er litt tykkere stoff, men likevel mykt. ikke noe fôr, men jeg synes det er en fordel å kunne bruke det også om sommeren. koster ca 400 for bukse og jakke.
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Reflex har to varianter. De med fór er å foretrekke. :har hatt begge:
![]() |
#17 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Jeg synes Reflex sitt er mykt. Med den tykkelsen så kan det vel ikke bli stort mykere?
![]() |
#18 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Reflex. Liker spesielt de hele dressene.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Enig, det var utrolig lett og behagelig, men ikke sterkt nok. Det var uten seler. Kan tenke meg det hadde funket fin-fint sånn til og fra skolen f.eks. Det er ikke lett å overbevise storesøster om å bruke selebukser igjen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?Vi har hatt litt forskjellig, men det som har vært desidert best er Helly Hansen sitt. LilleVenn hadde det i barnehagen i ca 1.5 år og med det været vi har her ble det flittig brukt. Det var da like godt som nytt. Nå har vi regntøy fra Reflex, greit nok det og, men virker noe stivere enn HH. Holder derfor utkikk etter gode tilbud på HH regntøy |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
regntøy til barn |
|
|