Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Boffen skal flytte!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 08:33   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boffen skal flytte!

Vi har jo en super hund på 7 år - som etter at jeg begynte å jobbe 100 % og i tillegg til at vi er blitt 4 mennesker - har fått mindre og mindre oppmerksomhet.

Han havner alltid i siste rekke, og blir ofte bortpriorietert.

I går bestemte vi oss for at han skulle få en nytt hjem. Tok kontakt med oppdretter og hun sa at hun kunne ta han tilbake igjen (etter 5 år)

Når muligheten ble så nær, klarte vi liksom ikke helt å bestemme oss, men vi må tenke på Angus: Han fortjener mer tid - så nå flytter han til småbruk på landet.

Fine boffen vår...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:37   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Tenker det er en trist avgjørelse, samtidig som den kanskje er rett for hunden? Husker godt at jeg tenkte mye på det selv da vi fikk barn, og særlig da 2. mann kom. Hunden vår ble nedprioritert og kom alltid sist, og jeg følte alltid dårlig samvittighet for den... Kjenner meg igjen i din beskrivelse.

Håper hunden deres får det fint i nytt hjem!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:40   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

En tøff avgjørelse, men foruftig av deg.
Han ser ut som en hund som trenger mye av både fysisk og mental stimulans, og et småbruk på landet høres helt fantastisk ut for ham.
(Han er så nydelig - mener faktisk jeg har kommentert dette bildet av ham før!)
En skjønn hund med personlighet som kommer gjennom skjermen, han fortjener nok det aller beste, og det gjør du for ham nå.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:43   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Ja, jeg er helt sikker på at vi gjør det riktig. Det er likevel både trist og et lite nederlag og ikke greie å beholde hunden sin, liksom.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:51   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Kjempetrist avgjørelse, men Angus kommer til å få det helt topp

Vi er i nogenlunde samme situasjon, med en hund som får mindre mosjon og oppmerksomhet enn ellers. Vi har heldigvis mange i familien som gjerne vil ha henne hos seg, så hun har basen sin hos oss, og er i skrivende stund på pensjon hos søsteren min. Der får hun mer oppmerksomhet og mosjon enn vi har kapasitet til i denne perioden.

For oss er denne våren spesielt tøff, da jeg ha dobbelt opp på studiet mitt. Til høsten vil det meste roe seg og det vil bli et mer normalt hundeliv for hunden vår

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:53   #6
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Vet hvordan du har det, vi har nettopp tatt samme avgjørelse selv.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:58   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kjempetrist avgjørelse, men Angus kommer til å få det helt topp

Vi er i nogenlunde samme situasjon, med en hund som får mindre mosjon og oppmerksomhet enn ellers. Vi har heldigvis mange i familien som gjerne vil ha henne hos seg, så hun har basen sin hos oss, og er i skrivende stund på pensjon hos søsteren min. Der får hun mer oppmerksomhet og mosjon enn vi har kapasitet til i denne perioden.

Hadde vi hatt det sånn, så har vi nok beholdt han. Mamma tar han gjerne med på tur, men om vi spør om hun kan passe han om vi f.eks skal bort en helg, så er det veldig uff og akk - så det utgår alltid. Søstra mi liker ikke hunder og broren min er aldri hjemme selv.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:03   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hadde vi hatt det sånn, så har vi nok beholdt han. Mamma tar han gjerne med på tur, men om vi spør om hun kan passe han om vi f.eks skal bort en helg, så er det veldig uff og akk - så det utgår alltid. Søstra mi liker ikke hunder og broren min er aldri hjemme selv.

Det var synd. Da har dere hvertfall vurdert alle muligheter, og tilbake til oppdretteren er det beste alternativet. Han kommer til å få det helt topp Tenk, det er sikkert andre hunder der han kan leke med, og masse plass å boltre seg på. Dere har jo virkelig tenkt på hundens beste, og det skal litt til å gjøre bare det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:05   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Uff, jeg skjønner at dette er trist, men det høres ut som den riktige løsningen for dere. Nydelig vovs!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:30   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Da er det nok en klok beslutning. Det er altfor mange hunder som lider en skjebne der de blir gående alene over altfor mange timer og blir nedprioritert i familien. Ikke alltid like lett å kombinere hund og småbarn.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:32   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Jeg skjønner deg så godt. Vi måtte gjøre det samme med vår skjønne vofs etter at andremann kom. Jeg var omtrent invalid av bekkenløsning og kunne ikke gå tur med ei bikkje på seksti kilo, og Alberto måtte ta over barnestell da han kom hjem. Hun fikk sine symbolske turer, men det var alt. Så nå bor hun på et nedlagt småbruk rett ved skogen og kan bjeffe på elgen alt hun vil.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:18   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Er den en Whippet?
Mannen her i huset drømmer om en sånn, og jeg prøver å forklare
han hvor mye som kreves av oss hvis vi går til anskaffelse av en hund.
Jeg er oppvokst med hund og han med katt, begge deler krever nok en
del, men jeg tror nok det er annerledes med hund.
Utrolig vakker hund!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:34   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Det er så trist å bestemme seg for noe sånt, men det høres ut som det riktige for dere. Han vil sikkert savne dere, og vice versa, den første tiden, men det går over.
Angus er nydelig. Er det en Weimaraner (eller hva de nå heter)?


Sist redigert av Fruktflua : 15-04-08 kl 12:09.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:41   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

En trist avgjørelse for dere, men også en riktig avgjørelse, vil jeg tro for Boffen sin del.

Det samme skjedde forøvrig med hunden vår da jeg flyttet hjemmefra. Da ble Kitty sittende igjen med to eldre eiere, mor var sjuk og kunne ikke gå tur med henne og far jobbet hele dagen og var seint hjemme. FOD overtok da omsorgen for vovven og ga henne et herlig nytt hjem hos et ektepar, langt inni skogen. Der ble hun dronninga i huset. Det er litt godt å tenke på.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:44   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Er den en Whippet?
Mannen her i huset drømmer om en sånn, og jeg prøver å forklare
han hvor mye som kreves av oss hvis vi går til anskaffelse av en hund.
Jeg er oppvokst med hund og han med katt, begge deler krever nok en
del, men jeg tror nok det er annerledes med hund.
Utrolig vakker hund!

Ja, det er en whippet. Forøvrig den perfekte hunderase for meg som menneske, egentlig. Det er mye jobb med hund ja - det er jo i og for seg greit med jobbinga, men når tiden ikke strekker til, så blir det veldig kjipt. Vi fikk Angus da han var 2 år, og det er derfor ekstra trist at han omplasseres igjen - selv om det er tilbake til der han kom fra. Han flytter hjem til søstra si, 2 halvsøsken og 6 chihuahuaer.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:48   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Du må jo ikke tenke på det som et nederlag! Du har gjort det som er best for hunden din, og innsett at det han trenger kan han ikke få hos dere akkurat nå. Tøft å innrømme det, men det er jo ikke noe nederlag - du har jo sørget for at han har det bra!

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 15:02   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Klokt og ansvarlig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 16:55   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Håper ikke jeg bringer vonde minner på bane nå ... Lurer bare på litt, siden du har hatt rasen. Er det ok?

Vi skal få oss en whippet om kort tid. Er dine erfaringer med rasen positiv?
For oss virker det som "perfekte hund". Tror den vil passe oss ypperlig!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:17   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Håper ikke jeg bringer vonde minner på bane nå ... Lurer bare på litt, siden du har hatt rasen. Er det ok?

Vi skal få oss en whippet om kort tid. Er dine erfaringer med rasen positiv?
For oss virker det som "perfekte hund". Tror den vil passe oss ypperlig!

Ingen vonde minner. Whippet er den perfekte hund! Glad, rolig inne - lykkelig ute. La den løpe fritt - whippet i bånd er liksom ikke det samme.

Det eneste minuset er at de er litt svake i magen - ergo løs mage lett. Jeg har noen sjarmerende historier rundt temaet

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:52   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Hold de historiene for deg selv du. Ergo lønner det seg at de spiser et godt for, ikke gi de "alt mulig"?

Er vel lurt å trene på perfekt innkalling fra dag en også?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no