|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Boffen skal flytte!Vi har jo en super hund på 7 år - som etter at jeg begynte å jobbe 100 % og i tillegg til at vi er blitt 4 mennesker - har fått mindre og mindre oppmerksomhet.
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boffen skal flytte!Tenker det er en trist avgjørelse, samtidig som den kanskje er rett for hunden? Husker godt at jeg tenkte mye på det selv da vi fikk barn, og særlig da 2. mann kom. Hunden vår ble nedprioritert og kom alltid sist, og jeg følte alltid dårlig samvittighet for den... Kjenner meg igjen i din beskrivelse.
![]() |
#3 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Boffen skal flytte!En tøff avgjørelse, men foruftig av deg.
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!Ja, jeg er helt sikker på at vi gjør det riktig. Det er likevel både trist og et lite nederlag og ikke greie å beholde hunden sin, liksom.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!Kjempetrist avgjørelse, men Angus kommer til å få det helt topp
![]() |
#6 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Boffen skal flytte!Vet hvordan du har det, vi har nettopp tatt samme avgjørelse selv.
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!
Hadde vi hatt det sånn, så har vi nok beholdt han. Mamma tar han gjerne med på tur, men om vi spør om hun kan passe han om vi f.eks skal bort en helg, så er det veldig uff og akk - så det utgår alltid. Søstra mi liker ikke hunder og broren min er aldri hjemme selv.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
Det var synd. Da har dere hvertfall vurdert alle muligheter, og tilbake til oppdretteren er det beste alternativet. Han kommer til å få det helt topp
![]() |
#10 |
seru
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!Da er det nok en klok beslutning. Det er altfor mange hunder som lider en skjebne der de blir gående alene over altfor mange timer og blir nedprioritert i familien. Ikke alltid like lett å kombinere hund og småbarn.
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!Jeg skjønner deg så godt. Vi måtte gjøre det samme med vår skjønne vofs etter at andremann kom. Jeg var omtrent invalid av bekkenløsning og kunne ikke gå tur med ei bikkje på seksti kilo, og Alberto måtte ta over barnestell da han kom hjem. Hun fikk sine symbolske turer, men det var alt. Så nå bor hun på et nedlagt småbruk rett ved skogen og kan bjeffe på elgen alt hun vil. |
![]() |
![]() |
#12 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boffen skal flytte!Er den en Whippet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Boffen skal flytte!Det er så trist å bestemme seg for noe sånt, men det høres ut som det riktige for dere. Han vil sikkert savne dere, og vice versa, den første tiden, men det går over. Sist redigert av Fruktflua : 15-04-08 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!En trist avgjørelse for dere, men også en riktig avgjørelse, vil jeg tro for Boffen sin del.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
Ja, det er en whippet. Forøvrig den perfekte hunderase for meg som menneske, egentlig. Det er mye jobb med hund ja - det er jo i og for seg greit med jobbinga, men når tiden ikke strekker til, så blir det veldig kjipt. Vi fikk Angus da han var 2 år, og det er derfor ekstra trist at han omplasseres igjen - selv om det er tilbake til der han kom fra. Han flytter hjem til søstra si, 2 halvsøsken og 6 chihuahuaer.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Boffen skal flytte!Du må jo ikke tenke på det som et nederlag! Du har gjort det som er best for hunden din, og innsett at det han trenger kan han ikke få hos dere akkurat nå. Tøft å innrømme det, men det er jo ikke noe nederlag - du har jo sørget for at han har det bra! |
![]() |
![]() |
#18 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Boffen skal flytte!Håper ikke jeg bringer vonde minner på bane nå ... Lurer bare på litt, siden du har hatt rasen. Er det ok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
Ingen vonde minner. Whippet er den perfekte hund! Glad, rolig inne - lykkelig ute. La den løpe fritt - whippet i bånd er liksom ikke det samme.
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|