Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Form med kylling?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 11:01   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Form med kylling?

Jeg har kyllingfileter i kjøleskapet som vi skal ha til middag i dag. Men hva?

Det regner og er surt i Moskva i dag, så ideen min om gresk-inspirert kylling med tzatziki og gresk salat fristet ikke så mye mer..

Har lyst på noe som varmer litt, så kanskje en god form...?

Og husk, den må ikke inneholde "merkelige" ting, siden jeg tross alt skal klare å finne det i matbutikken her borte..

Forslag?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:02   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form med kylling?

Åh, jeg har en fantastisk oppskrift på Bretagne-kyllingform, men du får vel ikke akkurat tak i Bretagne kyllingsaus i Moskva.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:03   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh, jeg har en fantastisk oppskrift på Bretagne-kyllingform, men du får vel ikke akkurat tak i Bretagne kyllingsaus i Moskva.







__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:06   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Form med kylling?

Kylling Alfredo er godt. Legg kyllingbiter/brsyt i ildfast form og hel Alfredosaus over.

Enkel Alfredosaus:
2 ss smør
1 beger matfløte
1-1,5 dl parmesan
salt/pepper

Smelt smør, hel i fløten, når vesken når kokepunkt trekk kjelen til side og bland inn parmesanen. Smak til med krydder, salt og pepper.

Jeg server med pasta.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:15   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Tror jeg skal lage kyllingfajita-form! Det fikk jeg plutselig så lyst på...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:16   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form med kylling?

Kyllingfajita-form? Oppskrift? Værsåsnill? Hørtes godt ut. (Så skal jeg slutte å hevde at det ikke finnes ost i Russland.)

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:23   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Kyllingfajita-form? Oppskrift? Værsåsnill? Hørtes godt ut. (Så skal jeg slutte å hevde at det ikke finnes ost i Russland.)

Greit!

Jeg marinerer kyllingfilet (i biter) i olivenojle, tacokrydder, chili... Ja, litt av hvert som jeg synes passer til fajitas. Etter noen timer steker jeg den i panna.

Jeg steker også løk, paprika, squash og jalapenos litt i samme panna som jeg stekte kyllingen i.

En boks hakkede tomater varmes opp sammen med creme fraîche, og får putre noen minutter.

Legg tortillalefser i bunnen av en ildfast form. Ha over kylling, grønnsaker og ost. Legg nytt lag med tortillas, og start nå med tomatsausen før kylling og grønnsaker. Gjenta helt til formen er full. Stekes på 200 grader til den er ferdig.

For det er nemlig ost i Russland!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:03   #8
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form med kylling?

Hm, en slags tortillasagne, altså. Hørtes godt ut!

Jeg har hørt at det er skikkelig mye ost i Russland.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:59   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hm, en slags tortillasagne, altså. Hørtes godt ut!

Jeg har hørt at det er skikkelig mye ost i Russland.

Det hørtes veldig overbevisende ut.

Kyllingfajitasen hørtes veldig god ut.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 16:03   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Vel, jeg har lært følgende i dag: Det er ikke gull alt som glimrer, noe er også skrapmetall. Jeg fant lite av det jeg skulle ha, men med en god dose oppfinnsomhet tror jeg det blir en slags fajitasform allikevel.

Skal jeg fortelle deg hva de IKKE har i Russland, Pingis?! Tortillas, jalapenos og nachos.

Det de derimot har, er tomatpuré i STORE hermetikkbokser. Så ikke alt som heter noe med tomat i store hermetikkbokser er hakkede tomater, selv ikke når de har lik etikett som hjemme.

Og grunnen til at kyllingbrystene så så store og flotte ut der de lå var at de nettopp er kyllingbryst. De hadde fremdeles brystkassa med, og jeg er ikke så flink til å filletere kyllingbryst, har jeg funnet ut i dag.

MEN; en eller annen slags russisk lefse i stedet for tortillas, kylling, løk og paprika oppå, og et glass salsa oppå der, under et lag med ost må da fungere det også!

__________________
10.09 01.13

Sist redigert av Salt : 17-04-08 kl 16:33.
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 16:46   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form med kylling?

Ikke jalapenos, tortillas eller nachos?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 16:47   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke jalapenos, tortillas eller nachos?



I allefall ikke i butikken her. Men det finnes en Stockman i byen, og der har de det nok. Det er bare på andre siden av byen, og en del dyrere, så det får heller bli comfort food i helgene, tror jeg!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 17:55   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form med kylling?

Fajitaene til Salt er veldig gode.

Ellers så kan jeg abefale å steke kyllingbitene og fløtegratinere de i form sammen med løk, champignon og bacon. Det er VELDIG godt!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 17:57   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.


Det de derimot har, er tomatpuré i STORE hermetikkbokser. Så ikke alt som heter noe med tomat i store hermetikkbokser er hakkede tomater, selv ikke når de har lik etikett som hjemme.

Og grunnen til at kyllingbrystene så så store og flotte ut der de lå var at de nettopp er kyllingbryst. De hadde fremdeles brystkassa med, og jeg er ikke så flink til å filletere kyllingbryst, har jeg funnet ut i dag.

Lo bra her nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 18:04   #15
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.


Skal jeg fortelle deg hva de IKKE har i Russland, Pingis?! Tortillas, jalapenos og nachos.



Kan du ikke bare bytte det ut med ost, da?

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 06:57   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lo bra her nå.

Ja, det gjorde du vel..





Lo ganske bra selv og...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 06:58   #17
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form med kylling?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.



Kan du ikke bare bytte det ut med ost, da?







Drittland.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no