|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor lenge varer din lykkefølelse når du får nye materielle goder? | |||
0-1 mnd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 47,62% |
2-4 mnd |
2 | 9,52% |
4-6 mnd |
3 | 14,29% |
6-8 mnd |
0 | 0% |
8-10 mnd |
0 | 0% |
10-12 mnd |
0 | 0% |
Lengre |
6 | 28,57% |
Deltakere: 21. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() En lykkepollHvor lenge varer lykkefølelsen når du oppnår nye materielle goder, som hus, lønnsøkning, bil, ferie osv. Altså ting som er litt dyrere enn at det bare er å kjøpe det når man ønsker. Skriv gjerne i tråden om det oppleves ulikt mellom ting som du er vant til at kommer og ting som du sjelden opplever.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En lykkepollDet kommer vel litt an på. Huset kjøpte vi for snart åtte år siden og selv om det skal bygges litt på og om nå for å bli mer praktisk fryder jeg meg egentlig hver dag over at vi bor her. Jeg trives så godt i nabolaget, med utsikten, nærheten til fjorden og alt med seg. Så lenge jeg trives så godt føler jeg at lykkefølelsen over huset sitter i.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: En lykkepollDu mener ikke en takknemlighetsfølelse altså, men at den følelsen som oppsto da du fikk huset sitter i ennå?
![]() |
#4 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En lykkepollTror ikke jeg får en lykkefølelse av nye materielle goder i det hele tatt. Enten det, eller så mangler jeg totalt selvinnsikt. Jeg skal kjenne etter neste gang jeg får noe dyrt nytt.
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: En lykkepollLykkefølelsen over det fantastiske fotoapparatet jeg kjøpte i mars i fjor er fortsatt tilstede, men det er vel nesten det eneste. Har aldri tenkt tanken igrunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En lykkepoll
Nja, da vi fikk vite at vi fikk tilslaget var vi jo hoppende glade og lettet og fornøyde og alt med seg. Sånn har jeg det naturlig nok ikke ennå, men jeg gleder meg over å bo her og blir glad for å se huset mitt hver dag når jeg kommer hjem.
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
![]() |
![]() Sv: En lykkepollKommer nok an på hva det er. Men når det er noe man har ønsket seg lenge, sitter lykkefølelsen lenge i.
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
![]() Sv: En lykkepollHmmm, den var ikke lett å svare på, gitt! Jeg tror jeg må være ekstremt bortskjemt, for jeg kjenner ikke noen særlig lykkefølelse av å få nye ting.
![]() |
#9 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: En lykkepollJeg synes det er vanskelig å tidfeste, men generelt sett går det vel ganske fort over.
![]() |
#10 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En lykkepollHuset, eller rettere sagt eiendommen, gir meg fortsatt en intens lykkefølelse nå 12 år etter at vi kjøpte. Det var drømmestedet da og er drømmestedet nå. En bil er en bil. En ferie derimot gir lykkefølelse som kan vare lenge. Det trenger ikke koste så mye for å gi lykkefølelse heller.
![]() |
#11 |
Nattrangler
![]() Sv: En lykkepollJeg får ikke akkurat lykkefølese over matrielle goder, men en ferie kan jeg ha lykkefølese over ganske så lenge.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: En lykkepollDere som har svart lengre enn ett år; gjelder dette alt eller tenker dere på en ting spesielt?
![]() |
#13 |
Nattrangler
![]() Sv: En lykkepoll
Jeg svarte lengre enn ett år, og da gjelder det både huset vårt og noen av sydenturene vi har vært på. Jeg får faktisk en lykkefølese enda da jeg tenker på de 4 sydenturene vi har vært på.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: En lykkepollJeg kjenner den lykkefølelsen lenge.
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: En lykkepollJeg blir ikke noe særlig lykkelig av ting uansett. Jeg har heller ikke spesielle, sterke ønsker om å få ditt og datt.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: En lykkepollJeg kan bli barnslig lykkelig over små ting (som å kunne kjøpe meg en ny bukse, få en overraskelse og slikt), men den følelsen sitter ikke i lenge. Kanskje en dag?
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: En lykkepollLykkefølelsen i forhold til goder (ting, ferie, penger) er gjerne størst på forhånd tror jeg.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: En lykkepollJeg blir ikke lykkelig av materielle ting. Jeg er en vanskelig person å gi gaver til. |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: En lykkepollHjelp, dette var et vanskelig spørsmål...
![]() |
#20 |
seru
|
![]() Sv: En lykkepollStørre ting vi har foretatt oss i huset som oppussing o.l. har vel gitt en lykkefølelse som har vart i 2-4 måneder. Men fortsatt kan jeg kjenne blaff av det, når det relativt nyoppusede kjøkkenet er rent og ryddig og lyser av lettstelthet, eller når våren kommer og vi kan nyte terassen vi har bygd... Ellers gir vel ikke nytt stash meg direkte lykkefølelse, dessverre eller heldigvis kanskje...
![]() |
![]() |
|
|