Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-06, 01:05   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Vi må nå bytte ut Maxi Cosi Cabrioen, og jeg er litt i tvil.

Hadde vel egentlig tenkt meg ut Besafe Izi Combi eller evt. Acta Graco Cosmic. Men nå har jeg begynt å tenke på Acta Graco Duologic. Vi har ikke bil med Isofix per idag, men hvis vi skal skifte bil, er det vel overveiende sannsynlighet for at vi vil kjøpe en såpass ny bil hvor dette finnes. I tillegg har besteforeldrene Isofix i sine biler, og etterhvert melder det seg vel ett visst behov for at de skal transportere snuppa rundt. (Min far har sagt han vil kjøpe eget sete, men per idag er vel dette unødvendig)


Er det noen som har Duologic og fester med bilbelter? Er det enkelt og feste, og står bilstolen støtt? Tar den mye plass?

Jeg takker for alle tips

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 01:14   #2
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Jeg har ikke duologic, men den såg veldig bra ut i reklamen i F&B men den såg litt stor ut

selv har vi Hts Izi kid og er strålende fornøyd med den.. Synes ikke den tar så stor plass og snuppa har sittet bra i den fra hun var 5-6 mnd.. den står så stødig at hvis jeg rikker på den så gynger hele bilen.. Snuppa kommer til å bruke denne til hun er 4 år tenker jeg..

men skulle vi hatt en bil nr. 2 er det mulig jeg måtte prøvd den duologic.. hvis den ikke tar så alt for stor plass da..

Lykke til i valget av bilstol.. det er ikke lett..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 01:24   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Takk for svar
Det er nok godt mulig vi ender opp med Izi Kid/Combi, det var som sagt det jeg hadde tenkt. Den har jo også vært med i flere krasjtester enn Duologic siden sistnevnte er så ny.

Men det er vanskelig, ja. Det er vel derfor vi har drøyd så lenge. Snuppa sitter greit i babysetet, men jeg ser at nå som vi har begynt med barnehagedress og mye yttertøy blir det trangt, og skulderselene starter vel hakket langt nede. Så behovet for nytt sete er gått fra "nødvendig til prekært".

Vi får vel ta en tur ut og kkikke i morgen, men jeg er litt skeptisk til å handle barnesete på en lørdag. Vil ikke kjøpe en så viktig ting av en lørdagshjelp med lite erfaring. Men det er håpløst å komme seg ut i uka ... What to do

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 02:51   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Folksom har jo valgt Duologic som "sitt" sete. Så jeg stole på at det er et bra sete både med isofxfeste og med bilens belte. Hvis besteforeldrene har isofix så er det jo veldig lett å klikke på setet i deres bil ved behov.

Setet har jo ikke forankringsseler men det skal stå støtt nok allikevel. Skal jo også lene mot stolen foran, ettersom jeg har forstått.

Hadde jenta mi vært litt lettere så hadde vi kjøpt det til henne nå. Setet er veldig fint og hun satt godt i det. Lang rygg og enkle justeringer.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 17:06   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Takk for svar!

Det ble ett Duologic. Det var suverent enklere å feste både med seler og med isofix enn HTS combi. Det var temmelig greit å feste basen først og deretter setet. Bilen vår har dårlig plass i baksetet, så det er ikke plass til å stå og mekke så mye, men dette gikk fint. Vi fikk selgeren til å montere det bak, og det står støtt som en påle. Snuppa satt godt og sovnet på vei hjem, så vi er fornøyd. Selgeren sa at de hadde solgt 20 Duologic seter siden torsdag da de fikk dem inn.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 18:35   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Så bra. Håper dere blir fornøyd. Fortell gjerne om erfaringene når du har brukt det litt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 19:56   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Hvilken bil har dere?
*må snart bytte sete*

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 20:37   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvilken bil har dere?
*må snart bytte sete*

Vi har en Saab 900. Den er veldig romslig foran, men trang bak, men setet sitter veldig godt, og det er fortsatt godt med benplass for passasjeren foran.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 16:33   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Hvor får jeg tak i Acta Graco Duologic i Oslo/Bergen? Må finne en i god tid før jeg skal hjem til jul.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 17:05   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Bergen: Barnevognhuset/simobutikken tror jeg har det.
Mulig de har det i den andre butikken i sentrum også, den som ligger på nøstet husker ikke hva den heter.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:08   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvor får jeg tak i Acta Graco Duologic i Oslo/Bergen? Må finne en i god tid før jeg skal hjem til jul.

Babyshop har akkurat fått inn disse setene Men der vi var så hadde ikke alle ansatte fått opplæring ennå, så det var bare en som var på jobb som "kunne" det setet.
(Den første ekspeditøren vi hadde var klar på at hun ikke ville selge det, da jeg spurte om de hadde det, etter at hun hadde anbefalt meg HTS izi combi. Så hvis jeg ikke hadde spurt, ville jeg reist hjem med ett annet sete. Litt bingo mao. )

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 21:25   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvor får jeg tak i Acta Graco Duologic i Oslo/Bergen? Må finne en i god tid før jeg skal hjem til jul.

Skal du ha det med deg tilbake eller skal det stå i Norge? Jeg har uansett et bakovervendt som du kan arve (Besafe Izi)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:43   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skal du ha det med deg tilbake eller skal det stå i Norge? Jeg har uansett et bakovervendt som du kan arve (Besafe Izi)

Isofix ... Sånt nymotens har vel ikke du?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:51   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av bilstol (ettåring)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Isofix ... Sånt nymotens har vel ikke du?

Eh nei. Men det var jo da i tilfelle du bare skulle bruke det hos de gamle da *duh*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no