Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noen som handler mat via nettet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 18:24   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som handler mat via nettet?

Har du handlet mat via nettet? Altså vanlig dagligvarer.

Jeg har handlet litt oljer og slikt fra før. Men tenkte kanskje å starte en nettbutikk med daglivarer. Men er usikker på hvordan er marked til det.
Jeg tenkte via dem her www.supermarket.no
Men altså jeg vet ikke. Jeg er bare i tenke tiden på å finne på noe selv og vil se om det er marked for slikt.

Gammel 20-04-08, 18:46   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som handler mat via nettet?

Jeg har aldri handlet matvarer på nettet, tror ikke det er muligheter for det her vi bor. Om utvalget er bra og prisene konkurransedyktige, ser jeg ikke bort ifra at det kan være et marked for dette.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 18:49   #3
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Husk å beholde embalasjon!

Emballasjen!

Viktig med riktig språk i hvertfall.

Skulle jeg handlet slike ting på nett, burde det spare meg for mange ting. Tid, stress, penger, etc.

Hm....Ikke så dumt egentlig....

Gammel 20-04-08, 18:56   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja språk er viktig. Om jeg starter noe, så får jeg sikker hjelp til det jeg er usikker på av mannen min eller dere!

Gammel 20-04-08, 18:58   #5
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ja språk er viktig. Om jeg starter noe, så får jeg sikker hjelp til det jeg er usikker på av mannen min eller dere!

Jeg leste litt, ja.
Og det må nok ordnes en del på det der.

Gammel 20-04-08, 19:00   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det finnes flere firmaer i Oslo som leverer matvarer rett hjem, www.retthjem.no, www.handletjenesten.no og sikkert mange flere.

Gammel 20-04-08, 19:01   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler økologiske grønnsaker. Skulle veldig gjerne ha handlet dagligvarer på nett.

Gammel 20-04-08, 19:03   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det finnes flere firmaer i Oslo som leverer matvarer rett hjem, www.retthjem.no, www.handletjenesten.no og sikkert mange flere.

Jeg vet det. Jeg bor ikke i Oslo da. Så det hadde blitt hardt kamp om jeg skulle starte noe der. Også tror jeg ikke at jeg ville ha kun kjørt her i bygda. Da hadde jeg nok gått konkurs før jeg hadde begynt.

Gammel 20-04-08, 19:06   #9
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg handler økologiske grønnsaker. Skulle veldig gjerne ha handlet dagligvarer på nett.

Tenker du på økologisk grønnsaker og mat på nett? Eller "vanlig" mat også?

Gammel 20-04-08, 19:08   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skulle ha handlet dagligvarer på nett, så måtte det nok ha blitt mer type spesialprodukter som ikke kan skaffes på nærbutikken 50 meter unna. Ser ut til at det går mer tid på å trykke seg fram til riktige varer, som å selv ta en tur på butikken.

Gammel 20-04-08, 19:21   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis jeg skulle ha handlet dagligvarer på nett, så måtte det nok ha blitt mer type spesialprodukter som ikke kan skaffes på nærbutikken 50 meter unna. Ser ut til at det går mer tid på å trykke seg fram til riktige varer, som å selv ta en tur på butikken.

Ja det er jo sant, men tenkte litt sånn på hvis man kunne bruke tiden sin på noe annet enn å handle. Få varene hjem på døren også ferdig med det.
Men som du sier om man bor kun 50 meter unna og vil kun handle ett par ting. Så er det jo mer slitsomt å klikke på alt for å finne de tingene enn å bare gå og kjøpe de få tingene.

Gammel 20-04-08, 19:25   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Skulle jeg handlet matvarer på nett, måtte det vært slik at jeg kunne ha en standard liste hver uke. F. eks. 5 liter melk, 3 brød, 10 yoghurt osv.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:25   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja det er jo sant, men tenkte litt sånn på hvis man kunne bruke tiden sin på noe annet enn å handle. Få varene hjem på døren også ferdig med det.
Men som du sier om man bor kun 50 meter unna og vil kun handle ett par ting. Så er det jo mer slitsomt å klikke på alt for å finne de tingene enn å bare gå og kjøpe de få tingene.

Jo, men der du bor, er det jo nok av folk "oppi skauen" rundt om kring som har litt mer enn 50 meter til butikken! De små bygdene og grendene rundt stedet kunne nok nyte godt av et sånt tiltak, tror jeg.

Gammel 20-04-08, 19:26   #14
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne godt ha tenkt meg noe slikt, og få levert varene til jobb. Siden vi stort sett ikke har tid til å handle før henting i barnehagen, og må kjøre 20-30 minutter tilbake til byen for å handle...

Tror de var veldig tidlig ute med å starte en slik nettbutikk her i Tromsø, men jeg er ikke sikker på om den overlevde...?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:28   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jo, men der du bor, er det jo nok av folk "oppi skauen" rundt om kring som har litt mer enn 50 meter til butikken! De små bygdene og grendene rundt stedet kunne nok nyte godt av et sånt tiltak, tror jeg.

Ja du sier noe der ja. *Tenke tenke*

Gammel 20-04-08, 19:29   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg kunne godt ha tenkt meg noe slikt, og få levert varene til jobb. Siden vi stort sett ikke har tid til å handle før henting i barnehagen, og må kjøre 20-30 minutter tilbake til byen for å handle...

Ja ikke sant. Jeg tenkte på noe slikt jeg også.

Gammel 20-04-08, 19:32   #17
Line*
Expired

Standard

Idèen er god, den. U go girl!

Gammel 20-04-08, 19:32   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så noe på tv om en eller annen plass der de kunne være del i et middagsprogram, så fikk de sunne middager levert til barnehagen, levert i handa når de hentet barna. Hadde ikke det vært deilig på travle dager?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:35   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du på økologisk grønnsaker og mat på nett? Eller "vanlig" mat også?

Nei, det er en butikk som har økologisk frukt og grønnsaker. Noe brød og pasta og sånt, men ikke mye. De heter Grønt rett hjem.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg hadde glatt handlet alle typer matvarer, til tross for at det ikke er langt til dagligvarebutikken. Da hadde jeg handelt 1-2 ganger i uka tenker jeg, og planlagt innkjøpene mye bedre enn det jeg ellers gjør når jeg svimer rundt i butikken.

Jeg synes ikke det er spesielt givende å handle i butikk, og så lenge jeg kunne få bra varer på nett hadde jeg gjort det.

Gammel 20-04-08, 19:37   #20
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg så noe på tv om en eller annen plass der de kunne være del i et middagsprogram, så fikk de sunne middager levert til barnehagen, levert i handa når de hentet barna. Hadde ikke det vært deilig på travle dager?

Ja ikke sant!! Idèen er jo god da. Som Line sier. Men jeg er likevel usikker. Oslo er jo stort. Det er mer mulighet til å funke der. Men kanskje det går rundt om kring Romerike og? *Tenker tenker*

Tenkte hvertfall sende dem mail og spør hvordan det fungrer osv.

Svar

Emneord
daglivarer, mat, netthandel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.