|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenJepp, det mener jeg. Denne artikkelen fikk meg til nok en gang å ergre meg over hvor urettferdig systemet med å tegne forsikring er og hvor mye av vårt privatliv vi må utlevere for å søke om uføre- og livsforsikring (eller hva det nå heter) hos forsikringsselskapene. Da jeg skulle få meg forsikring og måtte fylle ut det detaljerte skjemaet jeg fikk fra Gjensidige, satt jeg med en skikkelig dårlig følelse. Her måtte jeg krysse av og fortelle detaljer om egen fysiske og psykiske helse og gi forsikringsselskapet tilgang til mine legejournaler. Hvis jeg hadde vært så uheldig at jeg hadde en eller annen diagnose som står på forsikringsselskapenes ”svarteliste”, kunne jeg bare drømme om å bli forsikret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenEr ikke dette en risikoanalyse for forsikringsselskapet, snarere enn overvåkning? Kunde x med diagnose y har z% sjanse for at noe skal inntreffe, derfor sier risikoanalysen at dennes premie boer være hoyere.
![]() |
#3 |
superbruker
|
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenDet er ikke bare det at det gir høyere forsikringspreimie. Det er forståelig. Derimot blir man nektet forsikring. Jeg ble nektet uføreforsikring pga vekten. Heldigvis har vi forsikret ungene med en gang de ble født. Ellers ville ikke sønnen min fått noen som helst uføreforsikring. Vi kan heler ikke skifte forsikringsselskap. Han vil aldri kunne få noen forsikring som dekker noe med lungene pga astma osv.
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjen
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Men det er veldig ofte at kunde x ikke kan noe for at h*n har diagnose y, og det synes jeg det blir helt feil at h*n skal betale for dette. Jeg ønsker et solidarisk forsikringssystem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenJa, det er urettferdig så lenge det må beregnes risiko, det er jo det forsikring går ut på.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenSkal man gjøre noe med dette så må det reguleres i lov. Man kan absolutt ikke forvente at selskapene selv skal velge å være "solidariske", ganske enkelt fordi det vil drive dem ut i konkurs fortere enn du kan si "Kon". Hva tror du skjer med det selskapet som sier "Du kan få forsikring her selv om du har astma". Det vil selvsagt få utrolig mye høyere utbetalinger enn andre, såpass høye at de må ta en veldig høy premie av kundene. Slik at de BARE får kunder med astma. DYRE kunder.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
Det er vel akkurat det jeg ønsker meg, men det var bare så vanskelig å få det fram... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjenJeg er "stuck" med en heller dårlig personforsikring som jeg tegnet for 12 år siden. Den gang var jeg student og hadde dårlig råd, men måtte ha det som da het "kontoforsikring" for å få lån til en ettromsleilighet.
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det solidariske forsikringssystemet skal vel være helsevesenet i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|