|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lykkelig
|
Hva gjør vaskehjelpen?Vi har skaffet oss vaskehjelp fra neste torsdag. Endelig! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
seru
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Jeg ville fått alle gulv vasket, samt sofaen støvsugd. Sengtøyet foretrekker jeg å ordne selv. Hvor lenge er det meningen at hun skal holde på? Er det lov å spørre hva du betaler også?
|
|
|
|
#3 |
|
lykkelig
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Hun tar 100,- pr.time. jeg tenkte å bruke henne hver torsdag i 3 timer. Hun burde få gjort en del på 3 timer vil jeg tro? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Jeg har fremdeles ikke skjont poenget med å ha vaskehjelp dersom en skal stovsuge forst.
|
|
|
#6 |
|
lykkelig
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Boarealet vårt er vel 140 kvm. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Jeg ville heller ikke støvsugd selv, støvsuging og vasking av alle gulv bør stå på listen. Generelt sett tørke av alle vaskbare flater(lister, dører osv). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Hadde nok ført opp vindusvask (om mulig) en gang i blant om jeg hadde hatt vaskehjelp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Sett heller opp mye på lista, og se hvor langt vedkommende kommer. Bedre å sette opp for mye enn for lite,- enklere å ta bort enn å legge til. Om det står lite på lista er det enkelt å få den jobben til å vare i 3 timer.
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Hvorfor bør støvsuging stå på lista? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vaskehjelpen gjør det vi ber dem om. Dvs støvsuger og vasker alle gulv, tørker støv og vasker bad/kjøkken (men ikke lister og denslags). 170 kvm på ett plan. Vi betaler 450,- for dette; de er to personer og er her i ca halvannen til to timer uten pauser.
|
|
|
|
#12 |
|
lykkelig
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?I følge venninnen min som har henne som Au Pair, går hun løs på klesskap og skuffer, kjøleskap og alt mulig hvis hun er ferdig med det hun skal gjøre. Det samme gjelder hos en annen hun vasker for en gang i uken. Hun kommer ikke til å dra når hun er ferdig med tingene på listen, men bare fortsette med det hun mener burde gjøres |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vår vaskehjelp gjør det du nevner, Knerten, med unntak av at alle gulv tas hver uke, og sengetøy skiftes like ofte. I tillegg legger hun sammen alle klær. Helt genialt. Det sparer oss vanvittig mye tid. Hun bruker ca 5 timer hver uke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vaskehjelpen vår lever i eksil, eller noe sånt.
|
|
|
#15 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vi fikk vaskehjelp med på "kjøpet" i leiligheten vi leier her borte. Men av en eller annen grunn støvsuger hun bare og vasker gulvene. That's it. :snøft:
|
|
|
#16 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vaskehjelp skulle jeg gjerne hatt. Det må opp til vurdering.
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Hvorfor skal du støvsuge selv?
|
|
|
#18 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vår vaskehjelp gjør følgende:
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?Vaskehjelpen gjør det som står på lappen til henne/de to hver uke. Det varierer, men fast er støvsuging og vask av gulv, vask av to bad, vask av benker og bord, pussing av rustfritt stål ovn og kjøleskap og vask av verandadørvindu. Så varierer annet, jeg ber med ujevne mellomrom om f.eks vask av vinduer som tas i forskjellige omganger i de forskjellige rom, vask inni skap, vask kjøkkenskap utvendig, skifte av sengetøy, støvsuging og vask av madrasser, støvsuging og vask oppi sofaen, vask av vinduskarmer, inni kjøleskap osv. Jeg tilpasser bare betalingen i forhold til hvor mye jeg har satt på lista.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vaskehjelpen?- Vanlig støvsuging, støvtørking, vask (fronter på kjøkken og bad + dusj/ badekar osv.). |
|
|
|
![]() |
|
|