Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger litt hjelp til oversettelse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-08, 11:11   #1
Slettet bruker
Passiv

Utrop

Trenger litt hjelp til oversettelse

Jeg skal skrive en arbeidsattest på engelsk.

Jeg trenger hjelp til følgende ord: Attest, Tømrer, Snekker. (er det forskjell på de to sistnevnte på engelsk?)

Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:15   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt hjelp til oversettelse.

Testimonial eller certificate?

Jeg har hørt joiner brukt om snekker, ellers vet jeg bare om carpenter for folk som driver trearbeid i ulike former.

Gammel 25-04-08, 11:30   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt hjelp til oversettelse.

Stor norsk-engelsk ordbok sier carpenter eller woodworker for tømrer og joiner (britisk) eller carpenter for snekker. Oxford Dictionary of English sier om reference at det er " a letter from a previous employer testifying to someone's ability or reliability, used when applying for a new job", og det var det jeg fant som kom nærmest ut fra eksemplene her (jeg så på certificate og testimonial også).

Gammel 25-04-08, 12:52   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt hjelp til oversettelse

Siden Skilpadda har svart ordentlig, kan jeg fjase og si at nå kommer jeg til å ha Monty Python på hjernen resten av dagen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 12:53   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt hjelp til oversettelse

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Siden Skilpadda har svart ordentlig, kan jeg fjase og si at nå kommer jeg til å ha Monty Python på hjernen resten av dagen?

...To hjerner, en tanke.

...III'm a lumberjack and I'm okay, I sleep all night and I work all day...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.