Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg blir gal av dusjveggene ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 21:58   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir gal av dusjveggene ...

Har dusjkabinett i glass, og det er blitt så stygt nederst. Hjelper ikke å vaske med noe som helst, det går ikke vekk. Ser ut som såperenner som sitter fast.

Har prøvd Cilit Bang, Nylonvask, Klor, Zalo, grønnsåpe og ja... Noen tips?

Gammel 26-04-08, 22:08   #2
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir gal av dusjveggene..

Jeg har hørt om noen som har brukt eddik med godt resultat. Har ikke prøvd det selv, men kan være verdt et forsøk. Jeg tror det er kalkrester som setter seg fast og da hjelper det med sure ting.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:16   #3
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eddik ja, det skal jeg prøve. Ren eddik da eller? Blande ut i vann?

Gammel 26-04-08, 22:17   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller du kan dra til en rørleggerforretning. Der har de noe som tar såpe og kalkrestene.

Gammel 26-04-08, 22:19   #5
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Tror du kan blande det ut litt.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 26-04-08, 22:20   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelpen vår må ha noe vidundergreier for det blir alltid helt blankt når hun har vært over det. Hva det er aner jeg desverre ikke.

Min far sverger til å beise på med grønnsåpe og la det stå over natten. Og skylle av neste morgen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:23   #7
scilla

scilla sin avatar

Standard

Men hjelper grønnsåpe på kalk, da? Det er jo fett

Gammel 26-04-08, 22:26   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, sannelig om jeg vet. Kanskje Zalo er bedre da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:31   #9
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Eddik på vatt og la det ligge på til dagen etter. Må kanskje skrape litt likevel.
Eller lån damp-steamer av noen.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:31   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eddik mot kalk, salmiakk mot fett.

Jeg bruker Jif baderom, det holder her. Men da er jeg nøye med å bruke nal på dusjveggene hver gang jeg har dusjet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:32   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler denne :

http://www.kvikki.no/index.php?page=...hk=1&Itemid=26

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 22:32   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

1 del eddik 7% og tre deler lunka vann, i sprayplaske, spray på og la det virke noen minutter - og vips er det mye renere i dusjen.

Gammel 26-04-08, 22:42   #13
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Jeg ble påvirket av reklame før vi skulle ha visning på leiligheten sist helg Gruet meg til å skrubbe to bad. Fant noen "dusj-vaske-svamper" på butikken. Sveip over, skyll av, rent. Mannen lo godt av de, og mente det bare var skit. Vel, han lo ikke etter at jeg vasket av dusjveggene uten å bli svett. OG de ble blanke (Det luktet dessuten ikke like ille som Cillit bang som han sverger til).

Kan anbefales . Vasket 2 bad på null tid.

Gammel 26-04-08, 22:45   #14
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan virkelig anbefale denne merkelige inretningen
http://www.universalstein.com/

Den tar alt på badet jeg ikke har fått rent før. Også utmerket til kjøkkenvask.

Gammel 26-04-08, 22:47   #15
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg kan virkelig anbefale denne merkelige inretningen
http://www.universalstein.com/

Den tar alt på badet jeg ikke har fått rent før. Også utmerket til kjøkkenvask.

Det er den jeg har og!

Fant ikke den og linket til tilsvarende variant.
Denne er genial.. jeg bruker den til det meste.

Gammel 26-04-08, 22:49   #16
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Anbefaler denne :

http://www.kvikki.no/index.php?page=...hk=1&Itemid=26

Når jeg ser nærmere på boksen din, så tror jeg at det må være samme produktet som jeg anbefaler over. Selv om det ser ut som om det er to ulike leverandører.

Gammel 26-04-08, 22:57   #17
Joika
Pauset

Standard

Ja jeg tror det er det samme. Miljøvennilig og greier.
Også må det nevnes at den er veldig drøy. Man har den i flere år.

Gammel 26-04-08, 22:57   #18
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også universalstein. Den er utrolig bra.

Gammel 27-04-08, 14:21   #19
Levic

Levic sin avatar

Standard

Sv: Jeg blir gal av dusjveggene ...

Å tusen takk dere.

Tror jeg skal prøve universalstein, men hvor i all verden kan jeg kjøpe den?

Gammel 27-04-08, 14:26   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir gal av dusjveggene ...

Det du også kan gjøre er å dynke bomull i edikk også legger du det rundt omkring der det er blitt stygt. Tett det så med gladpack(plast) La det ligge et par timer og vaske bort etterpå med en klut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.