Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips: Problemer med å borre i mur?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 21:07   #1
Hulemannen
pappa
 
Hulemannen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Hulemannen er litt kul
Standard

Tips: Problemer med å borre i mur?

Har du problemer med å borre hull i mur? Det har jeg hatt i mange år, inntil nå.

Jeg har tidligere forsøkt det meste. Kjøpt meg kraftigere og dyrere slagbor og dyre bor spesiallaget til murvegger. I enkelte 'lette' murvegger gikk det greit. Gamle murvegger fylt med stein, eller nyere hus med vegger av betong, har derimot gitt meg mye slit og svette for å få festet en liten skrue i veggen.

For ett år siden oppdaget jeg borhammeren, som borrer seg inn i de hardeste murvegger som om de skulle ha vært av smør. Til forskjell fra slagbor slår en hammer på selve borret, som medfører at borret pulveriserer muren den treffer. Enkelt og effektivt!

Noe av det beste er prisen. En borhammer koster kun kr 500 hos Clas Ohlson + hammerborsett til i underkant av kr 200. Dette er råbillig sammenlignet med slagborren jeg har liggende og er en av de beste investeringene jeg noensinne har gjort.

Der. Da var den hemmeligheten fortalt. Lykke til!

__________________
...som ydmykt innrømmer at han er pappa til verdens mest praktfulle jenter, født 2008 og 2010

Sist redigert av Hulemannen : 01-05-08 kl 09:21.
Hulemannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:12   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Problemer med å borre i mur?

Vi lagde en ekstra døråpning da vi delte av soverommet for noen år siden. Vi brukte borhammer som vi leide hos et verktøyutleiefirma på Bryn. De hadde alt fra skrutrekker til gravemaskin, flott butikk. Den hadde ulike hoder og det hodet vi brukte var en meisel-aktig sak. Effektivt og flott. Vi hadde trodd at det å lage hull i muren ville ta kjempelang tid og det å få ut mursteiner og slikt ville gå fort. Omvendt, gitt. Hullet var laget på 10-15 min, mens resten av opplegget tok timesvis.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no