|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Det er skrevet noe som ser ut som 6503 R, men det sier meg ikke stort |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?På den tida fantes det ganske mange møbelfabrikker i Norge, de hadde et realt oppsving, og mange av dem er nedlagt i dag.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Den er også veldig lik den mamma og pappa har hatt siden 70-tallet, men der er det bare skuffer i midten, ikke skap med glass. Men skuffene og de hele dørene er helt like. Hører til et spisestuebord med stoler også. Hvis jeg husker det skal jeg spørre mamma.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Mine foreldre har også en som ligner, men uten glassdører - det er hele dører på alle fire "rommene". Jeg tror deres er fra midten/slutten av 1960-årene.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Sånne skjenker har blitt laget i Skandinavia fra ca 40-tallet og mer eller mindre frem til i dag. De har sett ganske like ut hele veien, det har vært litt variasjon i materiale, som f. eks. eik, teak, blyglass/frostet glass, lakket/oljet osv.
Sist redigert av Tallulah : 08-11-06 kl 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Tusen takk for tilbakemelding damer |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?
Tusen, tusen takk for hjelpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Noen som vet når denne skjenken ble laget?Etter ett søk på nett med Fredheim+Finnsnes fant jeg frem til Møbeltrend og har sendt en mail dit med bilde. Er spent på om jeg får svar og eventuelt hva de kan fortelle meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Til tider hjulbeint
|
Det er en Fredheim som jobber i Møbeltrend på Finnsnes. Jeg har forutsatt at de er i slekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
Jepp, mahogny = 1950, teak = 1960 og eik = 1970, mørkbeiset = 1980, syrelutet furu = 1990 og nå er det hvit minimalisme eller hvit shabby som rår.
![]() |
#18 |
Til tider hjulbeint
|
Og jeg jobber med å nøste opp hvem som har produsert den. Fikk mail fra Møbeltrend i dag som ba meg om å ringe Myre Møbler på Finnses |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|