Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn i syden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 11:59   #1
Rubimor
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Rubimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barn i syden

Hei
Jeg er ny på dette forum og er ville vel satt innlegget et annet sted, men fikk ikke tilgang der så...
Vel..Jeg har ei datter på 10,5 år. I sommer skal vi til Hellas på ferie.
Har også ei veninne som skal dra med sine barn samtidig, men bo på annet hotell...
Min datter er skremt av det som skjedde i Portugal (Madelene) og vil selvsagt ikke være alene på hotellrommet, noe jeg er enig med henne i.
Imidlertid mener min veninne at hun må da kunne være litt alene om vi (mannen min og jeg) skal ut å spise etc.....
Jeg sa klart i fra at det ble uaktuellt, at jeg ikke ville la en unge på 10 være alene på hotellet.
Er det jeg som er hysterisk eller hva mener dere andre?

Rubimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:01   #2
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Barn i syden

Så lenge datteren din selv er skremt av dette, ser jeg i alle fall ikke noen grunn for å gjøre det. Selv hadde jeg ikke gjort det uansett.

Gammel 28-04-08, 12:03   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok ikke latt en 10 åring være alene om kvelden. Men husker jeg selv satt og passet min da 1 år gamle bror et par timer på dagen når han sov. Da var jeg 11.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:03   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok ikke gått fra mine barn på hotellet nei (eldste er snart 9), og spesielt ikke når barna selv er redde. Det er da ikke noe problem å ta med et så stort barn ut om kvelden? Jeg synes du gjør helt rett.

Gammel 28-04-08, 12:09   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hvis datteren din er utrygg skal du i alle fall ikke gå fra henne. Når de er så store, så får de få lov til å ha ferierytme, med sene kvelder, litt siesta på dagen og masse tid sammen med mamma og pappa.

Jeg ville ikke gått fra ungen min alene under noen omstendighet uten at jeg visste at noen jeg stolte på holdt øye med henne.

Gammel 28-04-08, 12:10   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med de andre. Å ta barnet ditt på alvor kan aldri være galt. Og å passe på barna sine når en er noen steder, det synes jeg for min del er en selvfølge.

Gammel 28-04-08, 12:13   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fra gutten min var 10, ved et par anledninger latt ham være "hjemme" mens søsteren min og jeg har tatt med jentene på handletur mens vi har vært på ferie i Spania.

Men det er på dagtid, han er sammen med sin to år eldre fetter, og de har mobiltelefon så de kan ringe oss. De har streng instruks om ikke å åpne for noen. Og viktigst: De har lyst til det selv. Bedre å se på Ringenes Herre på DVD enn å være med mor, tante, søster og kusine på shopping.

Jeg ville ikke gått fra en tiåring alene hjemme på kveldstid her hjemme heller.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:19   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og du får tilgang til medlemsområdet når du har skrevet fem innlegg.

Gammel 28-04-08, 12:47   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barn i syden

Enig med røkla, jeg ville ikke gått fra barnet alene uansett. Men særlig ikke når barnet selv er skremt og ikke vil, som DM sier er det viktig å ta barna på alvor.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:49   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor skal hun være alene? Vi har alltid hatt med oss ungene ut for å spise, både store og små. Det er jo en del av ferien.

Gammel 28-04-08, 12:53   #11
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Nei, jeg drar ikke på ferie med barna for så ikke å inkludere de og legge opp ting etter deres ønsker og muligheter. Er vi på ferie så er VI på ferie.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 13:01   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke du/dere er hysterisk. Så lenge hun er redd så skal hun absolutt ikke bli latt være alene.. stakkars..

Greit nok at 10åringer kan være alene litt, men så lenge hun er redd så må det tas hensyn til. Det er jo litt annerledes når man er i et annet land enn når man er hjemme. Jeg hadde aldri latt barnet mitt på 10 år være alene i utlandet men kunne godt latt henne være alene hjemme litt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 13:38   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke latt 10-åringen være hjemme alene på hotellrommet om kvelden, uansett - og spesielt ikke siden hun er redd for dette i tillegg. Syns ikke du er hysterisk, nei.

God tur!

Gammel 28-04-08, 14:50   #14
Rubimor
Nybegynner

Rubimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Godt at det ikke er bare meg som er hysterisk og hun kommer definitivt ikke til å være alene på hotellet i syden

Rubimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 14:58   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, la henne heller rangle om dere vil spise ut veldig, veldig seint.

Man må nesten respektere hennes frykt - ferien skal være lystbetont for alle. (Jeg vet ikke om jeg har latt min 10,5 åring fått være alene på hotellrommet selv om h*n har hatt lyst engang jeg altså...)

Gammel 28-04-08, 15:03   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rubimor, her.

Godt at det ikke er bare meg som er hysterisk og hun kommer definitivt ikke til å være alene på hotellet i syden

Er ikke litt av poenget å ha en familieferie når dere reiser sammen? Ville aldri sagt at ungen skulle være på hotellrommet når vi skulle ut og spise eller noe sånt uansett hvor gammelt barnet som var med på ferie er tror jeg. Nå har jeg ikke erfaring med så store barn ennå, men la heller ungen være lenge ute med dere når dere skal spise.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:05   #17
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, la henne heller rangle om dere vil spise ut veldig, veldig seint.

Man må nesten respektere hennes frykt - ferien skal være lystbetont for alle. (Jeg vet ikke om jeg har latt min 10,5 åring fått være alene på hotellrommet selv om h*n har hatt lyst engang jeg altså...)

Signerer her jeg. Jeg tenker som så at vi er på familieferie, og at et av målene er å tilbringe tid sammen.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:15   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor vil ikke din venninne at jenta skal være med, da?

Gammel 28-04-08, 17:31   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Enkelte foreldre klarer ikke å slappe av med barn i nærheten. Selv har jeg ingen problem med det og synes ferie er ferie.

Foreslo for en venninne at vi kunne gå i båten en dag i sommer og spise reker. Men hun mente det ikke gikk uten barnevakt, selv mitt på dagen.

Jeg har og en far som måtte ha enda en ferie etter vi hadde vert på ferie med han for å slappe av.

Så jeg synes ikke det er vanskelig å se for meg at noen kunne ønske å la en 10 åring være igjen på hotellet. Men jeg kunne aldri finne på å gjør det selv.

Synes du skal gjøre det du ønsker, og ta din datters ønske på alvor Rubimor!

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 17:35   #20
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Jeg ville ikke ha lett min datter være alene. Er man ikke på ferie for å være sammen da? Da syns jeg heller at dere skulle tatt en tur uten barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.