Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er det med klesstørrelser?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 18:26   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hva er det med klesstørrelser?

Vært ute på litt hurtigshopping. Skulle egentlig kjøpe sko, men det er jeg ikke så flink til å kjøpe. Klær derimot .

Uansett. Gikk forbi Vero Moda. Dvs, jeg gikk jo ikke forbi da, for i vinduet så jeg en sånn dongerytights uten lommer som jeg har lett etter i evigheter. Skle rett inn i str 27 og var veldig fornøyd med det .

Så fant jeg ut at jeg måtte ha noe til den. Var på Mexx og prøve en nydelig bluse i str 36. Passet kjempefint, om noe var den litt stor. Men så har jeg liksom shoppet så mye i det siste, og fikk meg ikke til å kjøpe en bluse til 600 penger når det er sko jeg trenger....

Så fant jeg ut at jeg jo kunne gå tilbake til Vero Moda og se om de hadde noe liknende der til en billigere penge. Type hvit sommerlig bluse. Og joda, de hadde flust. Så jeg rasket med meg en 5-6 stk. Noen i str S som jeg vanligvis bruker, og de de ikke hadde i S tok jeg i M. De skulle jo være litt løse....

Sa jeg løse? De i S kunne jeg bare drømme om å få på meg. De var ikke bare litt for små for å si det sånn. De i str M derimot, de var litt for små . Dvs at jeg måtte ha prøvd large om jeg skulle ha fått dem på meg . Sorry, jeg vet det bare er et tall på en lapp, men det er alt for nedtur å kjøpe noe i large. Kommer ikke på tale når jeg har trent & slanket meg ned i en smekker S .

Men seriøst, hvorfor i alle dager kan ikke de som produserer klær være noenlunde enige om hva som tilsvarer de ulike størrelsene, slik at vi stakkars shoppere vet hva vi skal ta med oss inn i prøverommet.

....og i morgen tror jeg jammen jeg skal tilbake og kjøpe den fiiiiine blusen som passet perfekt i str 36 .

Gammel 29-04-08, 18:31   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det med klesstørrelser?

Kanskje det er fordi Vero Moda i hovedsak retter seg inn mot ungdom? At størrelsene er litt snaue for å si det mildt.
Og for all del - jeg insinuerer på ingen måte at du er gammel

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:32   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Da kan du tenke deg hvordan det er å ligge i øvre sjiktet av størrelser, men når de blir SÅÅÅ små, så kan man ikke lenger handle i vanlige butikker.

Gammel 29-04-08, 18:36   #4
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Da kan du tenke deg hvordan det er å ligge i øvre sjiktet av størrelser, men når de blir SÅÅÅ små, så kan man ikke lenger handle i vanlige butikker.

Signerer den! Det er skikkelig dritt å finne seg klær. Det går heldigvis MYE bedre nå når jeg har gått ned 18 kg, men jeg må sikkert ned minst 15 kg til for å i det hele tatt kunne tenke på å gå inn i hvilken som helst butikk og finne noe som passer...... Jeg overdriver kanskje litt nå, men det er utrolig vanskelig å finne noe ok når man er litt større enn L....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:36   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Kanskje det er fordi Vero Moda i hovedsak retter seg inn mot ungdom? At størrelsene er litt snaue for å si det mildt.
Og for all del - jeg insinuerer på ingen måte at du er gammel

Jeg? Gammel?!? Jeg er tyvefemten, og det er ingen alder for en kvinne i sin beste alder, og alder er forøvrig bare et tall .

Men det er kanskje et poeng det du sier, selv om jeg ikke forstår logikken. De som er unge liker vel like dårlig som meg å kjøpe klær i store størrelser . Og vel er jeg kanskje aldersmessig utenfor målgruppen, men det betyr jo ikke at jeg er så mye fysisk større enn målgruppen de sikter mot?

Skulle jeg selge mer så ville jeg gjort stikk motsatt - satset på at flere skle inn i S og M og heller hatt xxxs for de aller tynneste tenåringene

Gammel 29-04-08, 18:39   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Signerer den! Det er skikkelig dritt å finne seg klær. Det går heldigvis MYE bedre nå når jeg har gått ned 18 kg, men jeg må sikkert ned minst 15 kg til for å i det hele tatt kunne tenke på å gå inn i hvilken som helst butikk og finne noe som passer...... Jeg overdriver kanskje litt nå, men det er utrolig vanskelig å finne noe ok når man er litt større enn L....

Nøyaktig mitt poeng: Hvorfor i alle dager er klærene så små og utgir seg for å være store, når a) slanke mennesker blir fornærma av det og b) mennesker med litt mer former ikke kan handle i butikkene? Man ender jo opp med å miste kunder av det hvis de eneste som gidder shoppe der er de som er syltynne .

Gammel 29-04-08, 18:46   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er relativt gjennomsnittlig og må ofte ha XL i klær. Syntes det er rimelig sært..
Er 172 cm og har en fettprosent på 29. Dvs jeg er litt "rund" men ikke stor liksom.

Tenker også at jeg ikke kan bli noe større fordi klesshoppingen vil begrenses ENDA mer...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:48   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er relativt gjennomsnittlig og må ofte ha XL i klær. Syntes det er rimelig sært..
Er 172 cm og har en fettprosent på 29. Dvs jeg er litt "rund" men ikke stor liksom.

Tenker også at jeg ikke kan bli noe større fordi klesshoppingen vil begrenses ENDA mer...

Der har du meg også.
Når jeg ser på meg selv tenker eg at jeg er rund, men ikke stor.
Og jeg trives egentlig godt med meg.
Bortsett fra når jeg skal handle klær.
Vero Moda blir jeg så deprimert av å prøve å handle i, at det har jeg konsekvent kuttet ut.
De har rett og slett ikke klær som er store nok til meg.

Gammel 29-04-08, 18:49   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt samme opplevelser i dag. Etter en tur på shopping endte jeg opp med en topp i str. 36 (og jeg er ingen 36 til vanlig), samt en cardigan i XL. Buksene jeg har prøvd har variert fra str. 36 - 44 (alle passet ), mens jeg i en typisk ungdomsbutikk ikke kom i størrelse 33.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:51   #10
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Der har du meg også.
Når jeg ser på meg selv tenker eg at jeg er rund, men ikke stor.
Og jeg trives egentlig godt med meg.
Bortsett fra når jeg skal handle klær.
Vero Moda blir jeg så deprimert av å prøve å handle i, at det har jeg konsekvent kuttet ut.
De har rett og slett ikke klær som er store nok til meg.

De passer stortsett i str XL.
Føles også litt rart.. den ene skinnjakken min er i XXL!

Gammel 29-04-08, 18:55   #11
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, det er helt håpløst!
Vær glad for at du finner klær som passer! Mange er ikke veldig overvektige og er henvist til BIB og lignende eller spesialbutikker med tanteklær.

Jeg er en 38/40/42/44/46/M/L/XL. Enkelt!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:58   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De passer stortsett i str XL.
Føles også litt rart.. den ene skinnjakken min er i XXL!

Det er alltid utsolgt for XL her.
Enten det, eller så tar de det ikke inn.

Gammel 29-04-08, 18:59   #13
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går aldri på Vero Moda for å si det sånn...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:59   #14
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Enig, det er helt håpløst!
Vær glad for at du finner klær som passer! Mange er ikke veldig overvektige og er henvist til BIB og lignende eller spesialbutikker med tanteklær.

Og hva er det med det dårlig utvalget hos kjedene for oss litt større? Er det liksom sånn at bare fordi man er større enn XL så skal man se ut som en kjerring?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:29   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg også! What are the odds???

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:38   #16
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Hønni og Missa- er det mulig? Jeg også!
Det pussige er at det er bestandig utsolgt først i de største str!

Gammel 29-04-08, 19:45   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg også! What are the odds???

Så egentlig skal vi ikke klage da, siden alt passer alle .

Nytter jo ikke med boikott heller da, naken kan man jo ikke gå . Dvs Vero Moda kan glatt boikottes. Liker bedre å skli inn i 36 på Mexx. Fant til og med et skjørt som passet i str 34 der en gang .

At butikkene ikke forstår at vi er dumme nok til å like klær ekstra godt når vi passer inn i små størrelser . Når jeg veier for og mot et plagg jeg virkelig liker så er det to ting som teller - pris og størrelse. Jeg føler meg mer vel i noe i størrelse M enn i L. Så enkel jer jeg .

Gammel 29-04-08, 19:48   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Hønni og Missa- er det mulig? Jeg også!
Det pussige er at det er bestandig utsolgt først i de største str!

Det har jeg også lagt merke til. Om det er noe på salg så er det stortsett størrelse 34-38. Mystisk!

Gammel 29-04-08, 20:07   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men det er kanskje et poeng det du sier, selv om jeg ikke forstår logikken. De som er unge liker vel like dårlig som meg å kjøpe klær i store størrelser . Og vel er jeg kanskje aldersmessig utenfor målgruppen, men det betyr jo ikke at jeg er så mye fysisk større enn målgruppen de sikter mot?

Logikken er at mange unge vil ha ekstremt tettsittende klær. De bryr seg ikke om det tyter litt her og der. Så de kjøper klær som du ville synes er ikke bare litt for små.

Gammel 29-04-08, 20:49   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Logikken er at mange unge vil ha ekstremt tettsittende klær. De bryr seg ikke om det tyter litt her og der. Så de kjøper klær som du ville synes er ikke bare litt for små.

Men de kunne jo fremdeles merket dem på en slik måte at disse unge kunne få ekstremt tettsittende klær som tyter både her og der. I ssx. Så kunne vi andre fått kjøpe våre klær som ikke tyter i s og m

:forstår fremdeles ikke logikken:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.