|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Nei, det er sjelden. Det har hendt, om barna tilfeldigvis har bursdag på fredag eller lørdag har vi bedt besteforeldrene på mat den kvelden. Men ellers feirer vi typisk på søndag ettermiddag, 17/18 ca, og da regner jeg med at de fleste spiser middag først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Ja, det har vi.
![]() |
#4 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Ja det har vi, av den enkle grunn at alle må kjøre i ca 1,5 time hver vei. Må innrømme at det er veldig enkelt med pølse og lompe, det er liksom blitt standard det her!
![]() |
#5 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?I storesøsters 1årsdag serverte vi pizzahorn før (eller var det etter?) kakene.
![]() |
#6 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Vi serverer kun kaker, desserter, kaffe og brus. Det er vanlig rundt oss. Har ei venninde som serverer varm mat i familieselskap (barnebursdag) og hun er faktisk den eneste jeg vet om.
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Vi pleier å servere rundstykker med godt pålegg til alle bursdager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Det varierer. Inviterer vi til kaffe er det ikke varm mat, inviterer vi på middag er det alltid middag, helst 3 retter. Inviterer vi til lunsj er det enten kald eller varm mat. Gjerne f.eks suppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Nei, vi serverer som oftest bare kake. Alle de inviterte bor 10 min å kjøre fra oss, så det er ikke behov for noe mat i forhold til reisevei.
![]() |
#12 |
Stort sett blid
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Dere som serverer middag, hvor mange kommer i selskapene?
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?I år hadde vi to barneselskap, etter Mazungens ønske ble det servert pølser. Det var 12 unger i begge selskapene (ikke de samme ungene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Jeg har kun gjort det en gang og det ble veldig godt mottatt. Det kom ikke så mange og da syns jeg det var veldig greit å kunne lage noe godt.
![]() |
#15 |
Stort sett blid
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Vi er ca 25 i familieselskaper. Tror ikke jeg hadde orka og lage til så mange. Nå begynner jo ungene å bli store, søskenbarna er så godt som voksne. Da blir det jo i realiteten middag til 26 voksne. Tror ikke det nei....
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Ja, vi pleier å ha varm mat i familiebursdagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I farta!!
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Ikkje alltid varm mat men har stort sett alltid mat i selskap ja.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Familien inviteres stort sett bare på kaffe og kaker i 17-tiden hos oss. Jeg synes det blir så trangt her med så mye folk over så mange timer.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Varm mat i familiebursdag?Vi pleier å ha myldrebuffetlunsjer med kake etterpå.
![]() |
|
|