|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merkelapper og identitetJeg er en lærerdatter som hadde Idol-Kurt som favoritt da han var med i Idol. Jeg er mor til noen astma-unger også. Det vil si, nå er det vel lite igjen av symptomene på astmaen, da. Jeg har et ADHD-barn. Jeg er polakk-barnebarn. Krigsfange-barnebarn, kanskje? Kanskje er jeg også Blodveien-barnebarn, siden det var der bestefaren min utrolig nok overlevde før krigen tok slutt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Merkelapper og identitet
|
|
|
#3 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelapper og identitetDu er inne på noe veldig viktig her. En tankevekker for oss alle. Vi setter vel ofte merkelapper på folk, både bevisst og ubevisst. Håper innlegget ditt får i hvert fall en del av oss til å tenke oss om før vi deler ut merkelapper... For det er nok mange som må si seg skyldig der...
|
|
|
#4 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: Merkelapper og identitetDu fikk sagt det så fint. Ja! Dette er virkelig en tankevekker.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Merkelapper og identitetUtrolig flott innlegg,kie.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelapper og identitetDette var et flott innlegg. Virkelig en tankevekker.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelapper og identitetEt flott innlegg. Det er altfor lett, ubevisst eller bevisst, å sette folk i bås etter en spesiell ting ved livet deres. Det være seg at de har en spesiell far (som "tyskerbarna"), en spesiell diagnose (som adhd) eller tilfeldigvis har skilte foreldre. "Incestbarn" er et ord som gir meg brekningsfornemmelser og ingen barn skal behøve å få en sånn merkelapp hengende ved seg, om de er unnfanget ved incest aldri så mye. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Merkelapper og identitetGodt observert og sagt, Kie. Slike merkelapper fører fort til stimatiseringer det er vanskelig å bli kvitt, og som både kan påvirke ens eget selvbilde og gi fordommer hos andre.
|
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Merkelapper og identitetJa, jeg synes det er en forferdelig dårlig velkomst til resten av verden å gi disse barna merkelappen "incestbarn". Men det er noe med at når media bruker et ord så lett, så glir det umerkelig inn i språket til mange også. Og da følte jeg trang til å si noe.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Merkelapper og identitetGodt innlegg Kie. En debatt som er svært viktig å ta. Mye i samfunnet vårt svelger vi som det naturligste, fordi jo flere som sier det jo sannere blir det. Da er det viktig å våkne opp og tenke over hva vi gjør. |
|
|
|
![]() |
|
|