Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye koster et gjerde?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 20:15   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye koster et gjerde?

Ja, jeg vet spørsmålet er teit. Det kommer selvsagt an på. Men jeg aner virkelig ingenting om sånt. Er det snakk om fem hundre eller tjue tusen, liksom?

Vi ønsker oss et nytt gjerde foran huset og en ny port. Huset er i funkisstil (men langt fra nytt). Det er mye innsyn, porten er plassert på et teit sted og gjerdet ser ikke ut i halvmørket og står ikke i stil med huset. Det er snakk om en ti-tolv meter tilsammen, og gjerdet bør være litt høyt pga mye innsyn.

Jeg har sett mange gjerder som jeg liker, men det viktigste er at det ser rimelig ok ut og ikke koster skjorta.

Kan noen gi meg et slags overslag?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:20   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

2-3000 kanskje? Skal dere kjøpe ferdig, eller skal dere snekre selv?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:24   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Syns 2000-3000 kr virker litt lite jeg. Men det kommer jo an på hvor tett gjerdet skal være, hvor høyt m.m Skal dere snekre selv? Hvordan skal gjerdet se ut?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:43   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Naboene våre brukte nærmere 100 000 på gjerde rundt store deler av eiendommen, og det var vel den billigste sorten. 2-3000 hørtes innmari lite ut.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:53   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Her er en gjerdeleverandør som leverer vedlikeholdsfrie gjerder (elementgjerder) - poenget er at de har en prisliste, så kanskje du får en idé, om ikke annet?

http://www.vindex.no/Fence-o8-Page.htm

Her er en annen leverandør som har prisliste (og kanskje litt finere gjerder): http://www.nystromdesign.no/gjerder.html

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:06   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Kommer jo ann på hvor langt det er snakk om her og hva slag gjerde.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:12   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Takk for svar.

Det er som sagt snakk om 10-12 meter. Jeg kjøper gjerne et ferdiggjerde, jeg, vi er særdeles lite handy. Men jeg vet ikke hvor mange slags ferdiggjerder det finnes. Jeg vil gjerne ha et gjede som er godt over meteren, helst halvannen, og relativt tett (minst mulig innsyn), men vi vil jo ikke lage en festning heller. Jeg synes de gjerdene med mange tynne planker liggende vannrett er stilige, men det blir vel for dyrt..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:47   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Takk for svar.

Det er som sagt snakk om 10-12 meter. Jeg kjøper gjerne et ferdiggjerde, jeg, vi er særdeles lite handy. Men jeg vet ikke hvor mange slags ferdiggjerder det finnes. Jeg vil gjerne ha et gjede som er godt over meteren, helst halvannen, og relativt tett (minst mulig innsyn), men vi vil jo ikke lage en festning heller. Jeg synes de gjerdene med mange tynne planker liggende vannrett er stilige, men det blir vel for dyrt..

http://www.maxbo.no/?module=Webshop;...ent_06;level=4

Der har du et stakittgjerde som er 1 meter høyt, du må jo ha det litt over bakken så da blir det litt over meteren høyt. Elller du kan bygge selv som er enkelt med så få meter som det er snakk om her. Sett opp snor og sett ned gjerdestolper med 2 meters mellomrom. Ha kappsag og lag gjerde så høyt dere måtte ønske. Pass på å ha gravemelding i tillfelle rottefelle, kjipt å treffe en kabel i bakken. Da har dere deres på det tørre. Kompis av meg gravde over telefonledning til telenor, men han hadde gravemelding i orden. Det satt en stakkar i tre dager å koblet ledning fra telenor i hagen hans.

Grav eller slå stolpene ned 50-70 cm. Kommer ann på hvordan jorda er hos dere. Vi måtte grave pga. stein, men der vi bodde før så slo vi de bare ned. Du kan støpe også, men det er større jobb.

Lykke til.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 14:43   #9
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Vi har ca 200 meter stakitt rundt hele eiendommen vår. Vi leide en vernet bedrift til å gjøre absolutt alt og inkl porten betalte vi 40000 for absolutt alt.

Det var det rimeligste vi fikk tilbud om, og vi fikk bestemme helt selv hvordan vi ville ha det. Vårt er halvannen meter høyt ca.



Her får dere et lite inntrykk av hvordan det ser ut. I neste uke kommer de som lagde gjerdet tilbake for å kappe pålene gjevne.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 23:27   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

For elementgjerder i tre koster det mellom 1000 og 2000 kr per løpemeter avhengig av kvalitet og stil på gjerdet du skal ha.

Noen som vet prisen på armeringsjern lakket i metall farge ? Har tenkt å bruke det selv med eføy el på.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 00:29   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster et gjerde?

Hvor langt er et tau?

Nei, beklager, jeg aner ikke, men selv om jeg er enig i at liggende planker er fint, er det kanskje litt upraktisk? Jeg mener, det er vel perfekt som stige/klatrestativ også?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no