Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Omelett i muffinsbrett

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-08, 13:22   #1
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Omelett i muffinsbrett

Jeg har muligens gjenoppfunnet kruttet, men jeg deler det nå allikevel. Stekepanna mi er nemlig ikke venner med egg, men det er jeg. Så for å få omelett tok jeg i dag i bruk muffinsbrettet. Det var en fantastisk suksess, og blir nok en matpakkefavoritt her.

Gör så här:
Fyll muffinsbrettet med det du måtte ønske, fyll hver form ca 1/3-1/2 full.
Jeg brukte brune bønner, kalkunskinke og mozzarella.
Hell på vispet egg tilsatt litt melk, olje, krydder og en teskje bakepulver. Til mitt 12 muffins muffinsbrett, passet det bra med seks egg. Jeg lot det være igjen en halv cm til kanten av formene, de hever litt.

Whack it in the oven.
200 grader i omtrent ti minutter.

La dem kjøle seg litt før du vipper dem ut med en kniv. Husk å legge brettet i kaldt vann med en gang, så slipper du banne over det i morgen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:27   #2
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Omelett i muffinsbrett

Gammel 07-05-08, 13:40   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Aha!
:skriver handleliste som forberedelse til kveldsbesøket:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:40   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:noterer:

Det virket jo enda enklere enn i pose!

Gammel 07-05-08, 13:41   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette skal garantert prøves, veldig snart.
Tusen takk for tipset!

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:44   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Åja, man kan godt smøre formene.

Gammel 07-05-08, 13:50   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slike lager vi titt og ofte, enkelt og greit Lager også i liten langpanne og skjærer i biter etterpå, da blir de fastere, synes jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:04   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Slike lager vi titt og ofte, enkelt og greit Lager også i liten langpanne og skjærer i biter etterpå, da blir de fastere, synes jeg

Da prøver jeg det i morra. Takk. :eggdilla:

Gammel 07-05-08, 14:10   #9
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

For en lur idé!

Gammel 07-05-08, 14:19   #10
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Smurte du formen med noe før du hadde oppi ting? Og kom omeletten ut igjen, uten at du trengte å komme med besvergelser, eller at halvparten satt fast? :grubler:

Nå så jeg at tråden var oppdatert mens jeg gjorde andre ting, ja.

Sist redigert av Sokk : 07-05-08 kl 14:20. Årsak: Oppdatere tråden... :o
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:23   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Strålende ide! Dette skal brukes!

Gammel 07-05-08, 14:25   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Dette skal definitivt testes! Takk for tips!

Men hvorfor bakepulver? Hever ikke eggene litt av seg selv, lizzom?

Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:26   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Smurte du formen med noe før du hadde oppi ting? Og kom omeletten ut igjen, uten at du trengte å komme med besvergelser, eller at halvparten satt fast? :grubler:

Nå så jeg at tråden var oppdatert mens jeg gjorde andre ting, ja.

Jeg smurte ikke, tenkte det var nok å ha litt olje i eggeblandingen. De kom allikevel hele ut uten ganding, men det sitter litt størkna egg rundt hele innsiden av formene, så jeg må skrubbe litt når jeg husker det. Ser for meg at de blir litt lekrere hvis jeg husker å smøre forma neste gang.

Gammel 07-05-08, 14:28   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Men hvorfor bakepulver? Hever ikke eggene litt av seg selv, lizzom?

Du kan sikkert la være, men jeg pleier alltid ha en liten teskje i når jeg lager omelett. De hever muligens litt mer da. Disse ble hvertfall luftige og fine.

Gammel 07-05-08, 15:43   #15
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Skal prøves i morgen! *dilla på alt av mat*

Gammel 07-05-08, 15:47   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Står i ovnen *er rebelsk og gir blanke i middagsplanen*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 16:33   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Den er ikke dum, De. Kanskje det er en plan for middagen i dag, sammen med grove rundstykker? Silikonformer må da være glimrings, selv om de er små?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 18:29   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble suksess her også. Superenkelt med skinkebiter i. Kjapt og proteinrikt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 18:44   #19
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Dette skal prøves nå.

Gammel 07-05-08, 18:45   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har ikke muffinsbrett. Og satt å lurte på hva jeg skulle finne på til en sen middag/kveldsmat akkurat i dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.