|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Ting man lurer på en torsdagsnattVi sier årstall i titall, ikke sant: Nitten nittiåtte, f.eks.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattI mine ører så høres det naturlig ut å bruker totusen og ... gjennom hele hundreåret. Tjue null åtte høres rart ut synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattJeg hørte i programmet "Språkrøret" på P2, der de tok opp dette (forresten et program jeg anbefaler. Hører aldri på P2 ellers). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattJeg har hørt denne varianten:
![]() |
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattSvenskene sier vel 20-8, gjør de ikke det |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattJeg begynte å fundere på dette en dag jeg hørte de pratet om Tromsø tjue-atten på tv.
![]() |
#9 |
Ferdig!
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattHolder en knapp på tusentall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattI Norge er totusentallet riktig, hva? Elias: Jeg mener jeg leste en kommentar fra Lomheim om det samme for ikke lenge siden.
![]() |
#11 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattPå spansk sier de årstall med tusentall uansett. 1998 blir ett tusen ni hundre og nittiåtte.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting man lurer på en torsdagsnattDet ble bestemt en gang på nittitallet at vi skal si totusen-og-.. i Norge. Jeg synes det hadde vært bedre å fortsette med tjue, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|