|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Køntri-star
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
![]() ![]() |
![]() Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?hørt så mye dritt om foreningen for krybbedød om at de bare lurer nybakte foreldre til å støtte spiller på samvittighet og sånn..
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? bare tull eller?Jeg lurer på hva budsjettet deres skal brukes til? Det eneste jeg har hørt om dem er at de skremmer vettet av nybakte mødre. Ved neste henvendelse ville jeg tatt ordet og spurt vedkommende ut hva pengene brukes til, hva de gjør, hvordan de arbeider, osv.
![]() |
#3 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? bare tull eller?Jeg velger å tro at det er en seriøs organisasjon, har ikke grunn til å tro noe annet når man ser på nettsidene deres. www.sids.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Du trenger ikke forklare deg på noen som helst slags måte. Hun har faktisk ikke KRAV på noen forklaring. Du kan si at du har valgt å ikke støtte, og at du ikke vil forklare noe ytterligere.
![]() |
#5 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? bare tull eller?Ja, det KAN ikke være tilfeldig! Jeg synes det finnes bedre tiltak å støtte enn telefonterror mot nybakte foreldre.
![]() |
#6 |
Køntri-star
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
![]() ![]() |
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Takk for svar alle sammen
ja var inne på siden dems og såg på prisene for en kalender og det var 275 kr.. det er jo 75 kr mindre enn hu som ringte i dag skulle ha..
![]() |
#7 |
aldrende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Jeg ble oppringt av en fyr i dag, som ringte fra akkurat denne foreningen. Han ble skikkelig ufin da jeg sa at jeg er prinsipielt imot telefonsalg (har reservert meg). Jeg gir fast til fire veldedige organisasjoner hver eneste måned (fadderskap etc), og det sa jeg til ham da han begynte å spille på min samvittighet - og da begynte han å argumentere, nei, han begynte å krangle med meg om hvordan jeg var kommet i kontakt med disse organisasjonene in the first place!
![]() |
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Ja, dårlige telefonselgere finnes overalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Det har vært veldig mye snakk og skriverier om at Krybbedødforeningen ringer opp nybakte foreldre.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Det er selvsagt ikke representativt. Men for MEG er det nok til at det er MISTENKELIG i hvert fall, at 50% av flere hundre brukere ble oppringt i barseltiden. 50%!! Det skal UTROLIG med tilfeldigheter til for å få det til å gå opp! Da må de i så fall ringe en enorm mengde mennesker hele tiden, men det sier de jo at de ikke gjør.
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?
Og? Det beviser da ingen verdens ting at noen du kjenner ble oppringt. At noen går til avisene betyr heller ikke det spøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
Ehhh, skrev jeg at det var bevis?
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Jeg er overbevist om at de bruker (brukte) navn og nummer fra Libero eller lignende. Slike man kan registrere seg hos når man venter. Jeg støtter dem ikke.
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
Veldig ofte har de ringt for å selge kalender, altså de siste mnd av året.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?Min familie har reservert oss mot telefonsalg. Da telefonen ringte - rett etter at jeg kom hjem fra sykehuset med Storebror - og en eller annen skulle selge meg abbonement på "Foreldre og barn" -så spurte jeg rett ut om de leste fødselsannonser...
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Som nybakt legger man mer merke til en telefon fra foreningen, enn fra f.eks. Blindeforbundet. Man har et lite spedbarn selv, og er livredd for at det utenkelige skal skje. Husker jeg leste sinte strofer fra en nybakt bestefar som hadde blitt oppringt av foreningen. Som sagt, hvis man setter seg ned og ser på tall for hvor mange barn som fødes, og når man ser hvor mange foreningen ringer i "aktive" perioder, som 700 000 (husker ikke eksakt tidsperspektivet, men det var i løpet av noen uker), så er det ikke så rart at man treffer på mange nybakte foreldre. Sist redigert av Skremmern : 06-11-06 kl 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?De ringer 750 000 årlig. Altså under 70 000 i måneden. Det finnes ca. 5000 barselkvinner i en måned, grovt regnet. Så mindre enn 10% av nybakte mødre burde oppleve å bli oppringt. Og det SER UT til at talet er langt større. 50% på en spørris på NM kan ikke kalles bevis, men en indikasjon. Jeg gidder ikke finansiere en spørreundersøkelse for å underbygge det, men det er nok til å gjøre meg skeptisk.
![]() |
#19 |
Leser
|
Du må også legge til at dette var en undersøkelse på NM, hvor alle hadde opplevd en barseltid. Hvis det hadde vært med andre grupper i den undersøkelsen, hvis undersøkelsen ikke hadde vært selvrekruterende osv.
![]() |
#20 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp, der har du sakens kjerne slik jeg ser det også. Flott skrevet!
![]() |
|
|