Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kleskode 17. mai

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 13:19   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Kleskode 17. mai

Er det egentlig kleskode på 17 mai? Bortsett fra at man pynter seg?

Ved overskyet/dårlig vær, kan man da ha en mørk, mønstret kjole med litt lyst i? Tynn strømpebukse og støvletter (ufora selvfølgelig)?
Eller må man være sommerlig? Få høre hva du syns.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:21   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kleskode 17 mai

Kleskoden er vel bare pyntet, evnt bunader for de som har.
Jeg synes godt du kan ha på deg det du beskriver.
Selv har jeg ikke kommet så langt som å tenke på antrekk…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:22   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal selvsagt kle seg etter været, men samtidig tenke på å se pyntet ut, synes jeg. Altså ikke dongeri og joggebukser. Jeg har lyst på en fin buksedress, men tror det blir hvit cardigan med hvit topp under og en sort pen bukse og sorte sko med litt hæler på.

Gammel 12-05-08, 13:33   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går for capri/piratbukse i hvit/mørk dongeri, og en pen topp til. :fremdeles pløsete etter svangerskap:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:34   #5
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnklær er også en variant. :VoksteOppInord-Norge:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:44   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Man kler seg vanlig pyntet. (ikke jeans) Og som jeg skulle ønske jeg hadde bunad.
Men det blir nok en sort bukse tenker jeg med en pen topp til.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:02   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det har nok hendt vi har brukt fult regnhyre i barnetoget, ja.

Gammel 12-05-08, 14:45   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, om det plasker ned blir det nok ikke kjole på meg. Og tykkere klær en skjorte på guttene.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:40   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ok. Så alt unntatt dongeri er lov?

( For ordens skyld, vi har aldri og kommer aldri til å bruke dongeri på 17 mai. Ikke minsten på snart 2 heller. )

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 16:02   #10
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket meg klukka-kjole, den skal jeg ha på 17 mai.
Pologenser og strømpebukse i matchende farger, og sikkert vinterstøvletter og ullkåpe av et eller annet slag. Kanskje lue?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 17:22   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes at man skal pynte seg. Tenker ikke sommerklær egentlig. BAre ikke olabukser, nei. Jeg hater å fryse så jeg kler meg etter gradestokken. Nå har jeg fått den ære av å arve mamma sin bunad så jeg fryser nok ikke.

Gammel 12-05-08, 17:56   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns også man skal pynte seg, men jeg sliter litt i år hvis ikke det blir veldig kaldt eller veldig varmt. Jeg har sommerkjole jeg kan ha på eller ullkjole. Ingenting i mellom og ikke fant jeg noe heller. Magen gjør det litt vanskelig så det er faktisk en liten mulighet for at det må bli olabukse på meg i år.

Gammel 14-05-08, 15:32   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode 17. mai

Alt er lov på 17. Men de fleste pynter seg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 16:45   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Men heller litt mindre pynta enn julebordvulgær. Helst sommerlig pen, og gjerne 17. maisløyfe. (Er det harry?)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 16:49   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerklær passer definitivt ikke alltid på 17. mai, jeg gidder ikke fryse meg gjennom dagen. "Julebordstilen" er ikke heller tingen, men et pent antrekk som passer til været kan jo være så mangt. 17. maisløyfe bruker jeg aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 16:51   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alt er greitt unntatt dongeri og "lurvete" (med vilje) klær. Men jeg så i fjor at ikke alle var enig med meg. Dessverre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:37   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker alltid bunad på 17.mai, men i år som jeg ammer så dropper jeg bunaden. (Ser for meg et realt styr med å få ut puppen, ja)
Har kjøpt meg svart strikkakjole og en svart tights + at jeg skal ha svarte pensko med litt hæl.
Enten fryser man jo ihjel eller så svetter man bort, men i år skal jeg nok overleve.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:48   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Eller finbukse med strømpebukse\ull klær under og vinterjakke, votter og lue

Er og en variant.

Brukt maaange ganger

Eller bunad med ulllongs under og kåpe over

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg går for capri/piratbukse i hvit/mørk dongeri, og en pen topp til. :fremdeles pløsete etter svangerskap:

:fryse i hjel:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.