Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 18:09   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Disse er veldig greie å ty til når man feks. har det travelt, eller skal ut på tur og må ha med seg noe energirikt og sunt. Perfekt for lavkarbofolk men kan selvsagt spises av alle. Kjempegode!

12 store amerikanske muffinsformer:

8 egg
7-8 store sjampinjonger, delte
2 pølser i biter eller 1/2 - 1 boks skinke i biter, eller annet kjøtt
100 gram revet ost
1 rød paprika i småbiter
1 løk, hakket
Evt. hvitløk, most eller hakket
Litt fløte, melk eller vann

Stek sopp, løk, pølse og paprika. Jeg steker soppen alene først siden den tar en stund, og så har jeg oppi det andre etterpå og lar det steke litt videre. Man MÅ ikke steke det heller, men jeg synes det får det lille ekstra når jeg steker det.
Pisk eggene og ha i væsken og det krydderet du liker. Hell kjøttet og grønnsakene, samt osten over eggeblandingen og rør alt godt sammen.

Hell massen i store muffinsformer, det blir ca. 12 stykker. Stek dem på 175 grader i rundt 20 minutter, avhengig av ovn (ei som prøvde denne måtte steke dem i 40 minutter, så det varierer tydeligvis veldig, følg med).

Ingrediensene i muffinsene kan selvsagt varieres i det uendelige.

På denne hjemmesiden er det bilde av dem, en litt annen oppskrift da:

http://www.freewebs.com/lavkarbo/ (se på "bilder").

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.