Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dongeri uten mye stretch i store størrelser?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 17:12   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dongeri uten mye stretch i store størrelser?

I butikkene jeg har vært i nå, som har ført store størrelser, har alle dongeribuksene vært i et veldig tynt stoff med mye stretch.

Jeg vil ikke ha det.

Jeg vil ha vanlig tykt dongeristoff med ingenting, eventuelt kun bittelitt, stretch. Noen som vet av steder på nett? Som har prøvd dongeribukser og kan anbefale?

Gammel 12-05-08, 17:47   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dongeri uten mye stretch i store størrelser?

Zizzi har vel ganske vanlige olabukser? Har ikke kjøpt noen der selv, men mener de ser ut til å ha vanlig olastoff.

Gammel 12-05-08, 17:56   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finner du noe her? 2% elastan er ikke så mye?

http://www.ellos.no/ListPage/Categor...tegoryId=23823

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 18:35   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Zizzi har vel ganske vanlige olabukser? Har ikke kjøpt noen der selv, men mener de ser ut til å ha vanlig olastoff.

Zizzi har ingen vanlige Olabukser nå (i lengde 86).
Bare dette fake-dongeristoffet, med masse stretch.

Gammel 12-05-08, 18:36   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det stemmer sikkert Kirsebær. Kjempelenge siden jeg har vært på Zizzi, jeg finner stort sett aldri noe der.

Gammel 12-05-08, 18:38   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Finner du noe her? 2% elastan er ikke så mye?

http://www.ellos.no/ListPage/Categor...tegoryId=23823

Men de med 2% elastan omtales også som Stretchdenim i 98% bomull. Det er vel ikke skikkelig dongeri, vel?

Gammel 12-05-08, 18:39   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

I butikkene jeg har vært i nå, som har ført store størrelser, har alle dongeribuksene vært i et veldig tynt stoff med mye stretch.

Jeg vil ikke ha det.

Jeg vil ha vanlig tykt dongeristoff med ingenting, eventuelt kun bittelitt, stretch. Noen som vet av steder på nett? Som har prøvd dongeribukser og kan anbefale?

Hvilken str. går du inn i? Marc Lauge, som bl.a. selges hos Ilse Jacobsen har knallfine jeans i tykt dongeristoff. Str. går opp til 46, men er romslige.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 18:44   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvilken str. går du inn i? Marc Lauge, som bl.a. selges hos Ilse Jacobsen har knallfine jeans i tykt dongeristoff. Str. går opp til 46, men er romslige.

46 regnes som en helt vanlig størrelse, da dette er størrelser de fleste butikker selger.

Jeg må ha str 50

Gammel 12-05-08, 20:47   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Simply og DNY, danske stormotemerker har flotte bukser i flere kvaliteter. Jeg avviste et par som "bare" har vanlig dongeristoff i min nærstormotebutikk.

Kanskje det finnes en stormotebutikk i Trondheim som fører disse merkene?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 21:03   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sist jeg kjøpte olabukser, så kjøpte jeg på kapphal. Aner jo ikke hva de har der nå men.

Gammel 12-05-08, 21:08   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du sjekket vanlige jeansbutikker som fører bukser for voksne mannfolk?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 21:11   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte bukse fra Zizzi for litt siden og den var det stretch i. Men om du vil kalle det for ordentlig dongeri vet jeg ikke.

Gammel 12-05-08, 21:14   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant en på salg på BiB-avdelingen på HM for noen måneder siden. Aner ikke om de har den inne nå, den var helt anderledes enn de tynne strechbuksene de har hatt før.

Gammel 12-05-08, 21:30   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Jeg kjøpte bukse fra Zizzi for litt siden og den var det stretch i. Men om du vil kalle det for ordentlig dongeri vet jeg ikke.

Jeg vil ikke ha så mye stretch. Jeg var på zizzi på lørdag, og i bukser med 86-lengde hadde de ihvertfall bare sånn tynndongeri med masse stretch

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Har du sjekket vanlige jeansbutikker som fører bukser for voksne mannfolk?

Nei. Kan det funke?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Sist jeg kjøpte olabukser, så kjøpte jeg på kapphal. Aner jo ikke hva de har der nå men.

Buksene på Kapp ahl er ikke lange nok i beina.

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Simply og DNY, danske stormotemerker har flotte bukser i flere kvaliteter. Jeg avviste et par som "bare" har vanlig dongeristoff i min nærstormotebutikk.

Kanskje det finnes en stormotebutikk i Trondheim som fører disse merkene?

Var innom en butikk som i hvertfall førte DNY på lørdag, og de hadde også bare de veldig stretchye modellene inne. Tynn Stretch-dongeri er ikke noe særlig når man er stor. Tykke dongeristoffer sitter mye penere.

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg fant en på salg på BiB-avdelingen på HM for noen måneder siden. Aner ikke om de har den inne nå, den var helt anderledes enn de tynne strechbuksene de har hatt før.

HM har ihvertfall aldri bukser som er lange nok i beina til meg.

Jeg er et litt håpløst dongeribuksetilfelle føler jeg nå.

Gammel 12-05-08, 21:32   #15
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=Kirsebær;995592]Jeg vil ikke ha så mye stretch. Jeg var på zizzi på lørdag, og i bukser med 86-lengde hadde de ihvertfall bare sånn tynndongeri med masse stretch[quote/]

Den jeg kjøpte hadde 1% elestan og var i lengde 84. Men har du sjekket så regner jeg med at du ikke fant det du lette etter.

Gammel 12-05-08, 22:16   #16
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke str 50, men laaangt unna den kroppen som kan kjøpe BikBok og Miss sixties (?) bukser. Mine siste 3 vanlige dongeribukser har jeg faktisk kjøpt på herreavdelingen på Blend.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:21   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

46 regnes som en helt vanlig størrelse, da dette er størrelser de fleste butikker selger.

Jeg må ha str 50

Det er ikke umulig at du får dem på deg, serru. Jeg kom ikke inn i andre 46 str. da jeg kjøpte mine. En annen venninne bruker også 50, men passer disse.

Gammel 12-05-08, 22:22   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg er ikke str 50, men laaangt unna den kroppen som kan kjøpe BikBok og Miss sixties (?) bukser. Mine siste 3 vanlige dongeribukser har jeg faktisk kjøpt på herreavdelingen på Blend.

Jeg har alltid likt guttebuksene best, så før kjøpte jeg alltid buksene mine på Jack and Jones.
Men nå finner jeg ikke størrelsen min der heller lenger.

Gammel 12-05-08, 22:26   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det er ikke umulig at du får dem på deg, serru. Jeg kom ikke inn i andre 46 str. da jeg kjøpte mine. En annen venninne bruker også 50, men passer disse.

Må vel vurdere å prøve da.
Hvor er Ilse Jacobsen? Skal snart til Oslo

Gammel 12-05-08, 22:28   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

De har i hvert fall på Ski storsenter og Sandvika, mener det skulle åpne en i Paleet også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.