Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg en fin, behagelig, stor hjørnesofa!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 20:51   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg en fin, behagelig, stor hjørnesofa!

Vi vil ha en ny sofa. Når vi flyttet sammen for syv år siden lette vi lenge etter den perfekte sofaen, og endte til slutt opp med en grei, ikke-helt-perfekt fra Slettevold. Vi trodde den lengste ville bli for massiv, og kjøpte derfor den som var litt for kort for både sambo og meg til å lounge komfortabelt på. Så nå lurer vi på å investere i en hjørnesofa, evt. sofa med sjeselong.

Den må se litt "stram" ut, gjerne litt futuristisk, ikke være plufsete, være i et fornuftig trekk, og ikke ha ben i tre (så lenge den ikke er fra sekstitallet). Også må den koste under 20.000,- Jo mer under 20.000,- dess bedre, egentlig.

Vet noen om noe lekkert?

Sist redigert av Tallulah : 12-05-08 kl 22:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:30   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en fin, behagelig, stor hjørnesofa!

Ingen? For å gi et bilde av hva jeg liker, men ikke har råd til.

Denne fra David Design var den jeg forelsket meg helt i for syv år siden. Det finnes mange kopier, men ingen kan egentlig måle seg:

Denne er også ganske kul:

Sist redigert av Tallulah : 12-05-08 kl 22:36.
Gammel 12-05-08, 22:32   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

*følgermed*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:33   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes BoConcept har mange flotte sofaer. Masse fleksible løsninger, du kan få akkurat den sofaen du vil. God design til en ok pris (jeg synes BoConcept møbler er av bedre kvalitet en f.eks Bolia)

Du får kjøpe BoConcept på Skeidar, den beste utstillingen er vel på Alnabru men den mangler også mange av modellene desverre

http://www.boconcept.no/Sofaer-74536.aspx

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:33   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett bilde av den vi har?
Den er fra Bohus, hjørnesofa med maxi-avslutning som det så fint heter. Kostet ca 10 000.

Fra Furninova i hvert fall, finner den ikke på nettsiden akkurat nå, jeg har glemt hva den heter ...

Gammel 12-05-08, 22:35   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne drømmer jeg fortsatt om.

Gammel 12-05-08, 22:41   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er også på sofa-jakt for tiden. Men vi har så spesifike mål at vi skal gå for en modulsofa. Finner egentlig ikke den helt store komforten i dem, men vi vil gjerne ha så mange sitteplasser som mulig på den plassen vi har til rådighet.

Vel, det jeg egentlig skulle skrive var at broren min for ikke så altfor lenge siden kjøpte seg en sofa på Living. Den oppfyller de kravene du ser ut til å ha. Den var veldig dyp og særdeles god å ligge på (ikke noen "sitte pent"-sofa akkurat). Pen var den også. Den kostet omtrentlig 15 000. Jeg klarer ikke å finne den på nettsidene til Living, men det er som sagt ikke så lenge siden, så jeg ville tatt en tur dit.

Gammel 12-05-08, 22:42   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Åh, Tosse! Hvor er den fra?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Du får kjøpe BoConcept på Skeidar, den beste utstillingen er vel på Alnabru men den mangler også mange av modellene desverre

Jeg blir sint bare noen nevner Skeidar. Vi har nemlig to boconcept-stoler (Schelly) som de bruke 5 F%#&ings MÅNEDER på å levere! De skulle komme etter 3-5 uker, de løy til meg på telefonen, de unngikk meg, de løy litt til, og til slutt fikk vi stolene, med rabatt jeg hadde forlangt, de hadde ikke tilbudt. Så det skal veldig mye til at jeg noensinne handler hos den drittkjeden ever igjen. :koker:

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Har du sett bilde av den vi har?
Den er fra Bohus, hjørnesofa med maxi-avslutning som det så fint heter. Kostet ca 10 000.

Bilde?

Gammel 12-05-08, 22:45   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå ser jeg at den fine sofaen til Tosse også er fra drittskeidar.

Gammel 12-05-08, 22:45   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BoConcept: http://www.boconcept.no/default.aspx...9&ImageID=2088

Gammel 12-05-08, 22:46   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter, her:

Setup Edge heter den egentlig. Bohus kaller den Canberra.

Gammel 12-05-08, 22:47   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Standard

Huffda. Vi handlet spisebord og stoler fra dem. Riktignok tok det laaang tid, men det var vi også forespeilet. En gang i verden ble jeg så forbannet på servicen (den manglende) på H&M at jeg aldri skulle dit igjen. Det holdt ikke så lenge...

Gammel 12-05-08, 22:47   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja jeg har opplevd akkurat det samme, det er BoConcept i Danmark, legg på x3 på det de sier på leveringstid på Skeidar så har du noenlunde leveringsdatoer.

Gammel 12-05-08, 22:51   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er det samme for meg om det er BoConcept som somler, men fakta er at Skeidar LØY meg opp i ansiktet (åkei, på telefon) flere ganger. "Ja, nå ser jeg at de har dratt fra Danmark. Ja, de står på lageret vårt og blir kjørt ut i morgen. Nei, glidelåsene er forsinket fra fabrikken. Nå er de på vei fra Danmark. Nei, de har vi ikke sett noe til." Også videre, også videre. Ringte ikke tilbake, svarte ikke på mail, svarte ikke på brev. Grrr.

Kanskje jeg kan bestille den direkte fra Danmark?

Gammel 12-05-08, 22:54   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Living har de mye fint, men jeg aner ikke hvordan kvaliteten er.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 22:55   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er det samme for meg om det er BoConcept som somler, men fakta er at Skeidar LØY meg opp i ansiktet (åkei, på telefon) flere ganger. "Ja, nå ser jeg at de har dratt fra Danmark. Ja, de står på lageret vårt og blir kjørt ut i morgen. Nei, glidelåsene er forsinket fra fabrikken. Nå er de på vei fra Danmark. Nei, de har vi ikke sett noe til." Også videre, også videre. Ringte ikke tilbake, svarte ikke på mail, svarte ikke på brev. Grrr.

Kanskje jeg kan bestille den direkte fra Danmark?

Mulig du kan det men det er BoConcept som suger mtp levering så tror ikke det hjelper

Gammel 12-05-08, 23:01   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Mulig du kan det men det er BoConcept som suger mtp levering så tror ikke det hjelper

Du har nok rett i det. Vi ønsket å bytte basen på Schellystolene våre, den som fins nå er mye penere enn den vi har, men det er desverre ikke mulig. Verken Skeidar eller Boconcept var veldig hjelpsomme. Isj, kanskje jeg må forholde meg til Skeidar igjen.

Problemet er at Robert Tandberg hadde en sofa når vi var på sofajakt way back when, den var ennå litt finere enn den fra David Design, og helt grusomt dyr. Men jeg måler liksom alt opp mot den, den var virkelig nydelig.

Gammel 12-05-08, 23:05   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Kanskje Skeidar oppe ved Volvat er hakket bedre å forholde seg til? På Alnabru er de ille, virkelig ille som du sier ....

Gammel 12-05-08, 23:12   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er veldig fornøyde med vår IKEA sofa vi
Trekket kan byttes og varieres, ikke minst vaskes. Det står på vaskeseddelen at det skal renses, men jeg har vasket alt sammen mange, mange ganger på finvask og den er like fin.
Pluss for dun i sitteputene !

Ved siden av har vi en stol i skikkelig kontrastfarge

Gammel 12-05-08, 23:24   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke om du liker noe av det de har her, men butikken og folkene som jobber der er helt suverene. Og så har de fine priser - og ting ikke alle har. Vel verdt et besøk synes jeg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.