|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Om 17. maiJa, 17. mai står for døra, og med den melder det seg et par spørsmål. Er 17. mai "obligatorisk"? Blir vi sett rart på hvis vi holder oss hjemme? Saken er den at vi har en 2. klassing, og ei som går siste året i barnehagen. Barnehagene feirer dagen før (16. mai) og 2. klassingen har ikke lyst til å gå i tog, og er opprørt ved tanken på at han "må på skolen" på en LØRDAG. I fjor tror jeg han opplevde det hele som rimelig kaotisk. Masse folk, og han var veldig redd for å ikke finne oss etter toget. Dessuten syntes han det var langt å gå, og slitsomt. Med andre ord, ikke en sånn god opplevelse, akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Om 17. maiDet må da være helt greit å holde seg hjemme! Dere kan jo for sikkerhets skyld pynte med litt flagg og sløyfer, kanskje grille litt til middag.
![]() |
#3 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om 17. maiI fjor så stakk vi av. Da gikk Christian i 3. klasse. Vi skulle i 40 årslag på Vestlandet så vi kjørte oppover på selve 17. mai dagen som var en torsdag i fjor. Han har ikke hørt noe om det. Vi ga beskjed til læreren da. Det har ikke vi heller. Hadde lyst til å stikke av i år også men vi får ikke gjort det allikvel.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om 17. maiJeg husker min lærer på barneskolen ble skikkelig sint når jeg ymtet frempå at jeg kanskje ikke kom til å gå i toget og hun faktisk ikke kunne tvinge meg. Jeg syns det bør være opp til hver familie hvordan de feirer (eller ikke feirer) dagen. Her i Oslo er ikke barnetoget bare-bare, det er langt å gå, og ofte er det svært få voksne som får lov til å gå med, noe som kan kjennes ganske utrygt for mange av de litt mindre elevene. Derfor er det hvertfall veldig akseptert i vår omgangskrets og familie å delta på det man vil, uten at noen andre reagerer på det.
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Om 17. maiSelvfølgelig er det greit, man har da ingen plikt til å gå i toget på 17.mai. Om 2-klassingen kommer til å få «høre det» fra andre i klassen kommer vel an på hvordan den klassen er, og også hvordan 2.klassingen din er.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Om 17. maiJeg synes at dette er helt greit - man skal ha en fin opplevelse av dagen. Liker man ikke å gå i tog så gjør man ikke det. |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Om 17. maiEldstemann som går i 3 klasse skal ikke gå, men det er pga. diagnosen hans. Gjør meg ikke det spøtt siden jeg ikke liker kaoset i byen jeg heller.
![]() |
#10 |
Glad
|
![]() Sv: Om 17. maiKos dere hjemme med god samvittighet! Var veldig enkelt da vi var barnløse iallefall, da tilbragte vi et par 17.mai-er med arbeidsklær og maling i håret
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Om 17. maiSelvsagt! Vi feiret ikke en eneste 17.mai på "tradisjonelt" vis før vi fikk skolebarn. Typisk for oss var tur i marka på formiddag med sløyfe og flagg på vognen og hyggelige nikk til de få andre turgåerne vi møtte. På ettermiddagen alltid en eller annen vennesamling med barn, men uten leker og sånt. Bare mat og kos.
![]() |
![]() |
#15 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Om 17. maiKlart dere kan holde dere hjemme! Fikk nesten lyst til det selv jeg nå....
![]() |
#16 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om 17. maiSyns absolutt dere kan være hjemme eller dra på besøk til besteforeldre 17. mai.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om 17. maiDet man må spørre seg om er vel hva man mener om hvordan dagen feires. Hvis man setter pris på den spesielle måten vi feirer nasjonaldagen her i landet, så synes jeg at man bør stille opp på feiringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Om 17. maiJeg kunne gjerne tenke meg å slippe selv jeg. Men storebror ønsker å se barnetog og kjøpe balong så det blir nok en tur til sentrum likevel.
![]() |
#20 |
I farta!!
|
![]() Sv: Om 17. mai
Samme her.
![]() |
|
|