Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 23:04   #1
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Hva blir det neste som folk blir lei av og absolutt ikke vil ha i husene sine tror dere?

  • Jeg tipper møbler i trevirke med detaljer i "stål-look" står på lista.
  • Fondvegger
  • Hvitevarer i stål-look (er vel egentlig et tegn på at det ikke lenger er "in" nå når Elkjøp og alle andre kjedene pusher dem ut til en billig penge uansett)
  • Marimekko-stæsj
  • Dansk retro-stæsj (som eplemønstrene osv)

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:08   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Fondvegger og voldsomme mønstertapeter. :synsk: I tillegg absolutt alt som har med shabby chic å gjøre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:10   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Enig i alt over. (Det er vel egentlig allerede litt ut, dette med voldsomme mønster på tapetet og fondvegger - jeg kjenner i hvert fall selv et intenst behov for å pusse opp her.) Jeg er også spent på hvor lenge chaiselong får være her. Hvordan er det med downlights, er det forbudt nå? Det har vi vel ventet på en stund. Jeg kjøper ikke interiørblader for tiden, så jeg er utdatert.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:11   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Når noe har vært eksklusivt og så blir "allemannseie" så er det et sikkert tegn på at det er på vei ut.

Fondvegger og hvitevarer i stål er vel sikkerstikk.

Krakkelerte og hvitmalte shabby chic greier.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:13   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Jeg tror ikke nødvendigvis at stålvarer blir "ut" sammenlignet med hvitevarer. Hva er alternativet annet enn stål (inkl. alu), sort og hvitt?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:14   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Når noe har vært eksklusivt og så blir "allemannseie" så er det et sikkert tegn på at det er på vei ut.

Fondvegger og hvitevarer i stål er vel sikkerstikk.

Har vært forutseende og bestilt hvite hvitevarer som skal være mest mulig usynlige i den hvite åpne kjøkkenløsningen i den nye leiligheten. Det verste er at de hvite hvitevarene var dyrere enn de i stål-look

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:16   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Mesteparten av det dere nevner vet jeg ikke engang hva er. Jeg er så trendy at jeg bare sitter og venter på at vår 1995-modell av et rødvinsflekket salongbord i lutet furu skal komme tilbake i motebildet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:20   #8
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mesteparten av det dere nevner vet jeg ikke engang hva er. Jeg er så trendy at jeg bare sitter og venter på at vår 1995-modell av et rødvinsflekket salongbord i lutet furu skal komme tilbake i motebildet.

Har det noen gang vært ut? :trasker ut i furukles-skapet og henter en pen storblomstrete duk for å legge over: :flink:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:21   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mesteparten av det dere nevner vet jeg ikke engang hva er. Jeg er så trendy at jeg bare sitter og venter på at vår 1995-modell av et rødvinsflekket salongbord i lutet furu skal komme tilbake i motebildet.


Jeg høyner det salongbordet. For siden mitt forrige gikk i stykker sitter jeg med beina plantet på et glassbord fra sent 70 eller tidlig 80 tallet. Med understell i lakert messing. OK så har jeg nylig sett makent i et intriørblad, det er jo retro dette bordet nå. Det værste er at jeg begynner å like bordet.

Jeg er en eclectiker jeg har et hjem bestående av enkeltgjennstander jeg er glad i. Men ingen helhet, og trend? Hva er det?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:25   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Eik er det nye furu. Om noen år blir det snakk om å leve i eikehelvetet.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:27   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Eik er det nye furu. Om noen år blir det snakk om å leve i eikehelvetet.

Jepp, derfor skyr jeg det som pesten. Neida, men jeg bare liker ikke lyst og mellomlyst treverk.
Har godtatt eikeparkett i ny-leiligheten, men det er bare fordi det ikke var noen finere som tilvalg, og det er jo billigst med det som er standard.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:27   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Eik er det nye furu. Om noen år blir det snakk om å leve i eikehelvetet.

Njaaaa, skeptisk. Eikeparkett er vel noe av det som har vist seg å være det mest tidløse?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:30   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Njaaaa, skeptisk. Eikeparkett er vel noe av det som har vist seg å være det mest tidløse?

Jeg er enig, vi hadde eikeparkett hjemme i 15 år uten at det var noe som endret seg, men det er ikke den fargen jeg liker best selv.

Og det med eikehelvete kan jo referere seg til alle eikemøblene; spisebord, stoler etc etc.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:30   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Eik er det nye furu. Om noen år blir det snakk om å leve i eikehelvetet.

ja, det tror jeg også. vi har stua full av eik, og snart følger kjøkkenet etter! tipper barna våre kommer til å synes vi er helt håpløse når de blir store og det fortsatt er eik her...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:31   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Jeg tror tingen er å blande gammelt og nytt om dagen.
Og eik tror jeg ikke går av moten. Men disse store massive strengt firkandede spisebordene tror jeg ikke er inn om et par år.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:32   #16
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

noe jeg tror har sett sine beste dager snart, er hagemøbler i rotting.
men jeg gambler allikevel å kjøper slike møbler i år, de er jo så billige ( får jo bare en bil for samme prisen liksom)

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:32   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Gulvtrendene endrer seg jo ikke like raskt som møbeltrendene, så eikeparketten får dere nok beholde. Men spisebordet ryker nok på dunga om noen få år.

*trives fremdeles med det fine furubordet vi fant ved en kontainer for 10 år siden*

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:34   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Hvite hvitevarer er jo ikke pent, stål er mer delikat synes jeg. Tror ikke det blir ut, men man vet jo aldri. Husker jo med gru da grønne og brune hvitevarer var på moten. Vi har hvitevarer i stål, det hadde sett helt idiotisk ut med hvitt på vårt kjøkken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:35   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Tror heller ikke stålvarer blir ut. Men det kan muligens komme litt andre alternativer, men så lenge det er så begrenset tror jeg det vil vare en god stund.

Tror fondvegger blir ut, ja.
-panelgardiner
-liftgardiner
-eik
-glassbyggerstein begynner vel å bli ut
-blomster og store mønstre på puter, tapet ol.
- floss-tepper
-skjenker?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:36   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Mørke stuemøbler ryker vel før alt annet. Bombayserien (?) har vel allerede gått til helsike, har den ikke?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no