Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere som har litt mage og lange ben

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 10:32   #1
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Dere som har litt mage og lange ben

Jeg er så frustrert på bukser om dagen, jeg finner ingen som sitter riktig.
Jeg er 180 høy og har litt ekstra på magen, så jeg skulle hatt bukser som er lange i bena og litt høye i livet.
De jeg har nå er enten høy i livet og kort i bena, eller lang i bena og lav i livet

Er den noen som har noen buksetips til meg?

Gammel 14-05-08, 10:39   #2
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har litt mage og lange ben;)

Jeg fant noen på B-yong i vinter. Høye i livet og 36'' i beina.

Håper på flere tips fra andre. De fleste bukser blir komisk korte i beina - alt som ikke har tommer i str blir for kort...

Gammel 14-05-08, 10:54   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Har samme problem, bare at jeg er kort i beina Har kjøpt meg en stretch-bukse i str 38, som jeg såvidt får igjen på magen (som er litt ekstra stor og løs nå etter fødsel), men da sitter den ikke godt på lårene mine (ser ut som ridebukser), samt at den jo e raltfor lang i beina. Sukk. Min far unnslapp hele slengbukse-tida på 70-tallet fordi han har så korte bein at alle bukser som passet i livet måtte legges opp over slengen!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:57   #4
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Kunne jo selvfølgelig ha gått i en kjærringbutikk, der er vel livene på buksene nesten bh`r! Men spørs da hvor kul man føler seg

Gammel 14-05-08, 11:20   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Kunne jo selvfølgelig ha gått i en kjærringbutikk, der er vel livene på buksene nesten bh`r! Men spørs da hvor kul man føler seg

Si fra hvis du finner noe. Jeg har pt 3 bukser.
*Samme problem*

Gammel 14-05-08, 11:39   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Min opplevelse er at bukser som er lange, og i tillegg litt store i livet, også er HØYE i livet. Noe JEG syns er håpløst, for jeg har ikke rumpe nok til å fylle ut, og det blir temmelig slaskete.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:52   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg litt mere på magen enn "litt", men jeg sliter også veldig med bukselengder. Men det er flere og flere som opererer med flere lengder på samme bukse nå, føler jeg.
Selv vil jeg helst ha 86 cm lengde på buksebeina, men det er fordi jeg liker å tråkke ihjel dongeribuksene mine.

Hvilke størrelse bruker du? Butikker med klær i store størrelser har ofte klær fra str 42 eller 44, og de har også ofte mange forskjellige lengder på buksene sine.
Jeg regner nesten med at du trenger en 84-lengde.

Gammel 14-05-08, 12:15   #8
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Jeg bruker størrelse 44 og må nok ha 84 i lengde på bena, jeg har det for meg at stormote er kjerring, men det er kanskje ikke det?

Gammel 14-05-08, 12:15   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to bukser som jeg synes er lange nok. Derfor tar jeg også gjerne imot tips! Sist jeg var på B-young hadde de ikke 36 i lengde *sur*

Gammel 14-05-08, 13:04   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Jeg bruker størrelse 44 og må nok ha 84 i lengde på bena, jeg har det for meg at stormote er kjerring, men det er kanskje ikke det?

He, he... Mye kjerring kan det være, men det finnes butikker med store størrelser som tar inn litt mer ungdommelige klær også. Men ofte må man inn på en kjerringbutikk for å finne den lille kroken med ok klær.

Gammel 14-05-08, 13:07   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sv: Dere som har litt mage og lange ben

Hvor i landet bor du da?

Gammel 14-05-08, 14:42   #12
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg er for tiden glad i noen H&M-bukser, Fit Loyal, tror jeg de heter. De går litt opp i livet, slik at jeg får puttet magen nedi buksen. Buksene er inndelt i tommestørrelser i lengde og bredde. Vet ikke hvor langt opp i størrelsene de går, jeg er en liten 42 og passer 30-34 i den modellen.

Gammel 14-05-08, 14:45   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor mote er nok nødvendigvis ikke så kjerring-aktig, man må bare være litt tålmodig. Jeg har faktisk funnet noen gode bukser på KappAhl (til 25% rabatt )

Gammel 14-05-08, 14:47   #14
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Her er de:

De er ikke så veldig høye i livet, men høy nok for min bilring.

Gammel 14-05-08, 15:24   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier ikke å la være å lese "Dere som har litt mange og lange ben" - og da tenker jeg at det ikke er så verst med korte, kjegleformede bein allikevel.

Gammel 14-05-08, 15:26   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har bare en bukse for tiden. Fra KappAhl, og den er ikke spesielt lekker, så jeg er også interessert i dette. Er 180 cm og str 46, så jeg er vel omtrent som deg, Nuta, pluss litt til.

Gammel 14-05-08, 17:09   #17
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta

Jeg er så frustrert på bukser om dagen, jeg finner ingen som sitter riktig.
Jeg er 180 høy og har litt ekstra på magen, så jeg skulle hatt bukser som er lange i bena og litt høye i livet.
De jeg har nå er enten høy i livet og kort i bena, eller lang i bena og lav i livet

Er den noen som har noen buksetips til meg?

Jeg har masse mage og korte bein, stort problem det også.

Men vi kan jo kjøpe like bukser så kan du skjøte på i lengden det som jeg må klippe av!

Det er noen stormote-klær som ikke bare er kjærring, men så er prisen deretter også da.

Gammel 14-05-08, 17:36   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abbonnerer:

Jeg trenger 34 i lengde og det er ikke så vanskelig å finne. Buksene mine henger stort sett under magen da. :veldig eplefasong:
Problemet mitt er ofte at når buksen er stor nok i livet så er den altfor stor i rompe/lår. jeg er smalere der enn rundt livet.

Men jeg har en Levi`s som er fin høyde på. Og i skikkelige dongeributikker har de jo mange lengder.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 18:14   #19
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sass & Bide har fine bukser som er høye i livet. Og alt for lange i beina for meg på 165.

Gammel 14-05-08, 18:34   #20
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg har masse mage og korte bein, stort problem det også.

Men vi kan jo kjøpe like bukser så kan du skjøte på i lengden det som jeg må klippe av!

Det er noen stormote-klær som ikke bare er kjærring, men så er prisen deretter også da.

Ja det var en god ide
Ja det er jo også en ting, at prisene på stormotebutikker er ganske stive!?

Jeg har forretsen en HM bukse som du viser frem skjevo, men den er litt for lav.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.