Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil skal jeg velge?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 20:12   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken bil skal jeg velge?

Jeg har firmabil og nå er det en Volkswagen Touran. Det er en veldig praktisk bil, men har kanskje litt kassepreg. Jeg trenger ikke lenger å ha vogn i bil, men det er praktisk å ha stort bagasjeutrymme. Jeg syns også det er praktisk og behagelig å sitte litt høyt. Jeg har heller innvendig komfort som gode seter osv enn sterk motor.

Min bil er den bilen som vi som regel bruker når hele familien skal gjøre noe og den som brukes til langkjøring.

Jeg skal ikke ha ny bil om før et år, men det er greit å være ute i god tid med tanke på bestillingstider. De merkene jeg fremst bør velge mellom er VAG (Audi, Volkswagen, Skoda), Volvo, Toyota og Ford.

Hvilken type bil skulle du velge?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:13   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Skal du kvitte deg med touranen? Jeg synes det er den beste bilen i verden. Med DSG-girkasse riktignok.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:17   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Skal du kvitte deg med touranen? Jeg synes det er den beste bilen i verden. Med DSG-girkasse riktignok.

Jeg kan jo alltid ha en ny. Jeg er også veldig fornøyd med den, mer praktisk bil går det nok nesten ikke å få fatt i. Min er 3 år snart og den skal skiftes når den er 4.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:21   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Honda CRV
Honda accord ,sedan og tourer= stasjonsvogn
Nye Civicen. Den er råååå hihi


Mann skal ha en CRV som firmabil.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:24   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Hva med VW Tiguan? Jeg syns den er fin å se på, ihvertfall.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:27   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Vi har den nye Ford Mondeoen og trives med den. Veldig romslig både i kupeen og bagasjerommet, god å kjøre og ser fin ut (syns jeg da).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:27   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hva med VW Tiguan? Jeg syns den er fin å se på, ihvertfall.

Ja, den er absolutt en bil som jeg vurderer! Er det noen som har kjørt den?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:30   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Av de du har listet opp ville jeg valgt VW eller Audi.

Jeg har selv BMW og er strålende fornøyd med det merket, og tyske biler forøvrig.

Selvom du ikke har vogn med deg mer, er det jammen mye som skal bringes frem og tilbake til barnehagen feks.
Jeg hadde nylig en BMW 316 leiebil, og etter tre dager var jeg møkklei trang liten bil. (har en X3)
Her er det fire barn egentlig i huset, men i dagliglivet stort sett bare minsten på 4,5 år.Når vi skal avgårde og storebror på 13 også er med, er bagasjerommet fullt.
Sykkel til minsten,barnehagesekk,sekk til storebror og sekk til meg med pc'en.Og bagasjerommet et stort i min bil.

Enig med deg at det er godt å sitte litt høy.Det merker jeg at jeg liker mer og mer, og mislikte å sitte lavt i leiebilen.

Lykke til med valget.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 21:38   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Ser at du ikke har nevnt Mazda så det gjør jeg.

Mazda 5

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 21:41   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Vi skal se på VW Passat (stasjonsvogn) og Ford Mondeo.
Aller mest skulle man hatt en hybrid, men de er fortsatt så liten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 21:43   #11
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Stemmer også for VW Tiguan. Kjempefin bil
Kjenner to som har den og de er superfornøyde!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 22:22   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Vi er godt fornøyd med vår Opel Zafira.

Ellers er vel Volvo XC90 et mulig alternativ?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 22:27   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

VW Passat ville jeg nok valgt. Vi er veldig godt fornøyd med vår

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 07:07   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi er godt fornøyd med vår Opel Zafira.

Ellers er vel Volvo XC90 et mulig alternativ?

Opel må jeg innrømme at jeg syns er litt kjedelig ... Den Volvoen tror jeg blir for dyr. Jeg husker ikke beløpsgrensen nå, men den er vel rimelig dyr, er den ikke?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

VW Passat ville jeg nok valgt. Vi er veldig godt fornøyd med vår

Jeg hadde en Passat tidligere og var fornøyd med den. Jeg er VW-venn og jeg liker også BMW som er fantastisk gode biler å kjøre (og bruke). Med andre ord virker det som om jeg foretrekker tyske biler. Ford Mondeo er ikke als dum, men den er på kanten til kjedelig den også (uten at jeg har noen gode argumenter). Jeg har også vurdert Skoda der man i hvert fall tidligere kunne få mye for pengene. Den jeg tenker på har samme "bunn" som Golf og Touranen, men den er også litt kjedelig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 07:36   #15
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Den nye Mazda 6 er lekker - Passat-størrelse, mye nytt utstyr og god å kjøre. Mazda 5 er mer i Touran-størrelsen. Den nyeste Mazda 5 finnes med elektriske skyvedører bak - utrolig praktisk når ungene skal inn og ut av bilen

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:02   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Smak og behag når det gjelder biler som det meste annet - vi prøvekjørte en Passat og den syns jeg var kjedelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:10   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Smak og behag når det gjelder biler som det meste annet - vi prøvekjørte en Passat og den syns jeg var kjedelig.


Vi har og prøvekjørt en passat.
Ikke var det noe futt i den. Og ikke lå den så bra på veien som min Galant. Enda passaten hadde 4*4.
Og det har ikke galanten



Men klart er smak og behag.

Skulle jeg ha hatt en volvo hadde jeg valgt den nye volvo s50 eller v50, eller er det s60*husker ikke helt*den er hal stasjonsvogn. Sports utgave. Den er rå . eller sedan utgaven
Eller en xc70
xc90 hadde jeg ikke valgt, den koster jo nesten 1 mill og er fakisk dårlig plass i.Synnes jeg da.

Toyota synnes jeg ikke er noe god å kjøre langt i.
Greit gode biler men skjit seter....



Du må bare ut å prøvekjøre!!
Det er viktig
Både prøve sitte hos forhandler og testrunde.
Så prøver du alt du kommer over

hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:13   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Jeg elsker min Opel Zafira
Kjempepraktisk med de to ekstrasetene som ligger nede i gulvet til vanlig- men som enkelt kan tas frem og gjøre bilen om til 7-seter
Er også veldig fornøyd med at baksetet kan flyttes frem og tilbake etter eget forgodtbefinnende. Praktisk å skyve det helt frem dersom jeg er alene og skal handle mye på IKEA, for da blir jo bilen som en varebil -Eller å skyve det helt bak dersom noen med lange ben skal sitte på

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:41   #19
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Opel må jeg innrømme at jeg syns er litt kjedelig ... Den Volvoen tror jeg blir for dyr. Jeg husker ikke beløpsgrensen nå, men den er vel rimelig dyr, er den ikke?

Jo, den er dyr...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 12:02   #20
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Hvilken bil skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Stemmer også for VW Tiguan. Kjempefin bil
Kjenner to som har den og de er superfornøyde!

Mamma har akkurat kjøpt denne og den var utrolig fin på veien. Det er absolutt en bil jeg vil anbefale å prøvekjøre.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
firmabil

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no