Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi pusser opp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 00:56   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pusser opp

Nå starter jeg min første oppussingstråd, så får jeg litt press på meg til å bli ferdig.

Til nå har kjellerstuen vært en plass vi har stuet ting og tang i. Men nå skal vi gjøre den i stand så den kan brukes som oppholdsrom og gjesterom.

Slik ser roterommet ut nå:






Rommet er nesten kvadratisk, men det har et stort platå på ene siden. (Kan ses til høyre i det første bildet.) Rommet har vært råkjeller tidligere og vi tror det er fjell der, derfor er platået bygget over dette. På motsatt side står det en oljefyr som tar opp litt plass i rommet. Men vi har en plan for hvordan vi skal møblere. Vi må "bare" få ryddet vekk alt rotet først.


Sist redigert av Éowyn : 05-10-08 kl 00:31. Årsak: Endrer tråden til en mer generell oppussingstråd i stedet for å lage en til.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 01:19   #2
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Åh, så rotete det var.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 01:57   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Det var jammen rotete.

Men så heldige dere blir når dere blir ferdige. Heldiggriser.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:02   #4
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Så heldige dere er som har en kjeller som er så høy under taket!! Heldiggriser!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 09:22   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Blir kjekt å kunne ta i bruk kjellerstua. Gøy er det å se at det begynner å ta form også. Bare dumt at det er så mye kjedelig som må gjøres, før man kan begynne på det som virkelig er moro.

Skulle gjerne hatt ei kjellerstue vi også. Ungene begynner å bli store og trenger en plass å være sammen med sine venner. Vi holder derfor på å bygge kombinert snekkerbod og kosebod i hagen (det vil si, vi har revet den gamle uteboden og holder på å grave ut til den nye. Tar tid.).

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:08   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Ser nesten ut som loftstua vår det der. Vi har et håp om å få gjort noe med den etterhvert også.

Lykke til med oppussingen!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:36   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Åh, så rotete det var.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det var jammen rotete.

Det er ryddig der nå i forhold til det det har vært tidligere.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:40   #8
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Gleder meg til fortsettelsen .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:58   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Hehe, dette er så og si nøyaktig slik kjellerstua vår så ut for ett år siden, enda mer rot tror jeg faktisk.
I fjor sommer la vi parkett, malte vegger og flyttet ned de gamle sofaene, malte et gammelt tv bord og vips fikk gutta et rom til å ha kompiser på besøk, TV- spill var ute av stua, og mamma et sted å overnatte. Genialt med kjellerstue, rett og slett !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:16   #10
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Mer rot enn hos oss, jo.
Jeg har også ett prosjekt på gang. Leter etter passende sovesofa på Finn og inspirasjon til å sette i gang. Jeg malte faktisk før vi flyttet inn. Så innen det blir tid for fyring igjen, håper jeg at jeg har funnet peisen!

Lykke til!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 23:55   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Jeg har fått ryddet vekk en del fra platåen i hvert fall, men det gjenstår fortsatt noen kasser mm. Sengerammen som bamsen sitter på er fra forrige eier. Rommet ble nemlig brukt som soverom og det er plass til en 1.20 madrass oppi rammen. Enn så lenge beholder vi hele platået (og fjellet under...) og kommer derfor til å kjøpe inn en madrass til rammen. Vi skal også ha store puter, så sengen kan brukes som sofa til daglig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:56   #12
Alva
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 34
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

elsker slike tråder, må følge med her

Alva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:22   #13
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Denne tråden må jeg følge med på! Lykke til!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 21:45   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Spennende! Og ikke minst inspirerende. Min "kjellerstue" ser mye verre ut og er mørk blå! Jeg skal "ta den" til høsten. Gleder meg til å se din ferdig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 00:41   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Vel... Kjellerstuen ser verre ut en noensinne. Og her er grunnen:
Lillebror skulle inn på eget rom til sommeren. Rommet måtte bare ryddes først. Men så fikk jeg lyst til å male veggene først. (Veggene hadde fargen Cafe latte.) Jeg var egentlig ikke så fornøyd med tapetet og det var dessuten boblete og skrukkete i hjørnene så jeg fikk lyst til å tapetsere om. Så ombestemte jeg meg igjen, og ble til slutt enig med meg selv om å sette opp hunotitplater.

På Storebrors rom skulle jeg bare fjerne et innebygget skap, men endte opp med samme huntonitplater som på det andre barnerommet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 00:49   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Fjerning av skap:


Før:


Etter: (som forøvrig ikke var "bare bare"! Det var så mye skruer og spikre at det kunne stått gjennom jordskjelv!):

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 00:57   #17
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Plutselig dukket det opp en mørkekjeller!

Da jeg holdt på med skapet syntes jeg det trakk litt fra gulvet, men tenkte det bare var fordi det var kun plater og ikke gulv der. Mannen min tok vekk platen som lå der og fant et hull! Og da han kikket ned fant han en liten kjeller!

Her er platen som lå øverst


En rull glava puttet nedi hullet


Åpning ned til kjelleren


Vi hadde egentlig tenkt å lage ankomstluke til kjeller via soverommet siden det ble billigere enn å grave utenfor, men har slått det fra oss.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 01:07   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Her er det vakre gulvbelegget som lå under laminatet



Vi har hele tiden syntes det var veldig gulvkaldt på Storebrors rom og la skylden på laminatet. Vel... ikke nok med at det var et hull under skapet- bare se hva som åpenbarte seg da jeg rev vekk laminatet! (Og som forklarer hvorfor det virket som det var svikt i gulvet akkurat der.)


Det var ikke en gang lagt treplate over, bare en papplate. Og dette var "isolasjonen":


-------------------------------------------------------------

Det var et slit å få av gulvbelegget da dette var limt godt fast. Og den tynne platen som belegget var limt fast i satt enda bedre. Det var spikret fast med lange spikre og har ødelagt det fine originalgulvet.


(Mannen min og Storebror har fjernet platene, men det har jeg ikke bilde av.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 01:12   #19
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Oi, dette var spennede. :venter på mer:

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 01:18   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En kjellerstue blir til

Rommet sto lenge uten vegger og på Lillebrors rom var kun laminatet fjernet.


Men nå er svigerforeldrene min på besøk så nå går det unna!

Slik så det ut pr. 9. august:



Svigerfar og mannen min har jobbet hele uka og her er resultatet så langt:

Panelet er på plass


Begge hullene er isolert og det er lagt på tjukk plate. Dette er originalgulvet som er ødelagt av spikerhull og to store hull


Nye takplater der skapet sto. Dessverre ikke helt like, men vi skal fikse glipen med en liten tynn list


-----------------------------------------------------------------
Lillebrors rom:

Platene passer ikke helt på originalstendene på begge barneom så det må lektes.

Lillebrors rom er klargjort for å sette opp plater.


Sist redigert av Éowyn : 05-10-08 kl 01:26.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no