Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Din aller første bok!!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-06, 11:21   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din aller første bok!!

Er det noen som husker sin første bok??

Det gjør jeg! jeg husker det som om det var i går, fordi det gjorde slik inntrykk på meg!

Jeg kunne lese ganske tidlig(4 år) men leste da kun tegneserier ol.
Etterhvert gikk det over til Tuppen og Lillemorbladene, et avsnitt her og der i en eventyrbok osv... Så var det julaften i da jeg gikk i 1.klasse, og gavene ble åpnet med STOR begeistring!(slik de gjør den dag i dag)....
Da jeg åpnet gaven fra min bestefar, og det ramlet ut en bok med masse flotte farger og ei søt lita, lyshåret jente foran, ble jeg kjempeglad. GULLTOPP!! jeg hadde lyst til å lese den med en gang, helt til jeg så at det ikke var bilder i den... SÅååå skuffet!
Boken ble liggende i tre-fire dager, mens jeg skulte bort på den. Så åpnet jeg den, og begynte å lese... En hel ny verden ble åpenbart for meg. mens jeg leste så jeg historien som en film inne i hodet mitt, og var fra den boken HEKTA.

Jeg har fremdeles denne bokes liggende, og kan få tårer i øynene når jeg sitter med den i fanget.

Husker du din første bok???

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 11:23   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et nydelig barndomsminne.

Nei, jeg husker ikke min første bok, vi hadde alltid mange bøker rundt oss da jeg vokste opp; jeg har en fire år eldre bror som var medlem av Bokklubbens Barn fra oppstarten, og vi fikk alltid bøker fra tanter og onkler og besteforeldre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 11:26   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også veldig godt min første bok. Jeg lærte ikke å lese før jeg begynte på skolen, og da jeg såvidt hadde knekket koden så stavet jeg meg igjennom en DBB-bok som het "Katten Jaums forunderlige reise". Jeg husker ikke helt hva den handlet om, men jeg husker at jeg syns det var vanskelig . Årsaken til at dette var den boken jeg valgte å lese aller først var at min for evig største helt - pappa - leste den aller først han også.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 11:29   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er det noen som husker sin første bok??

Det gjør jeg! jeg husker det som om det var i går, fordi det gjorde slik inntrykk på meg!

Jeg hadde 6-årsdag. Da jeg åpnet gaven fra min mamma, og det ramlet ut en bok med masse flotte farger og ei søt lita, lyshåret jente foran, ble jeg kjempeglad. GULLTOPP!! jeg hadde lyst til å lese den med en gang, helt til jeg så at det ikke var bilder i den... SÅååå stolt! Boken fikk ikke ligge i ro ett sekund før jeg åpnet den, og begynte å lese... En hel ny verden ble åpenbart for meg. mens jeg leste så jeg historien som en film inne i hodet mitt, og var fra den boken HEKTA.

Jeg har fremdeles denne bokes liggende, og kan få tårer i øynene når jeg sitter med den i fanget.

Husker du din første bok???

Kuttet litt her og der, og redigerte litt, og vips! Det er jo min historie!
Tror jaggu jeg skal finne fram de Gulltoppbøkene og sjekke om Stesnuppa er like interessert :hyuper:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:24   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste dødsannonsene i avisen som fireåring, første ordentlige BOK tror jeg var en av Kaos-bøkene til Anne Cath. Vestly. Det har alltid vært en eller annen bok som jeg har lest på, så jeg er litt usikker på om det var det eller Pippi.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 20:48   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste også tidlig, og aner ikke hvilken bok som var min første. Huset var fullt av bøker, og jeg tok det jeg fant. Når jeg ikke fant noe hjemme, var det bare å rusle til biblioteket der den koselige naboen vår var bibliotekar. Der kunne jeg sitte i timer og kose meg med bøkene. Bibliotekaren kom en dag hjem til mamma og fortalte hvor forskrekket han var blitt da han oppdaget at jeg faktisk leste de store, tykke bøkene jeg hadde plukket ut av hyllene. Han trodde jeg bare lekeleste, nemlig. Må ha vært rundt fem da, tenker jeg. Gulltopp har jeg gode minner om. Søstra mi fikk Gulltopp i Beverdalen da hun var sju eller åtte, og den tyvlånte jeg så fort jeg kunne. Etterpå ble det Gulltopp på mine ønskelister også, og Bobseybarna og Hardyguttene. Et sted i boden her har jeg nok hele samlingen min stående ennå. Tror ikke Gulltopp er helt i HEs smak, men jeg har noen nieser som sikkert vil like dem etter hvert.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 21:52   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaaa. Den første boken jeg kan huske er "Bamse-viser". Det er en blanding av tekst og sanger (nye sanger på kjente melodier) om Bamse som ikke ville spise maten sin fordi koppen hans var rød, og det minnet han om fluesopp. Til slutt ble han så slapp at han ikke orket gjøre noen ting og spurte kloke Ugle hva i all verden han skulle gjøre. Da ordnet Ugle det slik at han fikk en blå kopp, og så ble verden bra igjen.

Den boken hadde jeg hos mormor, og den ble tatt fram hver gang jeg var der. Nå er den hjemme hos meg, i elendig forfatning, men aldri i livet om jeg kvitter meg med den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 23:05   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke helt min første bok. Kunne lese fra jeg var litt over 3 år. Leste vel mest tynne barnebøker tror jeg, og alababaen til storesøstra mi

Men jeg husker at jeg leste ole aleksander filibombombom på ett eller annet tidspunkt, det tror jeg var ganske tidlig. Mulig det var den første "ordentlige" boka jeg leste .

Jeg leste i det hele tatt enormt mye da jeg var lita. Husker jeg ikke turde å legge boka fra meg, hadde den med på do og overalt, for den tre år yngre lillesøstra mi var så sjalu at hun gjemte boka mi hvis hun fikk sjansen . For at jeg skulle leke med henne i stedet . Men leseinteressen kom også henne tilgode, for jeg leste veldig mye for henne. Hadde jeg lest ei bok jeg likte spesielt godt bare måtte jeg dele den med lillesøster også. Vi fortsatte med det til lenge etter at hun kunne lese selv. Krøllet oss sammen oppi senga mens jeg leste bøker for henne. Grøsset oss gjennom "Tordivelen flyr i skumringen" av Maria Gripe mange ganger.

Gode barndomsminner!

My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 23:06   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste nok mange småbøker, men min første store bokforelskelse var Lille bror og Kneten-bøkene av Anne Cath. Vestly.
Siden ble det seien om Frøken Detektiv - jeg hadde alle (!!!) bøkene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 23:07   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke så mye fra bøker jeg hadde når jeg var liten, men jeg husker to sider fra boken jeg hadde som lesebok i første klasse da jeg lærte å lese. Jeg husker jeg satt hjemme og prøvde å få til å lese selv om vi ikke hadde alle bokstavene på plass enda, og at jeg leste en side der det sto: Ute er det sol (med bilde av en fin sol), og på andre siden (mot hverandre) var det bilde av en is, og teksten: Jeg spiser is.
Jeg husker den berusende følelsen av å faktisk få til å lese. Siden gikk det unna, og jeg og en til i klassen fikk lese hva vil ville bak i klasserommet når vi gjorde fort unna det de andre bukte tid på å lære.
Siden ble det utrolig mange bøker, og jeg sliter med å komme på hva de alle het.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 07:32   #11
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste mye bøker før jeg begynte på skolen, men da i barnesjangeren. Så da jeg begynte i førsteklasse, og læreren annonserte at neste dag, da skulle hun ta oss med på skolebiblioteket, og så skulle vi få låne bøker, ja da gledet jeg meg så mye at jeg sovnet med vondt i magen og våknet med vondt i magen....Og da hun åpnet døren til det klasserommet som var biblioteket....Nå vokste jeg opp på "bøgda", så "biblioteket" var jo ikke mere enn noen reoler langs veggene i et klasserom, men enda husker jeg følelsen av å gå inn der, og se alle bøkene, og helst av alt ville ha alle med seg hjem....

Men det ble bare en da....Så Charles Dickens' "Oliver Twist" (i voksenutgave) ble min første store kjærlighet...Og som andre første kjærligheter, så ruster heller ikke denne.....Av og til tar jeg den frem (mitt eksemplar, jeg leverte selvsagt tilbake låneboken, da...) ser litt på den og leser noen sider her og der....Og følelsen, den lille kilingen i magen av forventing, er nesten den samme som første gangen...


(Nå låner jeg ikke bøker på bibliotek lenger. Det er rett og slett for hardt å levere tilbake en lånt bok, spesielt om den er god.... Istedet frekventerer jeg boksalg og bruktbokhandler flittig.... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 08:20   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste også før skolen,og den første hele boka jeg leste var vel Emil fra Lønneberget. Husker også veldig godt Gummitarzan, Anne+Jørgen=Sant, Gulltopp og en utslitt Pippi-bok som hadde vært mamma sin.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 08:30   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid vært en lesehest , og da je var liten elsket jeg Gulltopp bøkene.Var vel sånn 8-9 år da jeg leste de.

Sommeren jeg fylte 9 år falt jeg og brakk armen, åpent brudd, og det resulterte i 8 uker rett ut på rygg, hele sommerferien, på sykehus
Da kom leselysten for alvor
Hva annet kunne jeg finne på? Det var kun bøker, ikke tv på rommet den gangen, dessuten lå jeg på voksen avd. Horten Sykehus.
Leste etterhvert ut hele barnebiblioteket der

Min mormor elsket å dra på loppemarked å kjøpe bøker, og vi fant mange skatter der da jeg var liten
Har alle fremdeles

Nancy Drew,Bobsey barna og den sjangeren likte jeg ikke noe særlig

Da jeg gikk på barneskolen fra sånn tredje klasse og oppover, var jeg fast inventar og ukentlig på det bittelille biblioteket vi hadde i bygda jeg bodde
Husker fremdeles lukten der, og gleden når jeg syklet hjem med "nye" bøker som skulle leses

Har meldt barna inn i diverse bokklubber, dratt de med på biblioteket, men foreløpig ser det ut til at det er kun eldste og yngste som har arvet min interesses og glede over bøker
Oliver er fryktelig glad i bøker, og foretrekker det fremfor leker
Ine-mor leser det samme som meg, men også bøker som Sigurd Hoel bla

De to i midten har dysleksi, så jeg forstår at det ikke er så spennende å lese akkurat
Storebror som er mest plaget, har jeg kjøpt lydbøker till, og det liker han veldig godt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 08:46   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig koselig barndomsminne.

Jeg hadde også ihvertfall en Gulltopp-bok, og den het Gulltopp og den flyvende banan.

Enig i at de omslagene var veldig appellerende. Men hvilken bok som var den aller første husker jeg ikke, det var så mange bøker hjemme, både fra moren min var liten og fra Bokklubbens Barn som vi også var med i fra starten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 09:16   #15
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste forresten mange av mammas småpikebøker og pappas guttebøker. Lykke-bøkene var herlige, og Fia, skolens ulykkesfugl likte jeg også godt. Fra pappas sortiment var det Jukan som falt i smak.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:23   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det må ha vært en liten bok med stive permer som het "Øff og Uff". Den handlet om to griser som var på båttur. Den ene ble sjøsyk og var helt grønn i fjeset. fæl bok, egentlig, men jeg elsket den da.

Ellers så hadde jeg vel datinens komplette Anne Cath. Vestly-samling, tror jeg. Det var pappa som leste for meg hver kveld. Da han skulle opereres for magesår, måtte han lese inn bøker på kassett på forhånd, slik at jeg skulle få lyttet i mens han var på sykehuset.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:26   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker også veldig godt en bok jeg arvet etter mamma som het "Rømlingen". Den var gitt ut i serien "Nasjonalforlagets gutte - og pikebøker 1950". Har den fremdeles i hylla (dvs. én av hyllene).

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:51   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

DEn første boka jeg måtte lese FERDIG selv var Guro av Anne Cath. Jeg var syk, og mamma leste for meg, men så måtte hun gjøre noe (kanskje gå på do?) men så var det så spennende at jeg leste videre selv, dette oppdaget hun, dermed var det slutt på den kosen den dagen :hehe:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 09:40   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker ikke min første bok, men jeg har en bok på rim om noen små troll som skal på skolen. Den er nok en av de første bøkene mine.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 09:44   #20
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg husker ikke min første bok, men jeg har en bok på rim om noen små troll som skal på skolen. Den er nok en av de første bøkene mine.

Hva heter den?? Kjenner det blafrer ett eller annet bakerst i hodet når du beskriver den! Tror kanskje jeg har lest den jeg også......

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no