Mims oppussingstråd
Vi er påtvunget baderomsoppussing av borettslaget, og tenkte at vi skulle gjøre lidelsene komplette ved å pusse opp kjøkkenet samtidig. Hovedårsaken til den obligatoriske oppussingen er at soilrørene skal skiftes ut, og dette betyr også at den ene boden må ryddes slik at arbeidsfolkene kommer til. Der skal den nye varmtvannstanken også stå.
Dette betyr at vi må gjøre massemassemasse.
Bodene nede måtte ryddes. Den ene er ryddet ren nå og den andre er full av merkede IKEA-esker med klær, sko, julepynt, utkledningstøy og verktøy. 
Entreen, kjøkkenet og badet må ryddes og tømmes. Det er det jeg egentlig holder på med nå. Jeg har vært en ny tur på IKEA og kjøpt esker og bokser for 1100,- for å gjøre det skikkelig en gang for alle. Nå skal det bli slutt på poser og søplesekker.
Stua må også ryddes, for det er der alle tingene må stå. Jeg må faktisk rydde på soverommene også, for vi skal bo hjemmefra i de seks ukene dette marerittet skal vare, og vi må ha alt fra julebordtøy til skiklær med oss til alle tre. 
Kjøkkenet er ferdig tegnet, og skal kjøpes på lørdag. Fliser til kjøkkenet er innkjøpt og ligger i gangen. Baderomsregningen er kommet og ligger og dunker i utboksen. Det er proffe som skal ta fliseleggingen der, men innredning tar vi selv.
Gamlekjøkkenet skal rives fredag, og det blir stas. Men nå: til arbeid!