Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag til kyllingmiddag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 11:49   #1
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Forslag til kyllingmiddag?

Jeg skal lage et eller annet av kyllingfilet til middag. Men hva? Får middagsbesøk, så det hadde jo vært hyggelig å servere et eller annet brukbart.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:55   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Glitters parmesankylling er en stor slager her i huset, og SÅ lett å lage. Det lager jo seg selv.

http://foreldreportalen.no/forum/sho...33&postcount=5

Jeg bruker nok endel mer parmesanost. Har en haug med parmesan i en bolle og skikkelig overøser filetene med det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:04   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Det hørtes forskrekkelig godt ut. Planen er klar! Vil tro at ris duger som tilbehør, siden poden mener at potetstappe er forskrekkelige greier.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Ris duger HELT fint til dette.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:09   #5
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

chicken diana
tagliatelle
kyllig filet


saus til 6 pers

2dl vann
4 dl fløte
1 kyllingbuljong
sennep ca 2 ss
kikoman ca 1 ss
maysenamel

hell vann og fløte i en gryte varm opp å hiv i buljongterningen, når den er rørt ut tilsetter du sennep og kikoman (ikke ta alt på en gang, det må smakes litt til)
la det småkoke i 4-5 min mens du rører og tilsett maysena hvis du synes sausen er for tynn.
når det er litt koketid igjen tar du i den stekte kyllingen som er oppkuttet.

serveres med tagliatelle, paprika, rødløk og hvitløksbaguetter

deilig

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:11   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Kylling på thai-vis


2 rødløk (eventuelt 1 stor)
20 gram revet ingefær
3 gulrøtter i skiver
4 sjampinjonger
2 fedd hvitløk
½ paprika
¾ chili
2 sitrongress fra glass
1 boks vannkastanjer (deles i skiver)
750 gram kyllingfilet
1 boks kokosmelk
1 ts salt
¾ ts gurkemeie
en kvast sitronmelisse (bruk litt mer presset lime dersom du ikke har sitronmelisse)
en real neve koriander (kan ev. erstattes med hakket koriander på glass)
presset lime


Kyllingkjøtt og grønnsaker kuttes, og surres i steikepanna. Når løken er blitt litt myk og kyllingen er stekt utenpå (ikke brun), tilsettes kokosmelk. Smak til med krydder, urter og presset lime. Kok til grønnsakene er ferdige og kyllingen er gjennomstekt.
Server med ris.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:41   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Mm. Mye godt. Trenger litt inspirasjon ettesom jeg kun spiser kylling og fisk (og vegetar da). Blir litt lei noen ganger.

Parmesankyllingen skal prøves denne uken, jentungen her er vill etter parmesanost

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:46   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Enkelsmenkel kyllingmiddag ala Lee:

Kyllingfileter marineres i litt olje, ferdighakket chili og hvitløk. (Jeg har to glass stående i kjøleskapet at all times.) Stekes i ildfast form på 200 grader til den er ferdig. Serveres med enkel grønn salat (ferdigpose om man er like lat som meg), couscous, og tzatziki (skrives det sånn? ).

Jeg lager tzatziki selv på under fem minutter. Del en agurk på langs, og bruk en teskje til å skrape ut "fyllet" i midten. Riv den på den grove siden av et rivjern. Blandes med matyoghurt, salt, litt pepper, og så mye hvitløk som du liker. Mannen (som er kokk) ELSKET den.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:49   #9
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

VI griller ofte kyllingfilet. Og serverer med salat og ris. Bare pass å på grille lenge på svak varme, så blir de saftige

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:54   #10
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Høres deilig ut Ms.Lee Får man kjøpt ferdig tzatziki?! Jeg lager alltid selv.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:54   #11
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Nå er jeg så sulten... Må ha mat!

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:57   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Høres deilig ut Ms.Lee Får man kjøpt ferdig tzatziki?! Jeg lager alltid selv.

Jeg tror Tine har kommet med ferdig på boks. Syns Wenche i god morgen norge snakket om noe sånn. Men den er best hjemmelaget.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:40   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Flygande Jacob er kjempegodt. Jeg lager den slik; (finnes flere varianter)

Legg kyllingfiléter (ferdig stekt, evnt. "rensket" grillet kylling) i en ildfast form, skjær 1-2 bananer i skiver og ha over kyllingen, og ha så endel karri over.
Over der igjen helles en saus laget av fløte som man pisker og chilisaus som røres inn i fløten når den er pisket. Jeg bruker å ha mye chilisaus i for vi liker den sterk, smak til.
Stekes i ovnen til sausen er passe, rundt 20 min.
Serveres med bacon som er skjært i biter og stekt, samt cashew nøtter, begge deler tar man selv å "sprinkler" så mye man vil ha over retten på tallerken. Samt salat, og evnt. naturris el. for de som vil ha.


Også er jo denne god;
http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=kylling

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 25-05-08 kl 20:45.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:43   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Jeg laget kylling idag. Den er utrolig enkel da..

Jeg snitter en kyllingfilet NESTEN i to, og putter ei skive ost og ei skive skinke inni. Krydrer med det man vil. Putter det i ovnen i 20 min.

Idag laget jeg potetbåter også, som jeg stekte i ovnen like lenge

Server med salat

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:45   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Jeg har en god kyllingoppskrift inne på "søtpoteter"-tråden! Snadder snadder snadder!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:46   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Nå minnet guniss meg på at vi noen ganger pleide å snurre en baconskive rundt kyllingfilétene, ha ost på toppen og steke de en halvtimes tid eller så. Det er veldig godt, og tilbehøret kan jo varieres.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:50   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Forslag til kyllingmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nå minnet guniss meg på at vi noen ganger pleide å snurre en baconskive rundt kyllingfilétene, ha ost på toppen og steke de en halvtimes tid eller så. Det er veldig godt, og tilbehøret kan jo varieres.

Bacon eller serranoskinke går også

Det som er så genialt er at det "gjør" seg selv i ovnen sammen med potetene (på varmluft) - så det er så lite jobb!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:50   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til kyllingmiddag?

1 boks knuste tomater
1 beger creme fraiche
4 ss søt chilli saus
1 ss mango chutney
1 dl. Vann --
2 ts buljongpulver--eller flytende kyllingbuljong
2 fedd hvitløk
2 ts karri
1 ts paprikapulver
1 ts pepper
4 ts estragon
5 kylling fileter eller 1 grillet kylling

Serveres med salat, ris & nanbrød

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no